geen spanning naar brandstofpomp............
Moderators: vtspower, webmasters
geen spanning naar brandstofpomp............
De voedingsdraad naar de brandstofpomp onder de achterbank geeft niet thuis. Als ik een directe vanaf de accu verbindt, dan doet hij het wel. Dus met de 0-draad is niets mis en met de pomp ook niet. Bruin relais onder computer heb ik vernieuwd, klikt ook gewoon. Maar de pomp wil niet zoemen!
Waar moet ik kijken? Zit ergens een zekering? Welke stekkers moet ik controleren? Hoe loopt de voedingsdraad precies (deze is geel maar welke kleurcodestreepje hoort erop?)?
Dank voor uw antwoord!
NB: het gaat om een AX 1100 cc 1992
Waar moet ik kijken? Zit ergens een zekering? Welke stekkers moet ik controleren? Hoe loopt de voedingsdraad precies (deze is geel maar welke kleurcodestreepje hoort erop?)?
Dank voor uw antwoord!
NB: het gaat om een AX 1100 cc 1992
Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook
(ervaring
)


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
[quote="grietje"]Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook ;) (ervaring :D)[/quote]
De vraag is dan toch van waar die draad moet vertrekken? Is dat vanaf het relais? Dan zitten daar vele gele draden en zou ik graag weten hoe ik de goede kies; welk kleurstreepje zit er op? Moet er nog een zekering tussen?
Dank voor uw antwoord.
De vraag is dan toch van waar die draad moet vertrekken? Is dat vanaf het relais? Dan zitten daar vele gele draden en zou ik graag weten hoe ik de goede kies; welk kleurstreepje zit er op? Moet er nog een zekering tussen?
Dank voor uw antwoord.
Dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd (welk draadje op t dubbelrelais waar die opmoet, het is iig het relais onder je ECU)edegrood wrote:De vraag is dan toch van waar die draad moet vertrekken? Is dat vanaf het relais? Dan zitten daar vele gele draden en zou ik graag weten hoe ik de goede kies; welk kleurstreepje zit er op? Moet er nog een zekering tussen?grietje wrote:Draadje loopt onder je vloerkleed door en wil nog wel eens stuk gaan. Anders gewoon nieuw draadje trekken, werkt ook(ervaring
)
Dank voor uw antwoord.
zekering zit er nu ook niet tussen dus lijkt me overbodig.
Relais hoor ik trouwens ook niet schakelen (word wel veel gezegt, maar ik heb het (binnen) nooit gehoord... hoe kan dat ook, als het relais onder je motorkap zit en daar tussen een schutbord met bekleding tussen zit

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Kwestie van motorkap openzetten en raam van rechter portier open draaien.grietje wrote:Relais hoor ik trouwens ook niet schakelen (word wel veel gezegt, maar ik heb het (binnen) nooit gehoord... hoe kan dat ook, als het relais onder je motorkap zit en daar tussen een schutbord met bekleding tussen zit)

(Ik hoor het relais trouwens wel in mijn Volcane, maar die heeft dan ook geen bekleding tegen 't schutbord.)
@Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?
Als je een type 2 AX hebt, moet je even aan bestuurderszijde onder 't dash kruipen en daar, in de hoek achter de zekeringkast, de koppelstekkers tussen dash-kabelboom en tussen-kabelboom naar beneden trekken.
Je vind dan een grote grijze stekker, een grote witte stekker, een grote bruine stekker, een wat kleinere rode stekker (4 polig), een zwarte stekker en een rood stekkertje (enkel polig) met gele draad.
(De meeste stekkers zullen ingepakt zijn in schuim...)
Die laatste is de voedingsdraad naar de brandstofpomp.
Die gele draad komt uit de grote ronde connector die tegen de carrosserie zit (redelijk hoog achter het dash).
Meet eens of je daar wèl 12V hebt als je 't contact aan zet (zonder te starten).
Die spanning moet trouwens wel echt minstens 12V zijn!
'k Heb het al eens meegemaakt dat er op zich wel spanning op stond (8V ofzo), maar da's dus verre van voldoende om de pomp aan gang te helpen. Toen bleek het een geoxideerd contact te zijn in die grote ronde connector.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Zoals "edegrood" in zijn openingspost schreef "het gaat om een AX 1100 cc 1992" een type 2 dus.MNM(tm) wrote: @Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?
Als je een type 2 AX hebt, moet je .............
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Sorrie, beetje overheen gelezen.Henk Bats wrote:Zoals "edegrood" in zijn openingspost schreef "het gaat om een AX 1100 cc 1992" een type 2 dus.MNM(tm) wrote: @Edegrood: heb je een type 1 of type 2 AX?
Als je een type 2 AX hebt, moet je .............
Groetjes, Henk

Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
