Kleppen gecontroleerd, maar welke mnoet ik nu stellen???

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rikdehaan
AX driver
AX driver
Posts: 35
Joined: FriSep05, 2008 11:23:20 AM
Location: Sappemeer
Contact:

Kleppen gecontroleerd, maar welke mnoet ik nu stellen???

Post by Rikdehaan »

Zaterdag even lekker met mijn ax diesel bezig geweest. Het werd tijd dat de kleppen weer gecontroleerd moesten worden. Maar nu heb ik de kleppen gecontroleerd maar wat mag hij afwijken? dit zijn mijn meet gegevens:
1 2 3 4 5 6 7 8
U I U I I U I U
0,25 0,1 0,3 0,05 0,05 0,25 - 0,25

- = krijg ik niks tussen
I =Inlaat (moet zijn 0,15)
U=Uitlaad (moet zijn 0,30)

moet ik nu direct naar de garage om stellen of valt dit mee?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Moet inlaat niet 20 zijn en uitlaat 40

Als ik dat rijtje zo zien zou ik ze echt gaan stellen maar, weet je deze waardes zeker?

En garage laten stellen, als jij al zover bent dat je ze meet is stellen geen moeite meer toch?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Post by Bas_S »

grietje wrote:Moet inlaat niet 20 zijn en uitlaat 40
Ook bij een diesel?
Altijd meer PK's dan jou!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bas_S wrote:
grietje wrote:Moet inlaat niet 20 zijn en uitlaat 40
Ook bij een diesel?
Weet ik veel ;) daarom was t een vraag :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: Kleppen gecontroleerd, maar welke mnoet ik nu stellen???

Post by denny »

Rikdehaan wrote:Zaterdag even lekker met mijn AX diesel bezig geweest. Het werd tijd dat de kleppen weer gecontroleerd moesten worden. Maar nu heb ik de kleppen gecontroleerd maar wat mag hij afwijken? dit zijn mijn meet gegevens:
1 2 3 4 5 6 7 8
U I U I I U I U
0,25 0,1 0,3 0,05 0,05 0,25 - 0,25

- = krijg ik niks tussen
I =Inlaat (moet zijn 0,15)
U=Uitlaad (moet zijn 0,30)

moet ik nu direct naar de garage om stellen of valt dit mee?
Gewoon alles stellen volgens fabriek. afwijking mag 0,05 zijn maar beste is ze allemaal gewoon goed te zetten. Dus alles op 0.15 of op 0.30 zetten afhanlekijk van in of uitlaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

WYD
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 186
Joined: SatJan24, 2009 7:56:07 PM
Location: Renkum

Post by WYD »

En bij koude of warme motor? :wink:

Post Reply