Zie de link over uitrollen in de versnelling. Ik doe dat eigenlijk nooit. Ik trap de koppeling in en laat hem stationair uitrollen.
Als je het doet zoals hieronder omschreven... Gaat je motor ook snel hikken. In zijn 5 uitrollen gaat maar tot 35 ofzo goed?
http://www.hetnieuwerijden.nl/tip2.html
Het nieuwe rijden. Is dit waar bij monopoint?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Het nieuwe rijden. Is dit waar bij monopoint?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Het is ook wel de bedoeling dat je terugschakelt tijdens het uitrollen.
Ik doe het al jaren, met name bij een afslag van de snelweg. Maak er altijd een sport van om het rempedaal niet aan te raken. Of licht in te drukken als er iemand vlak achter mij rijdt.
Gaat prima, van 120 terug naar 20 km/u is makkelijk te doen.
De opmerking dat er energie vernietigd wordt is trouwens onzin. Energie gaat nooit verloren. Het wordt alleen omgezet naar een vorm die weinig bruikbaar is. In het geval van remmen in warmte.
Ik doe het al jaren, met name bij een afslag van de snelweg. Maak er altijd een sport van om het rempedaal niet aan te raken. Of licht in te drukken als er iemand vlak achter mij rijdt.
Gaat prima, van 120 terug naar 20 km/u is makkelijk te doen.
De opmerking dat er energie vernietigd wordt is trouwens onzin. Energie gaat nooit verloren. Het wordt alleen omgezet naar een vorm die weinig bruikbaar is. In het geval van remmen in warmte.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Je gebruikt de compressie van de motor om te remmen ipv de remmen. Gedurende de tijd dat de wielen de motor aandrijven gebruik je heel weinig benzine. Minder als stationair. Daar zit je besparing. En je remmen gaan langer mee.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Dus met 3000 toeren uitrollen verbruikt minder brandstof dan 950 toeren stationair.
Zoals het op de site van het nieuwe rijden staat... Staat er dat er helemaal geen brandstof in wordt gespoten als je uitrolt in de versnelling.
Vind het allemaal maar discutabel. Als je je koppeling in trapt kun je 10x zover uitrollen. Dan is dat waarschijnlijk weer zuiniger dan veel later op je motor afremmen. Want dan moet je immers verder doorrijden naar het stoplicht.
Zoals het op de site van het nieuwe rijden staat... Staat er dat er helemaal geen brandstof in wordt gespoten als je uitrolt in de versnelling.
Vind het allemaal maar discutabel. Als je je koppeling in trapt kun je 10x zover uitrollen. Dan is dat waarschijnlijk weer zuiniger dan veel later op je motor afremmen. Want dan moet je immers verder doorrijden naar het stoplicht.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mark wrote:Dus met 3000 toeren uitrollen verbruikt minder brandstof dan 950 toeren stationair.
Zoals het op de site van het nieuwe rijden staat... Staat er dat er helemaal geen brandstof in wordt gespoten als je uitrolt in de versnelling.
Vind het allemaal maar discutabel. Als je je koppeling in trapt kun je 10x zover uitrollen. Dan is dat waarschijnlijk weer zuiniger dan veel later op je motor afremmen. Want dan moet je immers verder doorrijden naar het stoplicht.
bij een ax-je staat je gasklep gewoon ietsje pietsje open door de stappenmotor als je stationair draait maar als je gas los laat in de versnelling niet omdat je stappenmotor dan niet hoeft bij te regelen om de auto niet uit te laten vallen.