Mn ax klonk wat schor, dus ik heb even de afdichtingen vd uitlaat nagekeken. Het geluid kwam van aansluiting tussenpijp-einddemper. Een nieuwe klem gekocht dus en die erop gezet (de demper en pijp zelf waren nog perfect). Nu is mn vraag: is het de bedoeling dat het meteen perfect afdicht? Als ik nu nl de uitlaat dichthoud bij de uitgang met mn hand gaat ie wel wat gassen blazen bij die nieuwe klem. Is dat normaal? Volgens mij krijg ik de 2 niet beter op elkaar geklemd dan nu het geval is, maar 100% luchtdicht is het dus nog niet? Moet zoiets nog ff op elkaar inwerken en dicht roeten ofzo?
ps de vorige klem had ik gemonteerd met wat gungum ertussen dus dat is ook geen garantie voor een top afdichting, mocht dat als suggestie gegeven worden..
afdichting uitlaat
Moderators: denny, vtspower, webmasters
volgens mij zijn die 2 aansluitingen 'hol' en moet er zon ring tussen?
Wat ik altijd doe is die ring nog eens insmeren met gum gum en dan de klem er om heen, dat houd toch vrij lang gas dicht.
Wat ik altijd doe is die ring nog eens insmeren met gum gum en dan de klem er om heen, dat houd toch vrij lang gas dicht.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik had het over die aansluiting, bij mij zit daar toch echt een ring tussenBuks wrote:nee dit is de aansluiting einddemper-tussenpijp. Op de einddemper zit een verdikking als een soort kraag, en de tussenpijp heeft een verwijding aan het einde, de 2 einden passen in elkaar en er hoeft niets tussen. Heeft iemand een plaatje?
Ik snap nu waarom, ik heb ntrlk geen standaard einddemper
Een standaard einddemper heeft wel die verdikking. Maar dan toch beetje gum gum tussen, even laten opdrogen, en dan aansluiten en klem erop. Als ie daar lekt sluit t ergens toch niet helemaal goed aan.. Gum gum werkt misschien geen eeuwen, maar een jaartje moet t toch wel volhouden. En een klein lek maakt volgens mij niet zo heel veel uit met APK o.i.d.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).