Browny wrote:Hele goede keus!!! Ik heb er ook naar gekeken, maar uiteindelijk voor de 106 gekozen ivm het verbruik en de wegenbelasting. Die dingen zijn echt wonderbaarlijk goedkoop, dat viel me echt enorm mee. Welke kleur???
Donkergroen met creme leder interieur, gewoon porno combi (vindt ik)...
Browny wrote:Duur? Tis waar je het mee vergelijkt natuurlijk... Je krijgt enorm veel voor het geld vind ik.
Ik bedoel die verzekering, wegenbel. en niet te vergeten brandstof... Komt bij dat als je er eens mee naar de garage moet je je knip ook open kunt trekken...
Fantastische kar!
Let wel op de automaatbak, die is gevoelig, zeker bij de km.stand waar deze nu kennelijk op staat.
Wanneer is de distributie gedaan? En is toen alles vervangen?
2Black wrote:Fantastische kar!
Let wel op de automaatbak, die is gevoelig, zeker bij de km.stand waar deze nu kennelijk op staat.
Wanneer is de distributie gedaan? En is toen alles vervangen?
Poepiechique. Rijdt fantastisch. Top!
Distributie is volgens vorige eigenaar bij 126dkm vervangen, maar weet niet hoeveel jaar dat geleden is. Waarschijnlijk laat ik hem preventief vervangen bij een specialist.... Iets voor Renard??
Automaatbak schakelt op en af zonder enige verzet of stoot en dat duidt er volgens mijn ouwe op dat hij best in goede staat is Btw, volgens diezelfde ouwe heeft hij bij peugeot minder bakken moeten reviseren als bij bijv. BMW... Komt het bij jullie zo vaak voor dan?
Die automaatbakken zijn op zich prima.
Het komt alleen bij de XM en Xantia V6 (zelfde bak als het goed is) vaak voor dat ze rond de 180dkm minder worden of zelfs stuk gaan.
Als dit idd dezelfde bak is wordt geloof ik in ieder geval aangeraden de bakolie te verversen bij 180-200dkm, hoewel die officieel "sealed-for-life" is.
De distributie is héél erg duur, onderdelen alleen (alles dus; riem, spanrollen, waterpomp) al zijn bij elkaar tegen de €800 en dan moet het er nog in. Prijzen die ik noem zijn zoals ik ze weet voor de XM en Xantia V6 van 1998 en later.
Vaak is dat de reden zo'n auto weg te doen, meestal omdat hij al bereden wordt door iemand die'm goedkoop gekocht had. Daarom zijn ze ook zo goedkoop vaak.
Die motorblokken zijn overigens héél erg solide, kunnen bij goed onderhoud moeiteloos 350-400dkm mee.
Bij Renard zien we echter regelmatig dat bij de distributiewissel op 120dkm de waterpomp niet vervangen is, en nog erger... zelfs spanrollen zijn vaak nog origineel en aardig.. euh.. croquant.
Als de distributie bij 120dkm bij een dealer gedaan is is het vaak wel te achterhalen wat er precies vervangen is.
Maar ja, het is bloedsnel, comfortabel, luxe en de zich uitslovende Audi of BMW naast je weet niet wat'm overkomt als hij je maar niet zoek blijkt te kunnen rijden.
Maar ja, het is bloedsnel, comfortabel, luxe en de zich uitslovende Audi of BMW naast je weet niet wat'm overkomt als hij je maar niet zoek blijkt te kunnen rijden.
Nou tegenwoordig met alle 1.8/2.0T uitgeruste v.a.g auto's zal dat nog enigsinds tegenvallen.
Maar zeg nu eerlijk moet je perse snel zijn met zo'n auto? alleen al kwa uiterlijk zou ik hem verkiezen bovene en A4 b.v (hoewel de nieuwe best fraai is)
Drake wrote:
Maar zeg nu eerlijk moet je perse snel zijn met zo'n auto? alleen al kwa uiterlijk zou ik hem verkiezen bovene en A4 b.v (hoewel de nieuwe best fraai is)
Moet helemaal niet, maar het is zo leuk als de BMW/Audi brigade het deksel op z'n neus krijgt...
Dat is erg lachen in een Xantia Activa V6.. niemand heeft iets in de gaten.. totdat...
Die V6-24 is juist een fantastisch cruise-ding... werkt bij alle toerentallen even soepel.
Drake wrote:
Maar zeg nu eerlijk moet je perse snel zijn met zo'n auto? alleen al kwa uiterlijk zou ik hem verkiezen bovene en A4 b.v (hoewel de nieuwe best fraai is)
Moet helemaal niet, maar het is zo leuk als de BMW/Audi brigade het deksel op z'n neus krijgt...
Dat is erg lachen in een Xantia Activa V6.. niemand heeft iets in de gaten.. totdat...
Die V6-24 is juist een fantastisch cruise-ding... werkt bij alle toerentallen even soepel.
Let wel; ik heb een automaat. Deze heeft maar 4 verzetten en die zijn dus lang. Ik durf best te zeggen dat ik moeite zou hebben met een BMW of Audi bij te houden. Neemt niet weg dat dat ding van mijn ubercomfortabel is en zuper chiq...
Spanrollen en distributie kosten om en nabij de 4 a 500 euro. Met montage van +- 6 uur kom je vaak rond de 900 euro uit. Veel geld, maar is het uiteraard wel dik waard voor 120dkm...
Klinkt erg goed die 406! Enorm relaxte reisbak en als ik aan de prestaties van Collins xantia activa refereer zal je ook nog best aardig van de plek komen
Wat een sjieke bak man,
dat is reizen in stijl arne, schitterend !
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).