kl*te achterassen
Moderators: Rock's, webmasters
kl*te achterassen
grmbl
is die ax aan de voorkant lekker laag, denk ik, ach, achterkant ook nog ff
Maar dat WIL dus gewoon niet, kl*te ding. Echt ALLES zit onmogelijk vast. Dus na 4 uur klootte nog geen steek verder :S
Nu heb ik een GT die aan de voorkant lekker laag is maar aan de achterkant op zijn hoogst staat, jippie
is die ax aan de voorkant lekker laag, denk ik, ach, achterkant ook nog ff
Maar dat WIL dus gewoon niet, kl*te ding. Echt ALLES zit onmogelijk vast. Dus na 4 uur klootte nog geen steek verder :S
Nu heb ik een GT die aan de voorkant lekker laag is maar aan de achterkant op zijn hoogst staat, jippie
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
haha, nouchieltje wrote:alles goed in de kruipolie zetten en een hele hoop geduld,gaat het allemaal goed komen
Ik krijg de borging van mn naaf moeren niet eens los

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Maar na 4 uur je trommels nog niet eens los hebbenBossie wrote::S waarom moeten je trommels er af?
Wij zijn trouwens wel aardig langer dan 4 uur bezig geweest om de as los te krijgen en te verlagen. Ik sta er dus ook niet van te kijken dat je zo lang bezig bent geweest en dat het niet is gelukt

Deze as verlagen kan zoiezo niet.
Ik heb een verlaagde as liggen, maar die heeft kromme trommels, ik MOET die van me oude as er dus af hebben.
En aangezien ik dat beter kan doen als die as er nog opzit (tegendruk) begon ik daarmee.
Ik had 2 weekend dagen ervoor uitgetrokken, op zn minst, maar nu na een hele zaterdag heb ik dus nog niet eens de trommels los.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
benieuwdBrowny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..

Maja ik ben dus blijven hangen bij de naafmoer, krijg de borging er niet uit.
Nu kan ik deze as wel in zijn geheel demonteren en andere trommels zoeken voor de andere as, maar goed, die naafmoer moet er dan ook uit

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
met 3 van die poten die je om het trommelhuis plaatst en dan het middenste gedeelte aandraaien oid? dat had q01z namelijk bij op de vorige frikandellen-meeting.Browny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..
Spreken is goud, Ductape is zilver.
dat is een poelie trekker, niet voor bedoelt maar wel heel handigDuFF wrote:met 3 van die poten die je om het trommelhuis plaatst en dan het middenste gedeelte aandraaien oid? dat had q01z namelijk bij op de vorige frikandellen-meeting.Browny wrote:Ik heb een of ander vaag stuk gereedschap (ooit eens uit de opruiming bij een autoonderdelenhandel gekocht) wat speciaal is voor demontage van die trommels.. Lenen???
Nog nooit gebruikt, maar het ziet er ingenieus uit en zou voor een AX te gebruiken moeten zijn volgens de auto-onderdelenhandel..
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik had een dop op mijn 'zware kracht sleutel' , geen ratel, die gaat stuk.Bossie wrote:Kun je niet gewoon een dop met ratel op die moer zetten en dan een stuk pijp op je ratel? Die borgingen draai je er dan zo uit (er van uit gaande dat de borging puur een stukje van de rand van de moer is die in de inkeping van de naaf is geslagen, net als bij aandrijfassen)
Gewoon een soort stok waar die dop op kan en die een meter lang is bijna. Eerst daar mee gedaan, geen beweging in te krijgen.
Daarna verlengd met nog een stuk buis, met zijn tweeen aan gehangen, trekken, duwen e.d.
En toen ging het nog echt niet, en we tilde de auto ook op.
Auto stond in de versnelling op de handrem
Borging had ik er al grotedeels uitgemept, maar was wel extreem ingemept door de vorige garage/whatever.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Zal ik doenBossie wrote:Maak er anders eens een foto van. Ben wel benieuwd hoe ze de borging er in hebben geslagen.
Denk dat ik gewoon niet sterk genoeg ben of het krachtmoment niet goed ofzo. Miss toch ff langs garage rijden en met luchttol oid los laten halen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Een ratel gaat niet stuk. We pakken de mijne binnenkort wel effe, wedden dat ie los gaat?grietje wrote:Ik had een dop op mijn 'zware kracht sleutel' , geen ratel, die gaat stuk.

Heb weleens een complete uitlaat (van een 1.1 carb, dus met de downpipe vast aan de lange buis) op m'n ratel gehad, gekke ding gaf geen krimp...