Ax lekt bij de tankdop bij vol tanken

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Browny
Total admin
Total admin

Ax lekt bij de tankdop bij vol tanken

Post by Browny »

De ax lekt bij de tankdop iets als je hem helemaal vol tankt. 3/4 vol en er is niets aan de hand.
Het ligt niet aan de tankdop want ik heb er al een nieuwe op gehad.
Ik heb wel eens iets gehoord over een slangetje bij de achterwielkast, maar weet het niet meer precies.
Iemand idee-en om het op te lossen?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

slangetje vervangen?

Kan ook zijn dat die terug slag klep niet terug klept. Die zit bij je vulopening. Die heb ik erbij de GT uitgeknipt *-) Alleen bij mij was mn damp retourslang lek dus t was geen oplossing
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Tijmen »

Minder hard door de bocht?
AX GTI '91

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

'k Denk dat de slang voor tankontluchting verstopt zit.
Daardoor bouwt de benzinedamp druk op in de tank en ja, die overdruk kan er dan nog maar op 1 manier uit: via de vulbuis.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

MNM(tm) wrote:'k Denk dat de slang voor tankontluchting verstopt zit.
Daardoor bouwt de benzinedamp druk op in de tank en ja, die overdruk kan er dan nog maar op 1 manier uit: via de vulbuis.
kan ik daar bij zonder de tank te demonteren?

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

Ja, dat kan, weliswaar met heel veel moeite. Aan de bovenkant van de tank loshalen door de gaten onder de achterbank (onder de doppen), dan bij voorkeur nieuwe leiding vastmaken aan de oude en naar de wielkast ra toe trekken.

Overigens gok ik dat het meer een vuldop-probleem is. Als de retourleiding problemen geeft is ie meestal ook zo poreus als wat en dan stinkt het als een malle in de auto. Lekkage komt dan meestal over de tank naar óf boven de uitlaat óf juist aan de andere kant uit de wielkast.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Browny wrote:
MNM(tm) wrote:'k Denk dat de slang voor tankontluchting verstopt zit.
kan ik daar bij zonder de tank te demonteren?
Er zitten meerdere ontluchtingsslangen(tjes)
1 kleine smalle met daarin de terug slag klep die ik al zei. Die klep wil wel eens stuk gaan of verstoppen, dus ik zou dat eerst controleren (lekker makkelijk als dat t is namelijk)
Die klep zit achter je vulopening.

De dampretour en de kleine ontluchtingsslang kan je eigenlijk niet vervangen zonder je tank er onder vandaan te halen. Dan loopt je zo te pielen dat je naar mijn idee beter de tank even los kan halen
Gelukkig is de tank niet zo moeilijk weghalen als je weet welke volgorde je moet aanhouden. Ook zit ie zo weer op zn plek...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply