Wat te doen bij een gebroken distributieriem.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
Wat te doen bij een gebroken distributieriem.
Niet schrikken,..... er is bij mij niets gebroken .....
Wat is er kapot als de riem is geknapt ... alleen de kleppen en de riem ? ... of is er dan meer schade ?
(laten we zeggen,...schade wat niet in de cilinderkop zit ......)
Wat is er kapot als de riem is geknapt ... alleen de kleppen en de riem ? ... of is er dan meer schade ?
(laten we zeggen,...schade wat niet in de cilinderkop zit ......)
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
en als je nog meer geluk hebt, maar die kans is bij een AX niet zo groot, heb je 'holle' zuigers waardoor de kleppen de zuigers niet kunnen raken
zo'n blok heb ik een keer uit een 205 gehaald, wist ik niet. totdat ik mn nokkenas brak en het zooitje open trok..
maaruhm, minimale schade;
-aantal kleppen krom, dus vervangen of andere kop
-driem + spanrol + waterpomp vervangen
-koppakking + set + bouten vervangen
maximale schde, nieuw blok
zo'n blok heb ik een keer uit een 205 gehaald, wist ik niet. totdat ik mn nokkenas brak en het zooitje open trok..
maaruhm, minimale schade;
-aantal kleppen krom, dus vervangen of andere kop
-driem + spanrol + waterpomp vervangen
-koppakking + set + bouten vervangen
maximale schde, nieuw blok
Welja, doe es geK.q01z wrote:ga je me zo weer om motorcodes vragen zeker?MNM(tm) wrote:Bij standaard TU blokjes? Denk het niet.
Kans dat je een blok treft met holle zuigers is vlg. echt NULL.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hangt er vanaf of de klepzittingen en -geleiders wel of niet vervormd zijn.
En op tijd zetten is gewoon een kwestie van de nokkenas-poelie op de voorgeschreven manier blokkeren dmv. een (10mm) pen in het daarvoor bedoelde blokkeergat te steken.
En op tijd zetten is gewoon een kwestie van de nokkenas-poelie op de voorgeschreven manier blokkeren dmv. een (10mm) pen in het daarvoor bedoelde blokkeergat te steken.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
vergeet dan vooral ook niet het vliegwiel/krukas te blokkeren!MNM(tm) wrote:Hangt er vanaf of de klepzittingen en -geleiders wel of niet vervormd zijn.
En op tijd zetten is gewoon een kwestie van de nokkenas-poelie op de voorgeschreven manier blokkeren dmv. een (10mm) pen in het daarvoor bedoelde blokkeergat te steken.
howto staat wel ergens op het forum..
Als de zuigers de kleppen raken krijg je ook last van je lagerwerk op drijfstangen en krukas.
Doe je daar niets aan dan loopt het spul binnen afzienbare tijd alsnog compleet in de soep.
Mocht het je gebeuren bekijk dan goed wat de schade is.
Een donorblok koop je voor 100-150 euri...een kop laten reviseren en vlakken etc is meestal al duurder..
Doe je daar niets aan dan loopt het spul binnen afzienbare tijd alsnog compleet in de soep.
Mocht het je gebeuren bekijk dan goed wat de schade is.
Een donorblok koop je voor 100-150 euri...een kop laten reviseren en vlakken etc is meestal al duurder..
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82