
Het is begonnen sinds ik in juni m´n distributieriem heb laten vervangen.
Als ie start dan gaat het de eerst paar minuten prima, maar wanneer je dan weinig gas geeft en bijv 20 in z´n twee rijdt of 40 in z´n drie, dan begint hij in te houden, tevens komt er dan wat blauwe rook uit de uitlaat, geef je dan gas bij dan gaat het weer goed. En als de motor warm is, dus zeg maar tegen de 90 graden, dan loopt ie weer prima.
Ik heb hem ook al bij een dieselservice bedrijf gehad en daar zagen ze dat cilinder nummer 2 maar 12 bar had, de kleppen zijn toen gesteld en was de compressiedruk 30-26-28-27, niet optimaal maar ook niet verontrustend toch?
De verstuivers zijn getest in het blok maar daar kon het hakkelen niet van komen vertelde men mij. Tevens is de distributieriem wat strakker gezet. Ook is het luchtfilter vervangen en het dieselfilter vervangen.
Inmiddels een hoop geld armer, maar het probleem is nog niet verholpen.
Men dacht dat het beste was om de motor te reviseren, volgens mij is ie dat niet meer waard (weet ook niet wat dat mag kosten) aangezien hij ongeveer 182k gelopen.
Best balen, heb net het interieur van een AX Allure erin gezet, dashboard met stuur van een GT en de kachel/aanjager met roosters en kanalen van een TZX inclusief kofferbakbekleding overgezet en ook nog de temperatuurmeter aangesloten in de tellerbak. Had ook nog het plan om een toerenteller in belgie te halen van een 106 xtd aangezien daar de 1.5D wel met toerenteller zijn geleverd, maar nu weet ik het zo nog ff niet.
Heeft iemand van jullie soms nog een idee of het nog iets anders kan zijn dan een complete revisie?