Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
Gaaf, een echte 1.0 3 cylinder automaat. er is volgens mij nauwelijks een relaxtere manier om goedkoop en redelijk zuinig cabrio te rijden. Eigen ervaring is dat het met de kap naar beneden niet altijd hard hoeft te gaan, de wind in je haren en de zon op je bol en laat iedereen maar lekker in hun leaseblik in dezelfde file voortrollen. Ons swiffie uit dezelfde generatie maar dan 1.3 en een stalen dak heeft bijna 270.000 km op gas gelopen in 13 jaar en geen krimp gegeven.
P.
P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
goh ja, jij hebt inderdaad ook een swiffer gehad! Was ik alweer vergetenPeterM wrote:Gaaf, een echte 1.0 3 cylinder automaat. er is volgens mij nauwelijks een relaxtere manier om goedkoop en redelijk zuinig cabrio te rijden. Eigen ervaring is dat het met de kap naar beneden niet altijd hard hoeft te gaan, de wind in je haren en de zon op je bol en laat iedereen maar lekker in hun leaseblik in dezelfde file voortrollen. Ons swiffie uit dezelfde generatie maar dan 1.3 en een stalen dak heeft bijna 270.000 km op gas gelopen in 13 jaar en geen krimp gegeven.
Het idee is inderdaad om in de toekomst ook gewoon tegen kilometervergoeding naar de klant te gaan als de zon een beetje schijnt
En 50 pk... veel trager kan het niet. Sowieso hebben we wel een mijlpaal in mijn leven bereikt: Nu drie auto's en bij elkaar minder dan 200 pk
Hmm... bedoelde het niet al te serieus (sorry!)Kevin Broek wrote:Vind je? Er ligt echt het minimale in wat je in een auto met automaatbak kan hebben... driecilinder zeskleppert met carburateur en wat extra vacuümklepjes...Rob GT wrote:Die motor ziet er trouwens zeer geavanceerd uit trouwens!
Maarreh... heette dat ding niet Geo Metro in de VS? Of was dat de dichte versie?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Het is inderdaad een Geo Metro (zie kenteken). Sterker nog: Het staat zelfs op het stuur Hij heeft achterschade gehad ooit, vandaar Suzuki Swift aldaar.
En ja... als ik hier zeg dat ik een Geo Metro heb gekocht zal de helft het niet begrijpen
Verder: sorry niet nodig - ik vind juist deze cabrio cool omdat ik geen zin in/tijd meer heb voor ingewikkelde constructies... heb m'n hobbies een klein beetje uit moeten dunnen i.v.m. HBO-opleiding
En ja... als ik hier zeg dat ik een Geo Metro heb gekocht zal de helft het niet begrijpen
Verder: sorry niet nodig - ik vind juist deze cabrio cool omdat ik geen zin in/tijd meer heb voor ingewikkelde constructies... heb m'n hobbies een klein beetje uit moeten dunnen i.v.m. HBO-opleiding
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo, Swiftje alweer wat netter lopend + gaat maandag voor de APK mits de bodem me niet teveel teleur stelt (heb er nog niet onder durven kijken, wel alweer 55~60 mph gehaald op het weggetje hier )
Het motortje is wel grappig, koud loopt ie nog niet zo mooi (ik haat carburateurs...) maar eenmaal warmgedraaid begon ie toch wel netjes stationair te pruttelen. Vanuit stilstand niet zo vlot maar als ie eenmaal op toeren komt (> 3500) wil het toch nog wel redelijk trekken, en hij schakelt razendrap op bij zo'n 6000 r/min als je je voet op de vloer houdt. Schat 0-100 op rond de 18 sec, top nog geen idee, probeer ik wel een keer als ie helemaal klaar is en de openbare weg op mag
Vandaag ook een 205je gered van de ondergang: Versnellingsbakje gefixt, andere bandjes eronder en wat kleinigheden aan de inlaat. Beetje benzine erin gegoten om 'm op een snelle manier schoon te maken, geeft een leuke vlam en je luchtfilter ligt ernaast Maar rijdt wel weer goed.
Het motortje is wel grappig, koud loopt ie nog niet zo mooi (ik haat carburateurs...) maar eenmaal warmgedraaid begon ie toch wel netjes stationair te pruttelen. Vanuit stilstand niet zo vlot maar als ie eenmaal op toeren komt (> 3500) wil het toch nog wel redelijk trekken, en hij schakelt razendrap op bij zo'n 6000 r/min als je je voet op de vloer houdt. Schat 0-100 op rond de 18 sec, top nog geen idee, probeer ik wel een keer als ie helemaal klaar is en de openbare weg op mag
Vandaag ook een 205je gered van de ondergang: Versnellingsbakje gefixt, andere bandjes eronder en wat kleinigheden aan de inlaat. Beetje benzine erin gegoten om 'm op een snelle manier schoon te maken, geeft een leuke vlam en je luchtfilter ligt ernaast Maar rijdt wel weer goed.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: