Ik heb afgelopen vrijdag mijn koppeling vervangen, dit was als reden dat de v-bak er toch af moest omdat mijn krukaskeerring erg lekte, en ik vond dat mijn koppeling erg hoog oppakte, ik heb het pedaal/kabel al diverse keren afgesteld dit hielp niet zo heel veel. En op het laatst begon de koppeling ook te slippen dit zal wel door de olielekkage komen.
Maar nu is mij opgevallen dat de plaat opzich helemaal niet zo versleten was als ik gedacht had je kon wel zien dat deze op bepaalde plekken maar aangreep. Is dit een kwaal van een AX?
Koppeling vraagje en accu vraagje
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Ik weet dat het niet thuis hoort onder deze vraag maar wilde hiervoor niet een nieuw topic over beginnen. Weet iemand wat de standaard accu is voor een AX Volcane 1.1i uit 1995? Ik heb er een inzitten van 12V 44Ah maar met een dynamo van 70A lijkt me dat een beetje een overkill voor mijn accu. je zou zeggen dat er een iets zwaardere in moet. Wat ik weet van een Mercedes Sprinter CDI, is dan een diesel, deze heeft een 90A dynamo en standaard 88Ah accu en bij veel stroomverbruikers een 100Ah accu en dit gaat gemakkelijk. En in zo'n wagen zit veel meer elektronica in als een AX.