Het heeft vannacht gevroren want het was vanochtend weer krabben geblazen
Ik weet dat de meeste van jullie AXen het niet meer hebben, maar ik begreep dat ik een handmatige winterstand had...is er hier iemand die mij kan vertellen waar ik deze kan vinden. Ben namelijk al opzoek geweest, maar kon hem niet echt vinden eigenlijk.
Vooraan aan de luchtfilterbuis zit een klep die kiest tussen lucht van het uitlaatspruitstuk of koude lucht. Als ik mij niet vergis kan je deze van sommige oudere ax'en nog manueel verzetten zodat hij in de winter direct warmere lucht krijgt.
Van mijn ax werd dat geregeld dmv een darmpje dat naar het verbindingsstuk liep tussen de carb en luchtfilterpot.
inprincipe zou de carb ook wel iets anders afgestelt willen worden in de winter... Maar goed, zonder dat te doen loopt ie ook wel....
Maar ik denk dat men bedoelt heeft het 'schuifje/klepje' die tussen je accu en blok zit.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
kan geen kwaad om m btje bij te stellen dan denk ik. Hij start ook wel hoor stefann (loopt als een zonnetje) maar die stand zit er vast niet voor nix op lijkt mij.
Weet het lang niet zeker, maar er staat me iets van bij dat ie zuiniger moet zijn als de lucht iets opgewarmd is?
Valt op zich nog wel logisch te beredeneren; inlaatspruitstuk koelt hard af met vriesweer, dus brandstof slaat weer neer op de wanden en dan loopt ie dus alsof ie koud is (m.a.w. choke continu nodig)
Het valt me toch op dat ik met dit 'koude' weer met de 1.1 opvallend langer moet choken dan met de GT
Zaterdag eens zien wat daar aan kan gedaan worden want erg gunstig voor het verbruik is het niet. (de GTI is zuiniger )