
Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
pffff... twijfel twijfel twijfel. Wat is het toch moeilijk om een goede keuze te maken.
Nu de diesel toch open ligt en ik nog TWEE viergaats onderstellen tot mijn beschikking blijk te hebben kriebelt het in mijn vingers, dat spreekt voor zich. Toch brengt het weer wat extra kosten met zich mee, gezien ik dan nieuwe remschijven en banden moet kopen. Ik heb ook nog twee setjes viergaats lichtmetaal liggen (eindelijk wat spullen uit m'n vroegere schuur terug) en zou dus in het geval van driegaats juist velgen moeten kopen. De remmen wordt sowieso een dieselsetup, die voldoet perfect met 60 pk / 100 Nm.
Gaarne jullie advies, ga ik voor driegaats met GT velgen, ongeveer als volgt:

Of ga ik een setje 15" Estorils van een Picasso monteren onder een AX? Die dingen zien er zo uit:

Ik weet het niet meer...
Nu de diesel toch open ligt en ik nog TWEE viergaats onderstellen tot mijn beschikking blijk te hebben kriebelt het in mijn vingers, dat spreekt voor zich. Toch brengt het weer wat extra kosten met zich mee, gezien ik dan nieuwe remschijven en banden moet kopen. Ik heb ook nog twee setjes viergaats lichtmetaal liggen (eindelijk wat spullen uit m'n vroegere schuur terug) en zou dus in het geval van driegaats juist velgen moeten kopen. De remmen wordt sowieso een dieselsetup, die voldoet perfect met 60 pk / 100 Nm.
Gaarne jullie advies, ga ik voor driegaats met GT velgen, ongeveer als volgt:

Of ga ik een setje 15" Estorils van een Picasso monteren onder een AX? Die dingen zien er zo uit:

Ik weet het niet meer...

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Zo! Dat was best een gezellig dagje. Ik had eigenlijk gepland NIET te gaan sleutelen vanwege m'n schouder (kon m'n arm vanochtend niet verder dan 30cm van m'n lijf krijgen).... maar toen kwam eerst MNM(tm) op bezoek, met de kofferbak vol spul van Browny.
Vrijwel direct daarna kwam er iemand een Recaro elektrische stoel ophalen (
zo had ik 'm dus eerst geadverteerd op marktplaats... na een stapel komische reacties toch maar veranderd in elektrische verstelbare Recaro-stoel
). Die stoel hebben we eerst nog even getest, aan een accu op de stoep voor de kapschuur, zag er érg amusant uit
De beste man was nog niet weg of Flat Erik stond met een maat op het erf om 4 First-velgjes op te halen.
Vervolgens had Marco dus ineens zin in klussen... en ja, dan begin je toch maar aan zo'n dieseltje he (sowieso handig met een voorbeeld op de achtergrond).
Eerst maar eens alles overgebouwd van oude blokje naar nieuwe blokje, en bakje voorzien van nieuwe keerringen:

Kleine keerring...

Grote keerring...

Japans pompje (lijkt idd sprekend op een Bosch, op kleine details na).

Thermostaathuis, nieuwe thermostaat, vrij fris koppelingetje en nog wat speelgoed aan de bakzijde

Nieuwe waterpomp, distributieriem + spanrollen aan de (duh) distributiezijde: op naar de 421.342 km
Al denk ik dat ik 'm iedere 100.000 km vervang, is in elk geval makkelijk onthouden en echt de kosten zijn het niet. Voor de oplettenden: Oliefilter doe ik altijd pas als het blok ín de auto hangt, gezien hij nog beschadigd zou kunnen raken tijdens montage van de motor in de auto.

Even tijd om MNM(tm)'s aanwezigheid te registreren

Wanneer u geconcentreerd wenst over te komen kan ik u aanraden bovenstaande gelaatstrek zo goed mogelijk te imiteren; indien juist uitgevoerd komt dit bijzonder geloofwaardig over...

Kapjes en dynamo erop.

Even vergeten foto's te maken maar.... hij hangt!
Het is laat genoeg, morgen nog even een kort aandrijfasje erin, linker draagarmpje vast, oliebout er onderin, koelvloeistof erop, bakolie, enz enz enz je kent het wel, en dan testrijden.
Als laatste moet ik opmerken dat het monteren van een motor uit een Nissan Micra in een AX vrij eenvoudig gaat, heb niet heel veel hoeven customizen, maar helemaal zonder slag of stoot gaat het ook niet. Nissan heeft toch hier en daar wel wat dingen veranderd om het blok aan te passen aan de auto en niet andersom. Mits je een beetje gereedschap over hebt is het in ieder geval goed te doen (met een 10FY7D that is).
Vrijwel direct daarna kwam er iemand een Recaro elektrische stoel ophalen (



Vervolgens had Marco dus ineens zin in klussen... en ja, dan begin je toch maar aan zo'n dieseltje he (sowieso handig met een voorbeeld op de achtergrond).
Eerst maar eens alles overgebouwd van oude blokje naar nieuwe blokje, en bakje voorzien van nieuwe keerringen:

Kleine keerring...

Grote keerring...

Japans pompje (lijkt idd sprekend op een Bosch, op kleine details na).

Thermostaathuis, nieuwe thermostaat, vrij fris koppelingetje en nog wat speelgoed aan de bakzijde

Nieuwe waterpomp, distributieriem + spanrollen aan de (duh) distributiezijde: op naar de 421.342 km


Even tijd om MNM(tm)'s aanwezigheid te registreren


Wanneer u geconcentreerd wenst over te komen kan ik u aanraden bovenstaande gelaatstrek zo goed mogelijk te imiteren; indien juist uitgevoerd komt dit bijzonder geloofwaardig over...

Kapjes en dynamo erop.

Even vergeten foto's te maken maar.... hij hangt!
Het is laat genoeg, morgen nog even een kort aandrijfasje erin, linker draagarmpje vast, oliebout er onderin, koelvloeistof erop, bakolie, enz enz enz je kent het wel, en dan testrijden.
Als laatste moet ik opmerken dat het monteren van een motor uit een Nissan Micra in een AX vrij eenvoudig gaat, heb niet heel veel hoeven customizen, maar helemaal zonder slag of stoot gaat het ook niet. Nissan heeft toch hier en daar wel wat dingen veranderd om het blok aan te passen aan de auto en niet andersom. Mits je een beetje gereedschap over hebt is het in ieder geval goed te doen (met een 10FY7D that is).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Haha, alleen gebeurde dat niet vannacht, want het logeerbedje leek hem om 3.00u toch een betere keuze en na een gezellige theesessie met Femke en mij zijn we dan ook gaan slapen...
...om vanochtend gewekt te worden door Grietje die even wat onderdeeltjes kwam halen (op de afgesproken tijd, maarm... ik was iets langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was)
M.a.w.: Hij is net een uurtje weg.
...om vanochtend gewekt te worden door Grietje die even wat onderdeeltjes kwam halen (op de afgesproken tijd, maarm... ik was iets langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was)

M.a.w.: Hij is net een uurtje weg.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Haha, nou bleek dat ik me had vergist in mn tijdkevin.broke wrote: ...om vanochtend gewekt te worden door Grietje die even wat onderdeeltjes kwam halen (op de afgesproken tijd, maarm... ik was iets langer doorgegaan dan ik eigenlijk van plan was)![]()


=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik wou al bijna zeggen toen ik die witte zag 'sinds wanneer is die diesel verlaagd' totdat ik zag dat...kevin.broke wrote:Haha, dat is een optie. Je kan natuurlijk ook thuis nog een broodje eten, want volgens mij rijdt ie niet zo heel hard met z'n volgeladen diesel, en dan liet ie z'n ietwat verlate verjaardagscadeautje nog hier

=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).