Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Rio97 wrote:Naar aanleiding van de foto was ik ook niet zo enthousiast. Maar in echt vond ik best wel meevallen.
Alleen willen mooie velgen altijd graag opvallen, daarom zijn ze vaak in chrome of zilverkleurig uitgevoerd.

Jouw vandaag in actie gezien met de GTI op vroemdag heb ik de sterk de indruk dat jij en de GTI elkaar prima gevonden hebben ;)
thx

Ja, ik begin die ondertussen goed gewoon te worden. Beetje opgebouwd en tegen de avond ging het vrij vlot :P
AX-kopen is verslavend.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Ik vind de velgen erg netjes zo!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

thx!


Trouwens zo thuisgekomen van Vroemdag:
http://i271.photobucket.com/albums/jj13 ... C54015.jpg
Gelukkig had ik het niet op Zolder :P

Als je goed kijkt, zie je dat die eerste buis merkelijk smaller is dan die na de middendemper. (moet daar normaal geen kat zitten?)
Hier komt dus normaal morgen een andere buis op :)
AX-kopen is verslavend.

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

leuke velgen maar wel in de verkeerde kleur :)
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

citrofenwick wrote:Als je goed kijkt, zie je dat die eerste buis merkelijk smaller is dan die na de middendemper. (moet daar normaal geen kat zitten?)
Hier komt dus normaal morgen een andere buis op :)

Belgische GTI is vaak zonder kat!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

Joost wrote:
citrofenwick wrote:Als je goed kijkt, zie je dat die eerste buis merkelijk smaller is dan die na de middendemper. (moet daar normaal geen kat zitten?)
Hier komt dus normaal morgen een andere buis op :)

Belgische GTI is vaak zonder kat!
bij mijn weten altijd zonder kat tenzij je eentje hebt van 96 want dan was de kat verplicht in belgie
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ok, dat verklaart veel :P
AX-kopen is verslavend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

je kunt die pijp ook in 1 geheel krijgen, die heb ik namelijk ook :)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

gij had mij is gevraagd of ik een validatie kon krijgen voor men verlaging van men ax. Wel ik heb bij W&D (zalige kerel, echt specialist in verlaging, banden en velgen) gevraagd of da eventueel mogelijk is. Hij is momenteel navraag aan het doen, maar ziet het erg goed zitten. Als het lukt laat ik je iets weten, en dan je eventueel voor uw validatie ook bij hem eens langs gaan.
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Netheo wrote:gij had mij is gevraagd of ik een validatie kon krijgen voor men verlaging van men AX. Wel ik heb bij W&D (zalige kerel, echt specialist in verlaging, banden en velgen) gevraagd of da eventueel mogelijk is. Hij is momenteel navraag aan het doen, maar ziet het erg goed zitten. Als het lukt laat ik je iets weten, en dan je eventueel voor uw validatie ook bij hem eens langs gaan.
Zou zalig zijn!
Ik vrees dat mijn verlaging op zal vallen bij de keuring (en die is er binnen een maandje al)
Heb je trouwens die morettes nog? Ik ben nu een weekje in verlof en heb nu eigenlijk tijd genoeg om langs te komen. (én betrouwbaar vervoer :roll: )
AX-kopen is verslavend.

Netheo's_Charly
AX Starter
AX Starter
Posts: 11
Joined: SatOct06, 2007 7:02:11 PM
Location: Humbeek België

Post by Netheo's_Charly »

validatie gaat spijtig genoeg niet door. Dus ik zit met wat ombouwwerken voor de controle
Ik heb de morette's nog, kom maar is langs maar geef me eerst een belletje op 0477/80.85.32. Ik ben elke dag thuis rond 5
My AX powered by Netheo

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Netheo's_Charly wrote:validatie gaat spijtig genoeg niet door. Dus ik zit met wat ombouwwerken voor de controle
Ik heb de morette's nog, kom maar is langs maar geef me eerst een belletje op 0477/80.85.32. Ik ben elke dag thuis rond 5
ok bedankt
Kzal vanavond eens bellen om af te spreken
Vanmorgen trouwens papierke gekregen voor de keuring. Kben benieuwd of het zal lukken met de verlaging er op. Er kan geen vinger tussen het achterwiel en de skirts en als er achteraan iemand mee is en ik te vlug over een drempel rijd loopt het aan :roll:
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Citroën power! :roll:

Ik kreeg vanmiddag telefoon van mijn broer dat zijn ax met een platte batterij staat omdat hij zijn koplampen had laten branden. Ik stelde voor om hem vanavond te gaan depaneren met startkabels.

Ik ging nog proberen te gaan met de GTi omdat hij voor de garagepoort stond waar de 1.1 staat, maar dat ging niet bepaald goed. Mijn linkerwiel kraakt en blokkeert bijna van zodra ik aan het stuur kom en achteruit rijd. Ik vermoed dat de homokineet gebroken is? Geschenkje van Zolder vermoed ik... (nu weet ik ook waarom ze me hier aanbevolen meteen beter beide aandrijfassen te vervangen)

Maargoed, de GTi al krakend kunnen verplaatsen om de 1.1 te nemen.
Ik draai de contactsleutel om en niets gebeurt... Had de autoradio laten aanstaan en de batterij was ook leeg :lol:

Geen probleem, er is nog de 2pk!
Dan snel de startkabels daarin gelegd en zo de GT gaan depanneren. Toen ik daar opnieuw wou starten met de 2pk => NIETS :shock:
Motorkap opnieuw opengedaan en de bedrading van de delco goed aangedrukt en hij startte opnieuw. Waarschijnlijk was iets losgekomen door de startkabels, of weet ik veel wat ...

4 citroëns en geen enkele rijklaar dus :P

Straks nog eens kijken hoe het zit met de GTi...

Vanmiddag uit nostalgie wat foto's zitten zoeken van onze oude citroëns. Kzal ze binnenkort eens inscannen en posten. 8)
(waaronder BX GTi met morettes, VISA GT en veel eenden)
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

haha, sorry, het is natuurlijk niet grappig, maar zo herkenbaar :D

Citroën powerrrrrrr:D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:haha, sorry, het is natuurlijk niet grappig, maar zo herkenbaar :D

Citroën powerrrrrrr:D!
Inderdaad, maar 4 op één dag had ik nog niet meegemaakt :P

De vreemde geluiden kwamen trouwens inderdaad van de homokineet.
Volledig droog en vastgelopen, en dat zonder enig scheurtje :?

Morgen maar ff gauw een nieuw asje gaan bestellen...
(hopelijk is een korte een stukje goedkoper)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Nieuw asje net gaan ophalen.
179.90€ :-/
Wel SKF, dus eigenlijk een vrij goed merk...

Wel gratis versnellingsbakolie bijgekregen. :D

Nu de GTi in orde zetten voor de keuring:
- originele wielen er terug onder
- veren zwart schilderen omdat een verlaagde ax in belgie per defenitie niet mag :roll: :roll:

En dan eens zien wat die carb van seba doet op de 1.1 8)
AX-kopen is verslavend.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

ik heb mijn twijfels of de gti door de keuring zal graken met de vering.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

beefy wrote:ik heb mijn twijfels of de gti door de keuring zal graken met de vering.
ik ook
ik ben vorige week gegaan met mijn verlaagde ax. tja, probleempje. Ik ben men ax nu terug aant ophogen
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik zal in ieder geval gaan met de originele wielen, zodat het iets minder opvalt. (en met de huidige raak ik niet eens gekeurd eigenlijk)

Ik heb absoluut geen zin om die achteras terug te veranderen :evil:
AX-kopen is verslavend.

Speederdd
AX Master
AX Master
Posts: 1065
Joined: SatMar25, 2006 8:45:08 AM
Location: Tongrinne (Be)

Post by Speederdd »

achteras terug omhoog zetten is toch geen werk, nu dat alles los zit (je hebt toch overal koppervet op gedaan ?)

en zoals gezegd, met rode veren valt het zowiezo op .....

Post Reply