Motor Te Warm?? Kan Ieman Helpen?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Motor Te Warm?? Kan Ieman Helpen?
Jeetje, wat een elende zeg. Zie het even niet meer zitten allemaal. Begon met een ontplofte spanningsregelaar in mijn dynamo, hangt nu een nieuwe onder, grote buurt gehad en ga zo maar door.
Van de week mijn hele achterraam (met onder gedeelte van kunstof) eruit gevlogen doordat iemand de bouten van mn spolier in het raam te vast hebben gedraaid, hele raam eruit, met kap.. Balen. Zaterdag maybe wordt het opgelost..
Maar het volgende. Heb een 1.1RE uit '89. Wanneer ik 110 rijd, gaat het lampje al branden dat mij motor te warm wordt. De voeler (naast de radiateur) was kapot. Heb er een nieuwe in gehangen, het werkt, vin draait ook prima, maar nu nog wordt de motor al te snel warm. Met een beetje een lekker temperatuurtje buiten kan ik net 100 rijden.
Kan ieman mij misschien helpen met dit probleem. Licht dit aan de radiateur, aan de waterpomp. Moeten die vervangen worden, of heeft iemand anders nog een oplossing!
Laat het me aub weten,
Groeten Foxie (black_eagle112@hotmail.com)
Van de week mijn hele achterraam (met onder gedeelte van kunstof) eruit gevlogen doordat iemand de bouten van mn spolier in het raam te vast hebben gedraaid, hele raam eruit, met kap.. Balen. Zaterdag maybe wordt het opgelost..
Maar het volgende. Heb een 1.1RE uit '89. Wanneer ik 110 rijd, gaat het lampje al branden dat mij motor te warm wordt. De voeler (naast de radiateur) was kapot. Heb er een nieuwe in gehangen, het werkt, vin draait ook prima, maar nu nog wordt de motor al te snel warm. Met een beetje een lekker temperatuurtje buiten kan ik net 100 rijden.
Kan ieman mij misschien helpen met dit probleem. Licht dit aan de radiateur, aan de waterpomp. Moeten die vervangen worden, of heeft iemand anders nog een oplossing!
Laat het me aub weten,
Groeten Foxie (black_eagle112@hotmail.com)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
het systeem is helemaal ontlucht. Er is ook voldoende koelvloeistof aanwezig. En wat betreft hoge snelheid zou je zeggen dat ie optimaal koelt ja, omdat hij ook wind vangt van buiten zeg maar.
De kachel doet het uitstekkend. Als ik doe wasrm en vol open zet, dan is het echt bloed heet. Soms moet ik die vol open zetten, zodat de warmte van de motor de auto in loopt, met mijn raampje open, anders trekt ie het niet
De kachel doet het uitstekkend. Als ik doe wasrm en vol open zet, dan is het echt bloed heet. Soms moet ik die vol open zetten, zodat de warmte van de motor de auto in loopt, met mijn raampje open, anders trekt ie het niet
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 87
- Joined: SunSep14, 2003 5:48:07 PM
- Location: Best
- Contact:
FoxHunter wrote:het systeem is helemaal ontlucht. Er is ook voldoende koelvloeistof aanwezig. En wat betreft hoge snelheid zou je zeggen dat ie optimaal koelt ja, omdat hij ook wind vangt van buiten zeg maar.
De kachel doet het uitstekkend. Als ik doe wasrm en vol open zet, dan is het echt bloed heet. Soms moet ik die vol open zetten, zodat de warmte van de motor de auto in loopt, met mijn raampje open, anders trekt ie het niet
Loopt de motor alleen warm bij rijden op de snelweg? Dus niet bij stadsverkeer?
Er zit geen afdichting voor de radiateur zodat er te weinig rijwind bij kan?
klopt, in stadsverkeer heb ik er geen last van. Eerst wel, maar nu mijn vind het weer doet, gaat dat prima.
Is dus echt alleen op de snelweg bij een snelheid (varieerend van het weer) gemiddeld bij de 110. In de winter kon ik tot de 140 zonder problemen!
Is dus echt alleen op de snelweg bij een snelheid (varieerend van het weer) gemiddeld bij de 110. In de winter kon ik tot de 140 zonder problemen!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
vind moet vin zijn, achter de radiateur. Van de rest is er niets wat wind tegen kan houden! 

Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
zo groot blijkt jou probleem nog niet te zijn invergelijking met dat van een vriend van me!
zijn axgt'89 wilde gister al niet starten.. best rot maar dat lijkt m in de startmotor te zitten..
andere probleem is veel erger.. hij lekt koelvloeistof.. hij heeft er geloofk niet meer mee gereden sinds gister.. en ik ga morgen even kijken.. maar hij zegt dat na het bijvullen het geheel na 5min leeg is.. en als hij draaiende motor heeft dat er dan stoom/rook onder de motorkap vandaan komt, uit de hoek van het luchtfilter..
dat klinkt als een gescheurde leiding.. maar ik ben bang dat het meer is..
iemand anders hierover nog geniale ingevingen? of minder geniale..
hij is hier ook wel lid.. maar vraagt niet zo graag enzo :P
zijn axgt'89 wilde gister al niet starten.. best rot maar dat lijkt m in de startmotor te zitten..
andere probleem is veel erger.. hij lekt koelvloeistof.. hij heeft er geloofk niet meer mee gereden sinds gister.. en ik ga morgen even kijken.. maar hij zegt dat na het bijvullen het geheel na 5min leeg is.. en als hij draaiende motor heeft dat er dan stoom/rook onder de motorkap vandaan komt, uit de hoek van het luchtfilter..
dat klinkt als een gescheurde leiding.. maar ik ben bang dat het meer is..
iemand anders hierover nog geniale ingevingen? of minder geniale..
hij is hier ook wel lid.. maar vraagt niet zo graag enzo :P

die van mij lekte ook, maar dat kwam omdat hij te vol zat. Zon overloop is dat. Maar je weet niet wat het kan zijn bij mij ?
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
ik heb geen idee FoxHunt
het klinkt een beetje raar..
het is net alsof hij dus geen rijwind krijgt!
even weer hert schot in het niets
'als je radiator een beetje verstopt zit, dan krijgt hij bij lage snelheden er nog wel genoeg water door heen om koel te blijven. En bij hoge normal ook.. maar stel het probleem van de radiator zit in het midden ervan?'
ok dat was waarschijnlijk weer een loze opmerking.. maar snap je het idee?
overigens geven ze in de vraagbaak nog wel een nuttige tip las ik net [ik moet ook probleem verhelpen zoals je las dus ff verdiept]
- koelvloeistof aftappen
- doorspuiten met tuinslang..
staat niet bij of dat hard of zacht moet.. maar het idee is natuurlijk dat er wel wat kracht achter staat anders helpt het niet.. ik ben alleen bang dat oudere leidingen dit niet leuk vinden?
ik ga wel strx op deze manier kijken waar die lekt..
misschien toch een idee? als er ergens vuil zit dat iets blokkeert spuit je dat er zo wel uit? (alleen waar blijft het dan
)
het klinkt een beetje raar..
het is net alsof hij dus geen rijwind krijgt!
even weer hert schot in het niets
'als je radiator een beetje verstopt zit, dan krijgt hij bij lage snelheden er nog wel genoeg water door heen om koel te blijven. En bij hoge normal ook.. maar stel het probleem van de radiator zit in het midden ervan?'
ok dat was waarschijnlijk weer een loze opmerking.. maar snap je het idee?
overigens geven ze in de vraagbaak nog wel een nuttige tip las ik net [ik moet ook probleem verhelpen zoals je las dus ff verdiept]
- koelvloeistof aftappen
- doorspuiten met tuinslang..
staat niet bij of dat hard of zacht moet.. maar het idee is natuurlijk dat er wel wat kracht achter staat anders helpt het niet.. ik ben alleen bang dat oudere leidingen dit niet leuk vinden?
ik ga wel strx op deze manier kijken waar die lekt..
misschien toch een idee? als er ergens vuil zit dat iets blokkeert spuit je dat er zo wel uit? (alleen waar blijft het dan


Heb ook gehad dat ie snel te warm werd.
Ik had toen een boer lucht in de kachel.
Kan het ook zijn dat er bij jou ergens in
het blok wat zit? Ik weet het niet.
Bougies? Zitten er wel de juiste in?
Bij brommers willen verkeerde bougies
ook wel eens voor problemen zorgen.
Gr.
Ik had toen een boer lucht in de kachel.
Kan het ook zijn dat er bij jou ergens in
het blok wat zit? Ik weet het niet.
Bougies? Zitten er wel de juiste in?
Bij brommers willen verkeerde bougies
ook wel eens voor problemen zorgen.
Gr.
Life is crawling on a dessert highway...
** AX DIESEL POWER !!!! **
** AX DIESEL POWER !!!! **
Bougies en dergelijke zijn allemaal nieuw, dus daar kan het niet aan liggen denk ik
Wat betreft het doorspuiten heb ik ook gelezen. Een maat van mijn school, en daar de pa van (nogal handig, die hebben een paar mooie autos, niet normaal. 315 PK's niet slecht
) vertelde mij dat doorspuiten geen optie is, omdat het vastgeslipt zit aan de binnenkant. Je krijgt het er dus niet uit.
Er was mij wel verteld, dat wanneer ik aan het rijden ben, en dem otor wordt te warm. Dan moet ik kijken of ik de slang van de radiateur naar de motor nog kan inknijpen. Mocht dat niet lukken, wil dat zeggen dat het vloeistof kookt (wat ik daar uiteidenlijk mee kan weet ik ook niet)
Maar dan de vraag... Mocht ik er een andere radiateur, EN een andere waterpomp inhangen. Durft hier dan iemand met zekerheid te zeggen, dat het probleem van een te warme motor bij 110 Km/u verholpen is??

Wat betreft het doorspuiten heb ik ook gelezen. Een maat van mijn school, en daar de pa van (nogal handig, die hebben een paar mooie autos, niet normaal. 315 PK's niet slecht

Er was mij wel verteld, dat wanneer ik aan het rijden ben, en dem otor wordt te warm. Dan moet ik kijken of ik de slang van de radiateur naar de motor nog kan inknijpen. Mocht dat niet lukken, wil dat zeggen dat het vloeistof kookt (wat ik daar uiteidenlijk mee kan weet ik ook niet)
Maar dan de vraag... Mocht ik er een andere radiateur, EN een andere waterpomp inhangen. Durft hier dan iemand met zekerheid te zeggen, dat het probleem van een te warme motor bij 110 Km/u verholpen is??
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**