Kachelradiateur
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kachelradiateur
Mijn kachelradiateur lekt (als een gieter, 3liter per 10 minuten)
Nu moet ik die vervangen, er zat er een in met vast pijpjes.
Is die te vervangen voor een met losse pijpjes??
Anders moet mijn hele dachboard eruit.
Of is er nog een andere oplossing?
Nu moet ik die vervangen, er zat er een in met vast pijpjes.
Is die te vervangen voor een met losse pijpjes??
Anders moet mijn hele dachboard eruit.
Of is er nog een andere oplossing?
Ik ben ook maar een freubelaar !
-
- AX Master Spammer
gewoon een kachelradiateur voor een AX, die heb je wel met afneembare pijpjes, meestal kom je dan uit in de imitatie.vincax wrote:Gelukkig ik dacht al een kouwe winter tegemoet te gaan.q01z wrote:gewoon vervangen voor 1tje met losse pijpjes
de vaste pijpjes doorzagen
en dan vervangen
Moet die nog van een bepaald merk zijn ivm afmetingen enzo?
Moet wel zeggen dat mijn imitatie voor mijn gevoel minder warm werd dan een originele, maar dat kan ook puur alleen gevoel zijn.
Kachelradiateur
Bedankt voor de snelle reacties.
Radiateurtje besteld en ga het weekend sleutelen.
Op naar een warme winter !!
Radiateurtje besteld en ga het weekend sleutelen.
Op naar een warme winter !!
Ik ben ook maar een freubelaar !
-
- AX Master Spammer
Imitatie kon ik em voor type2 gewoon met losse pijpjes bestellen, origineel zou ik niet weten, dat was namelijk ietsie te prijzig om nieuw te halenq01z wrote:je vergist je nietJoost wrote:de losse en vaste pijpjes is als ik mij niet vergis het verschil type 1 en type 2.
bij type2's zijn het vaste pijpjes, omdat de losse pijpjes nog wellus gingen lekken..
gisteren m'n kachelradiateur vervangen voor 1 met losse pijpjes
past prima.
ik deed er wel lang over om die 'oude' pijpjes door te krijgen (en nu spierpijn ervan ) bijna dacht ik 'zal ik dat dashboard maar loshalen'
om die twee losse pijpjes bij elkaar te houden zat en nog een 'tweedelig plastic met een schroefje' omheen. Dat kreeg ik er niet meer tussen dus maar achterwege gelaten.
is dat erg?
kachel is lekker heet, dus dat is prima.
het hele wagentje wordt alleen niet zo warm lijkt het wel. de meter komt net bij de 70, voorheen ging ie tot 80 (ook niet veel, maar dat zal aan het type liggen oid, ik heb origineel geen dash met temp.meter)
koelvloeistof gevuld met alle (2, die op het thermostaathuis heb ik nog nooit gevonden) ontluchtingsdingen open en draaiende motor om te ontluchten, maar er kwam maar geen koelvloeistof uit dat achterste onluchtingsding (fietsband dopje) op een gegeven moment ging de fan aan en vond ik het genoeg.
van de week misschien nog eens extra vullen en ontluchten
zo.
past prima.
ik deed er wel lang over om die 'oude' pijpjes door te krijgen (en nu spierpijn ervan ) bijna dacht ik 'zal ik dat dashboard maar loshalen'
om die twee losse pijpjes bij elkaar te houden zat en nog een 'tweedelig plastic met een schroefje' omheen. Dat kreeg ik er niet meer tussen dus maar achterwege gelaten.
is dat erg?
kachel is lekker heet, dus dat is prima.
het hele wagentje wordt alleen niet zo warm lijkt het wel. de meter komt net bij de 70, voorheen ging ie tot 80 (ook niet veel, maar dat zal aan het type liggen oid, ik heb origineel geen dash met temp.meter)
koelvloeistof gevuld met alle (2, die op het thermostaathuis heb ik nog nooit gevonden) ontluchtingsdingen open en draaiende motor om te ontluchten, maar er kwam maar geen koelvloeistof uit dat achterste onluchtingsding (fietsband dopje) op een gegeven moment ging de fan aan en vond ik het genoeg.
van de week misschien nog eens extra vullen en ontluchten
zo.
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
maarja dat zwarte dingetje, zit er schroefdraad op of in?
het lijkt wel geribbelt, is het een stel-wieltje? kwam je het tegen nadat je handschoenenkastje eruit gehaald hebt? dan kan het ook zijn dat het zomaar iets was dat in je handschoenenkastje zat, en dan door dat vierkantje erboven 'verdwenen' was en nu weer tevoorschijn is gekomen.
het lijkt wel geribbelt, is het een stel-wieltje? kwam je het tegen nadat je handschoenenkastje eruit gehaald hebt? dan kan het ook zijn dat het zomaar iets was dat in je handschoenenkastje zat, en dan door dat vierkantje erboven 'verdwenen' was en nu weer tevoorschijn is gekomen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.