Hallo,
M'n Axje tikt en ik baal ervan Ik heb alle kleppen op speling gecontroleerd en toen bleek dat de inlaat klep van cilinder 2 iets teveel speling had, die heb ik dus bijgesteld.
Het leek even iets minder maar nu lijkt het ofdat ie bij een opwarmende en warme motor weer net zo hard tikt. Zou het misschien een versleten nok kunnen zijn? Deze motor heeft nu ongeveer 135.000km gelopen. Ik heb extra de nokkenas van de oude motor bewaart.
Verder loopt ie als een speer en blijf ik met een 1.1tje de LPG BX GTI van m'n broer aardig voor!!
Groeten LumbRjack
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Ik weet niet hoe je bij een AX de kleppen stelt. Als het met shjims gebeurt zou ik niet weten waar het aan ligt, behalve dat je je hebt vermeten.
Als het met stelschroefjes gaat kan het zijn dat je een moertje niet goed hebt aangedraaid.
Ben weer aan de gang geweest met m`n klepjes... Alles stond heel goed de inlaatjes op 0,20 en de uitlaatjes op 0,40! Ik heb met m`n probleem klepje nog wat uitgeprobeert ff op 0,15... gewoon tikken! Ff op 0,25... gewoon tikken! (0,05 meer of minder mag trouwens) Ik heb nu geen flauw idee wat het kan zijn. En "even" een ander nokkenasje proberen is ook weer zoveel werk als het misschien nix verandert.
Wie heeft er nog meer idee?n want ik ben zo langzamer hand een beetje uit gedacht.
Groeten LumbRjack
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Ja hij tikt als ie stilstaat en als ie rijd De reden waarom ik met de klepjes ben gaan rommelen is omdat ie tikte. Ik ga vandaag de nokkenas uit m'n oude motor halen en kijken wat ik aantref en of ik 'm makkelijk kan verwisselen. Misschien is het nix dat tikken maar het lijkt nou net zo'n oude Ford (sorry Ford liefhebbers maar die oude Fordjes tikken bijna allemaal )
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Nou heb ik van m`n oude motor de tuimelaars af gehaald, maar hoe krijg ik nou de nokkenas uit de kop? Ik ben niet echt van plan om m`n hele motor te slopen voor een lullig tikje...
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
Om je nokkenas te verwijderen moet je je kop demonteren omdat de tuimelaaras met de kopbouten vast zit en die moet eraf om de nokkenas eruit te kunnen schuiven!! maar dat tikken zijn dat niet je drijfstang lagers dan maakt ie ook een tikkent geluid als ie loopt vooral als je hem belast!! Ik praat uit ervaring dus effe checken door carter pan te demonteren en de lager kapen een los halen en kijken welke kleur deze hebben zijn ze grijzig van kleur dan is het goed zijn ze goud van kleur dan zou ik gewoon een ander onderblok halen want alleen met vervangen ben je er niet want kapotte drijfstang lagers slijten op de krukas in!!
dus een voor een demonteren en weer monteren op dezelfde plek van wege inslijten op elkaar en goed olie eraan!! maar kijk maar effe
mijnax GT houd bij de 185 in wat kan dit zijn ?/?????/
Hij tikt eigenlijk het hardst bij stationair toerental... maar ik kan toch wel eens kijken voor de zekerheid. Ik ga binnenkort toch de olie verversen en kan dan ook wel ff de karterpan demonteren.
Hoe krijg ik het dan voor elkaar om de nokkenas eruit te schuiven?? Ik heb namelijk m'n oude kop nu in de schuur liggen om de ouwe as eruit te halen.
Bedankt voor het advies trouwens.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.
LumbRjack wrote:Hij tikt eigenlijk het hardst bij stationair toerental... maar ik kan toch wel eens kijken voor de zekerheid. Ik ga binnenkort toch de olie verversen en kan dan ook wel ff de karterpan demonteren.
Hoe krijg ik het dan voor elkaar om de nokkenas eruit te schuiven?? Ik heb namelijk m'n oude kop nu in de schuur liggen om de ouwe as eruit te halen.
Bedankt voor het advies trouwens.
Heb je nog wel al je vermogen trouwens? Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat een van je kleppen ietsjes verbogen is?