Zaterdag even lekker met mijn ax diesel bezig geweest. Het werd tijd dat de kleppen weer gecontroleerd moesten worden. Maar nu heb ik de kleppen gecontroleerd maar wat mag hij afwijken? dit zijn mijn meet gegevens:
1 2 3 4 5 6 7 8
U I U I I U I U
0,25 0,1 0,3 0,05 0,05 0,25 - 0,25
- = krijg ik niks tussen
I =Inlaat (moet zijn 0,15)
U=Uitlaad (moet zijn 0,30)
moet ik nu direct naar de garage om stellen of valt dit mee?
Kleppen gecontroleerd, maar welke mnoet ik nu stellen???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Moet inlaat niet 20 zijn en uitlaat 40
Als ik dat rijtje zo zien zou ik ze echt gaan stellen maar, weet je deze waardes zeker?
En garage laten stellen, als jij al zover bent dat je ze meet is stellen geen moeite meer toch?
Als ik dat rijtje zo zien zou ik ze echt gaan stellen maar, weet je deze waardes zeker?
En garage laten stellen, als jij al zover bent dat je ze meet is stellen geen moeite meer toch?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Weet ik veel daarom was t een vraagBas_S wrote:Ook bij een diesel?grietje wrote:Moet inlaat niet 20 zijn en uitlaat 40
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Re: Kleppen gecontroleerd, maar welke mnoet ik nu stellen???
Gewoon alles stellen volgens fabriek. afwijking mag 0,05 zijn maar beste is ze allemaal gewoon goed te zetten. Dus alles op 0.15 of op 0.30 zetten afhanlekijk van in of uitlaat.Rikdehaan wrote:Zaterdag even lekker met mijn AX diesel bezig geweest. Het werd tijd dat de kleppen weer gecontroleerd moesten worden. Maar nu heb ik de kleppen gecontroleerd maar wat mag hij afwijken? dit zijn mijn meet gegevens:
1 2 3 4 5 6 7 8
U I U I I U I U
0,25 0,1 0,3 0,05 0,05 0,25 - 0,25
- = krijg ik niks tussen
I =Inlaat (moet zijn 0,15)
U=Uitlaad (moet zijn 0,30)
moet ik nu direct naar de garage om stellen of valt dit mee?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.