Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Het nieuws is.... dat Nigels' motor loopt...
Verder nog weinig over te zeggen, het was het eerste aanslingeren ervan zonder echte in- of afstelling. Nog geen ontstekingsvervroeging, stationair-lucht-omloop e.d., enkel stroom erop en starten.
Klonk wel heftig... dat wel !
Bozzma heeft er foto's en een klein filmpje van geschoten op z'n iPhone, daarvan wellicht later meer.
Verder nog weinig over te zeggen, het was het eerste aanslingeren ervan zonder echte in- of afstelling. Nog geen ontstekingsvervroeging, stationair-lucht-omloop e.d., enkel stroom erop en starten.
Klonk wel heftig... dat wel !
Bozzma heeft er foto's en een klein filmpje van geschoten op z'n iPhone, daarvan wellicht later meer.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Jazeker.. Enkel werkt Winhoos als Winhoop.. Ehh... Windows als Wanhoop. Ik ben beter met otto-motoren zal ik maar zeggen. Komt zo.
Was trouwens wel leuk.. Ik wist dat alle vitale functies al werkten. Dus het was de pomp aan de gang brengen en lopen maar. Moest het ontstekingstijdstip een beetje gokken en na een plofje uit de inlaat, een plofje uit de uitlaat... Kwam er leven in.
Op 2 cilinders... Grrrr !
Scope erbij en het stuursignaal bleek niet op de bobine-driver uit te komen. Bij nadere inspectie bleek ik een soldeerbrugje over het hoofd te hebben gezien
Snel de andere 2 pitten geaktiveerd en draaien maar. De meeste vloeistoffen bleven op de plek en het motortje klinkt heel levendig. Ik zou zelfs zeggen: WILD. Net een valse hond die je hand eraf bijt. Kan nog wat worden als het ding echt op aktie wordt getuned want ik had nu voor het gemak een "fixed" voorontsteekhoek gebruikt om de afstelling te zoeken. Als je de motor onder belasting een beetje laat vervroegen wordt het helemaal leuk. Je loopt dan wel wat kans op pingelen. Als je het niet te gek maakt kan je er op die manier wel wat uitpeuteren.
Was trouwens wel leuk.. Ik wist dat alle vitale functies al werkten. Dus het was de pomp aan de gang brengen en lopen maar. Moest het ontstekingstijdstip een beetje gokken en na een plofje uit de inlaat, een plofje uit de uitlaat... Kwam er leven in.
Op 2 cilinders... Grrrr !
Scope erbij en het stuursignaal bleek niet op de bobine-driver uit te komen. Bij nadere inspectie bleek ik een soldeerbrugje over het hoofd te hebben gezien
Snel de andere 2 pitten geaktiveerd en draaien maar. De meeste vloeistoffen bleven op de plek en het motortje klinkt heel levendig. Ik zou zelfs zeggen: WILD. Net een valse hond die je hand eraf bijt. Kan nog wat worden als het ding echt op aktie wordt getuned want ik had nu voor het gemak een "fixed" voorontsteekhoek gebruikt om de afstelling te zoeken. Als je de motor onder belasting een beetje laat vervroegen wordt het helemaal leuk. Je loopt dan wel wat kans op pingelen. Als je het niet te gek maakt kan je er op die manier wel wat uitpeuteren.
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Collin, ik wordt steeds nieuwsgieriger
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Henk... wat denk je van mij?Henk Bats wrote:Collin, ik wordt steeds nieuwsgieriger
Groetjes, Henk
Als er iemand nieuwsgierig is ben ik het zelf wel...
Het pakte vanmiddag zonder enige tuning al zó makkelijk op...
En het liep al zoveel rustiger en stiller dan met carb..., compleet ander geluid dan eerst.
En als je bedenkt dat er nog niet eens een wide-band lambda controller inzit... en er dus nog niets qua inspuiting en brandstof/lucht mengsel wordt afgeregeld.... viel dit ons heel erg mee.
Zou N'gein de 16e dan toch...???
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Ik heb een paar .MOV files die ik achter elkaar wil zetten, maar wanhoop moviemaker doet daar niets mee.. Dus nou zoek ik een editor die het wél doet... Grr..
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Collin ik hoop inderdaad dat we Nigel in Nieuwegein mogen begroeten.2Black wrote: Zou N'gein de 16e dan toch...???
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Hold on...
Last edited by BS-AutoTune on SatNov01, 2008 8:30:52 PM, edited 1 time in total.
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
Zal volgende keer maar gewoon m'n videocamera meenemen...BS-AutoTune wrote:Geluid was rot.. Hier een nieuw filmpje...
http://nl.youtube.com/watch?v=yqRR55JwS_A
Thx Jeroen!
En technisch is het natuurlijk geen AX GTi... het is eerder een AX GT Rallye...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Technisch gezien is het een bij elkaar geraapt zooitje.
De ervaring leert ons dat we aan bij elkaar geraapte zooitjes veel plezier kunnen beleven.
De ervaring leert ons dat we aan bij elkaar geraapte zooitjes veel plezier kunnen beleven.
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Of eigenlijk... Hoe meer zooi we bij elkaar rapen, hoe meer plezier we hebben ?
De definitie van "zooi" is nader te bepalen en te nuanceren...
De definitie van "zooi" is nader te bepalen en te nuanceren...
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
Schitterende quoteBS-AutoTune wrote:Technisch gezien is het een bij elkaar geraapt zooitje.
De ervaring leert ons dat we aan bij elkaar geraapte zooitjes veel plezier kunnen beleven.
Verder heerlijk topic om te volgen, motortje snort toch best aardig.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Tja....
Nigel is nu dus een auto waar een K2B met carburateur in zat...
Er zit een K2A onderblok in, met TU2J2 kop en bijbehorend inlaatspruitsuk erop..., dat maakt het een GT 1.4 Rallye.... maar daar is de MagnetiMarelli ECU uitgehaald....., en de stationairregeling zoals 'ie erop zat...
Het heeft een benzinepomp uit een BX...., de toerenteller en koelwatertemperatuur meter (in het dashboard) doen het niet meer.
Uitlaatspruitstuk is van SuperSprint, en een ASUS UMPC moet straks het instrumentenpaneel vormen... wie had dat gedacht in 1989?
i.d.d. weinig origineel meer....
Zo hebben we nu dus ook een BMW met PSA delen...
een SM met CX delen, en Xantia en XM delen (zoek de onderdelen in de airco...)
Een DS zoals de ingenieurs bij Citroën het nooit verzonnen hadden, met DIS-ontsteking, programmeerbare injectie én hydraulische 5-bak...
Bozzma doet het zo gek nog niet!
Nigel is nu dus een auto waar een K2B met carburateur in zat...
Er zit een K2A onderblok in, met TU2J2 kop en bijbehorend inlaatspruitsuk erop..., dat maakt het een GT 1.4 Rallye.... maar daar is de MagnetiMarelli ECU uitgehaald....., en de stationairregeling zoals 'ie erop zat...
Het heeft een benzinepomp uit een BX...., de toerenteller en koelwatertemperatuur meter (in het dashboard) doen het niet meer.
Uitlaatspruitstuk is van SuperSprint, en een ASUS UMPC moet straks het instrumentenpaneel vormen... wie had dat gedacht in 1989?
i.d.d. weinig origineel meer....
Zo hebben we nu dus ook een BMW met PSA delen...
een SM met CX delen, en Xantia en XM delen (zoek de onderdelen in de airco...)
Een DS zoals de ingenieurs bij Citroën het nooit verzonnen hadden, met DIS-ontsteking, programmeerbare injectie én hydraulische 5-bak...
Bozzma doet het zo gek nog niet!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Trouwens... Jeroen...
hier bij de AX-Club is weinig origineels in de zin van "piece d'origine" te vinden.
De meesten rijden inmiddels rond met 1.6 blokken die nooit geleverd zijn..., en/of onderstellen van latere PSA modellen.
We plaatsen aftermarket schokdempers, doen aan verlagen met de goedkoopst mogelijke 2de hands veren, elk paar Morette koplampen heeft minimaal 4 eerdere eigenaren gehad en dat gaat waarschijnlijk ook op voor elke mooie einddemper in het uitlaattraject.
Hier geen gezeur over... "ja maar.. dat is niet origineel zo geleverd!".
Hoe gekker het verzinsel des te meer bijval de eigenaar zal verkrijgen.... nou ja, zo ongeveer...
De opper-AX-historisch-theoreticus heeft zelfs een modelspoorbaan (of wat er op lijkt) als hoedenplank! We hebben daarnaast bad-eend fetisjisten en mensen die hun motorkappen met schoolbordverf bewerken zodat iedere idioot er zijn/haar uitingen op kwijt kan.
You build it, we drive it! And we don't moan about it either...
hier bij de AX-Club is weinig origineels in de zin van "piece d'origine" te vinden.
De meesten rijden inmiddels rond met 1.6 blokken die nooit geleverd zijn..., en/of onderstellen van latere PSA modellen.
We plaatsen aftermarket schokdempers, doen aan verlagen met de goedkoopst mogelijke 2de hands veren, elk paar Morette koplampen heeft minimaal 4 eerdere eigenaren gehad en dat gaat waarschijnlijk ook op voor elke mooie einddemper in het uitlaattraject.
Hier geen gezeur over... "ja maar.. dat is niet origineel zo geleverd!".
Hoe gekker het verzinsel des te meer bijval de eigenaar zal verkrijgen.... nou ja, zo ongeveer...
De opper-AX-historisch-theoreticus heeft zelfs een modelspoorbaan (of wat er op lijkt) als hoedenplank! We hebben daarnaast bad-eend fetisjisten en mensen die hun motorkappen met schoolbordverf bewerken zodat iedere idioot er zijn/haar uitingen op kwijt kan.
You build it, we drive it! And we don't moan about it either...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh