Glenn aka Glenn@NL (C4 1.6HDi, ex AX Escapade 1.1i 1993)
Moderator: webmasters
Bas heeft de dynamo van mn oude blok nog liggen, dus die gaat er gewoon op. Bovendien zat het kleine stekkertje ook niet heel goed vast, maar heb het batterijlampje nooit zien oplichten trouwens.
Helaas is de batterij van mn multimeter op, dus vanavond na werk kan ik pas kijken hoeveel stroom er afgegeven wordt door de dynamo...
Net starte de auto wel (wel moeilijker als normaal).
Helaas is de batterij van mn multimeter op, dus vanavond na werk kan ik pas kijken hoeveel stroom er afgegeven wordt door de dynamo...
Net starte de auto wel (wel moeilijker als normaal).
ja.. hier ook herkenningCitroCin wrote:Helaas herken ik dit maar al te goed!
ik was auto afhankelijk voor m'n werk, dus naar garage om de hoek gebracht. die verkochten me eerst een nieuwe accu.. een week later stond ik er weer natuurlijk.
gelukkig kon ik op stel en sprong in lisse terecht (nissan 100 nx) om een dynamo op te halen
wel goed om eerste te testen nu het stekkertje weer goed vast zit.
wie weet verders niks aan het handje. scheelt iemand toch weer heen en rijden en een uurtje klussen.
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Ik zal mn wie is wie weer eens updaten, want ik heb wat op te biechten.
Dit is de teller:
Juist ja.. 219.563 kilometertjes
En dit is de bijbehorende AX:
Nouja goed. Dat WAS dus mijn ax, waar ik (en enkele andere familieleden) 3,5 jaar mee rond heb gereden. Omgebouwd (met dank aan enkele leden hier, waarvoor ik in ieder geval bij naam wil danken: Paul & Cindy!) van simpele Escapade tot uhhm.. nouja 1.1i met GT-trim (en Philips audio natuurlijk).
Eigenlijk reed hij perfect, ok hij had zn puntjes:
-remverschil voor (1 remklauw ontspande niet goed, maar spande ook niet goed bij intrappen van het pedaal)
-barst in voorruit
-ontwasemen 'smorgens duurde lang
-voorophanging (veren/dempers) eigenlijk 'op', en achter door de pootjes gezakt zoals veel AX'en.
Nouja dat waren eigenlijk de drie grote punten.. En samen met kleinere puntjes (roest, rammeltjes, rammelende stoelen, toenemend benzine verbruik door remprobleem), en het feit dat ik er bij inruil een mooie prijs voor kon krijgen (danku recessie!) heeft geleid tot de keuze om 'm weg te doen.
Dus met pijn en moeite na een week uitbouwen van de spullen die ik wilde hebben (mn audio, carkit, houten stuurtje en wat kleine dingetjes) heb ik mijn jarenlange project bij de dealer gebracht, en het nieuwe vervoersmiddel meegenomen:
En daar stond de nieuwe voiture al te stralen. De linker natuurlijk, rechts mn AX (die ook nog straalde):
Juistja, de keuze is gevallen op de 'moderne' AX: De Citroën C2!
specs:
1.4i (multipoint), Ligne Ambiance (uit 2004).
75pk uit mn hoofd, Airco, cruise control, mistlampjes, stuurbekrachtiging, in alle richtingen verstelbare bestuurdersstoel, verstelbaar stuur en een verrekte handige achterbak!
Qua rijden een wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de AX (dat was echt een 'bommetje'), zal ik het maar als 'modern' omschrijven? En dat is positief in dit geval. Of 'ie sneller is als de AX 1.1i? Geen idee, degene die me kennen weten hoe ik rij..
Kortom, als inmiddels niet-AX-rijdende AX-liefhebber ik ga me wel vermaken met deze bolide.
En hopelijk mag de AX nog iemand vinden die zich er verder over ontfermt. Een schredder was hij ook nog niet waard..
Dit is de teller:
Juist ja.. 219.563 kilometertjes
En dit is de bijbehorende AX:
Nouja goed. Dat WAS dus mijn ax, waar ik (en enkele andere familieleden) 3,5 jaar mee rond heb gereden. Omgebouwd (met dank aan enkele leden hier, waarvoor ik in ieder geval bij naam wil danken: Paul & Cindy!) van simpele Escapade tot uhhm.. nouja 1.1i met GT-trim (en Philips audio natuurlijk).
Eigenlijk reed hij perfect, ok hij had zn puntjes:
-remverschil voor (1 remklauw ontspande niet goed, maar spande ook niet goed bij intrappen van het pedaal)
-barst in voorruit
-ontwasemen 'smorgens duurde lang
-voorophanging (veren/dempers) eigenlijk 'op', en achter door de pootjes gezakt zoals veel AX'en.
Nouja dat waren eigenlijk de drie grote punten.. En samen met kleinere puntjes (roest, rammeltjes, rammelende stoelen, toenemend benzine verbruik door remprobleem), en het feit dat ik er bij inruil een mooie prijs voor kon krijgen (danku recessie!) heeft geleid tot de keuze om 'm weg te doen.
Dus met pijn en moeite na een week uitbouwen van de spullen die ik wilde hebben (mn audio, carkit, houten stuurtje en wat kleine dingetjes) heb ik mijn jarenlange project bij de dealer gebracht, en het nieuwe vervoersmiddel meegenomen:
En daar stond de nieuwe voiture al te stralen. De linker natuurlijk, rechts mn AX (die ook nog straalde):
Juistja, de keuze is gevallen op de 'moderne' AX: De Citroën C2!
specs:
1.4i (multipoint), Ligne Ambiance (uit 2004).
75pk uit mn hoofd, Airco, cruise control, mistlampjes, stuurbekrachtiging, in alle richtingen verstelbare bestuurdersstoel, verstelbaar stuur en een verrekte handige achterbak!
Qua rijden een wereld van verschil. Niet vergelijkbaar met de AX (dat was echt een 'bommetje'), zal ik het maar als 'modern' omschrijven? En dat is positief in dit geval. Of 'ie sneller is als de AX 1.1i? Geen idee, degene die me kennen weten hoe ik rij..
Kortom, als inmiddels niet-AX-rijdende AX-liefhebber ik ga me wel vermaken met deze bolide.
En hopelijk mag de AX nog iemand vinden die zich er verder over ontfermt. Een schredder was hij ook nog niet waard..
Toch wel jammer Glenn, dat ie weg is, het was iig altijd leuk om in jouw gezelschap te sleutelen maar ja dat is niet meer (ach gelukkig hebben we Bas nog )
Iig vele fijne km's toegewenst in je mooie C2 en dat ie maar heel mag blijven
Ow ja we mogen ons toch wel eens beroepen op jouw logische denken he , in geval van storingen of zo
Iig vele fijne km's toegewenst in je mooie C2 en dat ie maar heel mag blijven
Ow ja we mogen ons toch wel eens beroepen op jouw logische denken he , in geval van storingen of zo
Jeetje Glenn, je trouwe escapade weg...
Maar bij een leuke inruilprijs voor een nette C2, weet zelf niet of ik dat zou afslaan.
Afgelopen zondag al even staan bewonderen, erg mooie C2!
Zit het een beetje comfortabel op langere afstanden?
Gelukkig ben je wel aan de donkerblauwe Citro gebleven
Maar bij een leuke inruilprijs voor een nette C2, weet zelf niet of ik dat zou afslaan.
Afgelopen zondag al even staan bewonderen, erg mooie C2!
Zit het een beetje comfortabel op langere afstanden?
Gelukkig ben je wel aan de donkerblauwe Citro gebleven
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
En of dat lekker zit op de langere afstand! Nouja opzich is de zit in een AX ook prima (als je eenmaal zit). Alleen is het nu wel lekker dat je een stuk hoger zit. Minder last van voorlampen van SUV's. Makkelijke in en uitstap (zonder benen om het stuur te vouwen). En het stuur kan nu een stuk 'verder weg' waardoor je met lange arm kan sturen ipv gevouwen armen. Alleen 1 minpunt: sturen met de benen is er niet meer bij Dat lukte me met de ax altijd heel goed ("kijk mama, zonder handjes")
En als ik het geld had gehad (en niet zo achterlijk veel als inruilprijs kreeg) was de AX echt wel gebleven hoor. Maar goed, ik ben nu eenmaal nog student (nog een half jaar als het meezit), en heb dus eigenlijk geen auto nodig (Lang leve de OV-jaarkaart en de fiets).
En als ik het geld had gehad (en niet zo achterlijk veel als inruilprijs kreeg) was de AX echt wel gebleven hoor. Maar goed, ik ben nu eenmaal nog student (nog een half jaar als het meezit), en heb dus eigenlijk geen auto nodig (Lang leve de OV-jaarkaart en de fiets).
Jeetje glenn, dat had ik nooit verwacht!!
gefeliciteerd met je nieuwe bolide.. ik snap nu pas waarom er een C2 achter ons zat toen er werd gezegt, he glenn
Dacht al, zie helemaal geen ax
gefeliciteerd met je nieuwe bolide.. ik snap nu pas waarom er een C2 achter ons zat toen er werd gezegt, he glenn
Dacht al, zie helemaal geen ax
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Glenn, van harte gefeliciteerd met je verjaardag
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl