Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Er is helaas al veel geschreven over de eltec, hottuning V-max etc setjes die trouwens allemaal dezelfde componenten gebruiken. (een aanbieder heeft andere dan de gele dempers).

Er wordt gezegt dat de set leuk is voor optisch maar voor prestaties niet echt. Dit zit hem vooral in de bovenste veerschotel. Het ontwerp daarvan blijkt te zorgen voor een erg klein randgebied in je demping op de laagste stand en dus een wegligging die niet heel erg goed is. Daar komt bij dat de dempers rotzooi zijn.

Daarnaast past de sleeve niet goed over bv koni dempers en dient er binnenin een rand weggefreest te worden.

ik zal even de link er bij pakken:

http://www.106owners.co.uk/forums/showt ... +coilovers
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Kijk, dat is interessante informatie. Misschien moet ik toch maar eens een leuke combi gaan maken met m'n cupdempers.
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zoooo

Nu de voorkant mooi laag staat moet de achterkant ook natuurlijk

oude as rot dus ik ging voor een 'andere', en had een as gevonden die door ging voor 'sport' as.

Die 'nieuwe' as in stukjes gemaakt met de geweldige hulp van Elsje ( (y) ) Daarna hebben we de oude as onder de auto vandaan getoverd, en wouden we de 'nieuwe' monteren......
Helaas.... De GT heeft M12 bouten en de 'nieuwe' as M10. Da kannie he!

Dus, ik dacht, dan de bussen/rubbers bestellen voor de m12 bouten, dan stop ik die in de 'nieuwe' as, en dan kan t wel met M12 bouten, (want M10 bouten zijn net als de M10 rubbers niet meer leverbaar)

ja, totdat ik vandaag bij D&O kom en we tot de conclusie komen dat de gaten in de achteras ook kleiner zijn, terwijl volgens service.Citroën is er 1 as en 2 soorten rubbers die daar in kunnen. Niet dus ;)

Achja, oplossing? oude as toch ook maar uit elkaar en de hoofdas van die gebruiken, en de draagarmen+torsies van de 'nieuwe', want die was verder wel duidelijk in betere staat...

Dus lekker bezig geweest aan mijn oude as
Maja ik kreeg die naaf moeren niet los, maar met wat meer grofgeweld en luchttol zijn die uiteindelijk wel los gegaan.
En wat bleek.... Remmen die erin zitten zijn gloednieuw :O Dus dat scheelt me weer een setje voeringen en wielremcilinders want ja, ik ga geen nieuwe dingen weggooien.

Nieuwe rubbers eirn gezet, dat was NODIG.... Die oude hadden de bussen vet veel speling in t rubber door roest en rot, niet normaal.
Verder nog een erg rot wiellager gevonden in 1 van de trommels. Dat ik dat nooit gehoord heb 8-)

Dus setje nieuwe wiellagers moeten erbij gerekend worden, want die trommels van de 'nieuwe' as zijn ook twijfelachtig door het stilliggen

Totaalplaatje?
Nu 2 assen in onderdelen liggen, nu t beste bij elkaar zoeken en nieuwe remleidingen en wiellagers regelen, trommels laten uitdraaien....
Last edited by grietje on WedDec10, 2008 8:27:36 PM, edited 2 times in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:Zoooo

Nu de voorkant mooi laag staat moet de achterkant ook natuurlijk

oude as rot dus ik ging voor een 'andere', en had een as gevonden die door ging voor 'sport' as.

Die 'nieuwe' as in stukjes gemaakt met de geweldige hulp van Elsje ( (y) ) Daarna hebben we de oude as onder de auto vandaan getoverd, en wouden we de 'nieuwe' monteren......
Helaas.... De GT heeft M12 bouten en de 'nieuwe' as M10. Da kannie he!

Dus, ik dacht, dan de bussen/rubbers bestellen voor de m12 bouten, dan stop ik die in de oude as, en dan kan t wel met M12 bouten, (want M10 bouten zijn net als de M10 rubbers niet meer leverbaar)

ja, totdat ik vandaag bij D&O kom en we tot de conclusie komen dat de gaten in de achteras ook kleiner zijn, terwijl volgens service.Citroën is er 1 as en 2 soorten rubbers die daar in kunnen. Niet dus ;)

Achja, oplossing? oude as toch ook maar uit elkaar en de hoofdas van die gebruiken, en de draagarmen+torsies van de 'nieuwe', want die was verder wel duidelijk in betere staat...

Maja ik kreeg die naaf moeren niet los, maar met wat meer grofgeweld en luchttol zijn die uiteindelijk wel los gegaan.
En wat bleek.... Remmen die erin zitten zijn gloednieuw :O Dus dat scheelt me weer een setje voeringen en wielremcilinders want ja, ik ga geen nieuwe dingen weggooien.

Nieuwe rubbers eirn gezet, dat was NODIG.... Die oude hadden de bussen vet veel speling in t rubber door roest en rot, niet normaal.
Verder nog een erg rot wiellager gevonden in 1 van de trommels. Dat ik dat nooit gehoord heb 8-)

Dus setje nieuwe wiellagers moeten erbij gerekend worden.

Totaalplaatje?
Nu 2 assen in onderdelen liggen, nu t beste bij elkaar zoeken en nieuwe remleidingen en wiellagers regelen, trommels laten uitdraaien....
Begon me bijna al zorgen te maken dat ik je troep had verkocht...:S
Of heb je niet 'die' as gebruikt?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nee nee die as die ik van je heb, zogenaamde sport as (kan volgens mij ook nog een GT carb as zijn..) maar die is juist goed.

Heeft wel lang stilgelegen, dat is zeker te merken maar hij is duidelijk betere staat als mijn oude, die is ROT :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik heb 'm destijds van Aspeve overgenomen als zijnde sportas, dat er nieuwe remvoeringen inzaten wist ik overigens niet, ben nooit aan de montage toegekomen!
Wel leuk om te lezen dat ie bij jou (deels) een mooi plekkie heeft gevonden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:Ik heb 'm destijds van Aspeve overgenomen als zijnde sportas, dat er nieuwe remvoeringen inzaten wist ik overigens niet, ben nooit aan de montage toegekomen!
Wel leuk om te lezen dat ie bij jou (deels) een mooi plekkie heeft gevonden!
haha ja sorry, verwarrend ben met 2 assen bezig maar dat ging dus over mijn as :P

Ja ik heb die auto nog maar net dus wist niet dat vorige eigenaar pas geleden die remmen had gedaan ;)

Remmen van de 'sport' as waren vergaan. Een of andere slimpie heeft hem op de handrem gedemonteerd waardoor dat helemaaal vast gerot was na een paar jaar stilliggen ;) Dus de voeringen zaten aan de trommel ipv aan de schoenen ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:Er is helaas al veel geschreven over de eltec, hottuning V-max etc setjes die trouwens allemaal dezelfde componenten gebruiken. (een aanbieder heeft andere dan de gele dempers).


Ik heb mijn eigen dempers gebruikt he, die ik al had. Hij voelt nog steeds stug als ik op de motorkap ga zitten, miss zelfs wel stugger.

Maar er zal wel een verschil zitten met deze en de duurdere merken, die lage kosten moeten toch ergens vandaan komen ;)
Last edited by grietje on WedDec10, 2008 8:33:43 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:Remmen van de 'sport' as waren vergaan. Een of andere slimpie heeft hem op de handrem gedemonteerd waardoor dat helemaaal vast gerot was na een paar jaar stilliggen ;) Dus de voeringen zaten aan de trommel ipv aan de schoenen ;)
Ik had de as los gekocht! ;)
Enne, ja, verwarrend verhaal! :P
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mastenhose wrote:
grietje wrote:Remmen van de 'sport' as waren vergaan. Een of andere slimpie heeft hem op de handrem gedemonteerd waardoor dat helemaaal vast gerot was na een paar jaar stilliggen ;) Dus de voeringen zaten aan de trommel ipv aan de schoenen ;)
Ik had de as los gekocht! ;)
Enne, ja, verwarrend verhaal! :P

Sorrry :P T ging bij mij ook wel dansen vandaag, 2de as uit elkaar halen in 4 dagen is wel beetje veel van het goede haha :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

bravo !
goeie spulletjes kiezen en weer mooi immekaarmozieken :)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Elsje wrote:bravo !
goeie spulletjes kiezen en weer mooi immekaarmozieken :)
Kom je weer helpen :P:P?

Heb sinds vandaag ook nieuwe remleidingen dus alles is compleet ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

updateeee

De GT heeft weer een achteras!!

Ik had alleen mijn wielremcilinders hergebruikt maar door een domme actie van mijzelf ( :oops: blonT he) kan ik die alsnog weggooien.. Maandag komen die en dinsdag mijn steun voor mech benzine pomp..
Dus, voorzover als dat het goed gaat RIJD de GT dit jaar nog :lol:

Wat ik nu die 3 maanden lang dat ie stil gestaan heeft gedaan heb:
- motorblok gewisseld voor gereviseerde met wat leuke extra's
- GT carb geinstalleerd
- GT benzine tank
- Mechanisch pompje voor de benzine
- nieuwe remleidingen naar achter toe, incl flexibele leidingen en alles
- nieuwe remvoeringen
- nieuwe draagarm rubbers
- achteras uitelkaar gehaald, van 2 assen 1 goede gemaakt, verlaagd, dikkere stabie erin,
- aan de voorkant schroefset geinstalleerd
- voor en achter flink stugge dempers

Wat moet dan nog:
- Trommels laten voorzien van nieuwe wiellagers en laten uitdraaien
- aandrijfassen vervangen..
- olie meters aansluiten dmv adapterring


Dan hebben we ook nog een TRSachtig thingie AX genaamd....
Die word nu vrijwel dagelijks gebruikt naar werk, paard of school (allemaal 45 km rijden, enkele reis...) en ondanks dat ie geweldig rijd (AX GT oowwnnttt) wel mankementjes:
- de druklager van de koppeling overleden...
- achterremmen, kan ook hoge verbruik veroorzaken.
- koplampen afstellen of voorfront rechtbuigen, damnnnnnn

En dannn is er nog een AX, jaja, hij is er nog steeds.. de 1.0E.....
APK verloopt over een week en hij moet eigenlijk nog steeds gelast worden.. idee is nu: schorsen, en v/d zomer lascursus volgen en zelf proberen..... Hij start overigens BAR slecht.

Fotos... ja... die zijn er bijna niet :roll:
Mocht de GT weer op zn wielen staan en verplaatsbaar zijn komen er natuuuuuuuuurlijk fotos van zijn belachelijke verlaging ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zit ik weer met beetje dezelfde vraag als vorige keer...

Morettes in de GT? Doen of niet?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

grietje wrote:Zit ik weer met beetje dezelfde vraag als vorige keer...

Morrettes in de GT? Doen of niet?

ja moet je zelf weten...

zijn er een hoop die 't mooi vinden, en een hoop niet :)!

Ik had ze in m'n spot... maar niet eruit gehaald om over te zetten in m'n GT!! Nu wil ik niks liever als morettes, en heb ik ze niet meer :shock: :?
Dus de keuze is aan jou... maar als je besluit ze niet te nemen, let me know :!:

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Ik zit ook altijd met gemengde gevoelens naar morette's te kijken ....

Het volgende kan ik er over zeggen...

-Al vind je het net zo mooi met als zonder, verkoop dan de morette's ... dan rij je voor jezelf net zo mooi, en heb je nog geld in je zak ...
- Verkopen kan altijd nog,......ze blijven hun waarde behouden.
- Monteren die handel,... als je het zat word kan je het verkopen, en heb je weer een nieuw neusje.
- In de verkoop zetten voor een hoog bedrag ... en er gewoon mee rijden ... als je een liefhebber tegenkomt die ze voor dit hoge bedrag overneemt ie iedereen blij :D
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja aad, hele wijze uitspraken zijn dat.....


toch nog paar fotos gevonden...
Nog niet begonnen aan achteras
Image

Bezig
Image

Nieuwe flexibele leidingen (met korte stukje koper eraan) rest zat er al onder:D
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mooie werken!

Ik ben wel benieuwd wat morettes + kwade blik geven :)

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

echt, die striping, die blijft me verbazen, vanuit deze hoek is ie ook erg mooi. succes met de werkzaamheden

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thanx :D ik ben ook nog steeds helemaal fan van die striping.

Hij moet nu wel echt gepoetsts/gewassen worden maarja aangezien het nog een week vriest moet ik daar nog een week mee wachten ;)

Oh ennuh.... hij staat laag :twisted: heeeeeel laag 8)

Nog niet rijdbaar want mn wielen lopen nu aan omdat ze uitsteken door die 2cm wielspacers :P Dus ff smallere erop haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply