Beste mensen,
Ik had onlangs al een tijdje last van een weigerende startmotor.
Naast dit probleem ging ook de sleutel steeds slechter in mijn contactslot. tot op de dag dat hij s`ochtends niet meer starte en s`avonds mijn sleutel er helemaal niet meer in ging.
Ik heb van alles geprobeerd om de sleutel er toch in te krijgen maar niks mocht helpen. Met lomp geweld heb ik uiteindelijk mijn contactslot eruit gehaald en vervangen. daarna heb ik ook een andere startmotor gehaalt en erop gezet.
Toen ik m`n ax weer kon starte deed mijn dashbord verlichting het niet meer (waarschuwingslampjes wel) en bleef het accu lampje heel zwak branden. Toch ben ik maar gaan rijden en naar 2 dagen werkte mijn verlichting en muziek niet meer en was mijn accu lampje fel gaan branden.
Dus heb ik de dynamo weg gebracht en laten reviseren. €70 euro lichter heb ik de dynamo thuis weer gemonteerd maar nog steeds het zelfde probleem. De dynamo opnieuw eraf en laten door meten maar deze bleek goed.
Toen heb ik het dunne draadje op de spanningsregelaar door gemeten maar ook daar stond netjes 12v op. Toen een nieuwe massa aan gelegd rechtstreeks van de dynamo aan de accu maar dit verhielp het probleem ook niet. De dynamo had al een goede massa maar toch om het even uit te sluiten.
Heeft iemand misschien nog een idee waar dit aan kan liggen?
Accu lampje nog steeds zwak en feller bij het aanschakelen van meerdere gebruikers.
Misschien kabelbreuk???
Alvast bedankt.
Groetjes jochem
Accu laad probleem
Moderators: vtspower, webmasters
Heb je al eens spanning op je accu gemeten?
Misschien is je accu gewoon dood gegaan
Misschien is je accu gewoon dood gegaan
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Als ik de accu oplaad kan ik er gewoon 2 dagen mee rijden. En bij de Hacos Oss (AD Automaterialen) kan het ook niet aan m`n accu liggen als het lampje brand. En daar kom ik wekelijks en die helpen me altijd goed.
De spanning tijdens "laden" is nu tussen 11 en 12,5v oftewel hij laadt gewoon niet. Ik vind het typisch dat dat gekomen is na vervanging van m`n contactslot. ik heb op het forum al meer van deze vage symptonen gelezen maar nog geen concrete oplossing.
Het nieuwe slot had ook 3 stekkers en de kleuren stekkers kwamen overeen aleen de draadkleuren aan de stekkers waren anders. Maar verder doet ie alles.
De spanning tijdens "laden" is nu tussen 11 en 12,5v oftewel hij laadt gewoon niet. Ik vind het typisch dat dat gekomen is na vervanging van m`n contactslot. ik heb op het forum al meer van deze vage symptonen gelezen maar nog geen concrete oplossing.
Het nieuwe slot had ook 3 stekkers en de kleuren stekkers kwamen overeen aleen de draadkleuren aan de stekkers waren anders. Maar verder doet ie alles.