ik heb al wel wat gelezen op 't forum, maar ik zie nergen een duidelijke opsomming en definitie van een lekke koppaking.
Mijn vraag is dan ook, hoe kom ik te weten of ik een lekke koppakking heb?
symptomen lekke koppakking?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lekke koppaking kan in vele manieren uiten
Als ie lek is bij t olie kanaal (wat schijnbaar veel voorkomt)
Gooit ie of olie in je 1ste cilinder, en dan heeft je eerste cilinder dus ook te weinig compressie.
Of hij gooit t naar buiten -> olie spoor langs de linker voorkant van je kop.
Als ie lek is bij een water kanaal naar buiten -> loopt er water uit je systeem, dus KVS verbruik wat meestal ook een oververhitte motor van tijd tot tijd betekent.
Hij kan ook water in je cilinder(s) lekken (ook bij bijv een kromme kop, als ie hol staat in t midden...) dan rookt je auto nogal wit, hoog kvs verbruik en uiteindelijk ook oververhitting.
Hij kan ook nog olie naar water lek zijn, dan mixt de water in je olie.... Alleen water en olie mixen niet, maar reageren wel op elkaar dus krijg je van die soort mayo op je dop en in je systeem
En een klein scheurtje is nog niet eens zo'n ramp..... Maar meestal als t uit ouderdom is is het niet 1 scheur maar een heleboel rotte plekken, en dat ga je dan zeker wel merken!
Dus hoe kom je erachter,
Verbruikt je auto water/olie?
Zit er olie in je water?
Rookt ie in rare kleurtjes?
Compressie meten!
En anders gewoon vervangen, zo gebeurd
Als ie lek is bij t olie kanaal (wat schijnbaar veel voorkomt)
Gooit ie of olie in je 1ste cilinder, en dan heeft je eerste cilinder dus ook te weinig compressie.
Of hij gooit t naar buiten -> olie spoor langs de linker voorkant van je kop.
Als ie lek is bij een water kanaal naar buiten -> loopt er water uit je systeem, dus KVS verbruik wat meestal ook een oververhitte motor van tijd tot tijd betekent.
Hij kan ook water in je cilinder(s) lekken (ook bij bijv een kromme kop, als ie hol staat in t midden...) dan rookt je auto nogal wit, hoog kvs verbruik en uiteindelijk ook oververhitting.
Hij kan ook nog olie naar water lek zijn, dan mixt de water in je olie.... Alleen water en olie mixen niet, maar reageren wel op elkaar dus krijg je van die soort mayo op je dop en in je systeem
En een klein scheurtje is nog niet eens zo'n ramp..... Maar meestal als t uit ouderdom is is het niet 1 scheur maar een heleboel rotte plekken, en dat ga je dan zeker wel merken!
Dus hoe kom je erachter,
Verbruikt je auto water/olie?
Zit er olie in je water?
Rookt ie in rare kleurtjes?
Compressie meten!
En anders gewoon vervangen, zo gebeurd
Last edited by grietje on FriOct24, 2008 12:42:39 PM, edited 1 time in total.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).