kat vervangen door buis
Moderators: denny, vtspower, webmasters
kat vervangen door buis
Misschien ga ik de kat er toch weer onder weghalen. Als je deze gaat vervangen dmv een rechte pijp (lassen), welke diameter moet die buis dan hebben? Even groot als de rest van de tussenpijp, of iets groter? Wat geeft het beste resultaat?
-
- AX liefhebber
- Posts: 264
- Joined: WedNov21, 2007 2:12:43 PM
- Location: Texel
Als je auto van voor +/- augustus 92 is mag ie er zowiezo onder vandaan. Anders kan je een pijp door je kat slaan. Denk er wel om dat het spul wat er uit komt zwaar giftig is.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Mijn auto is van '90, heb wat rondgevraagd en ben tot de conclusie gekomen dat de kat er idd onder vandaan mag.
Auto's van vóór '93 hoeven voor de APK geen werkende katalysator te hebben, zolang de uitstoot maar een beetje binnen de perken blijft
Maar... een katvervanger is best duur toch? Daarom dacht ik aan het goedkopere alternatief; de rechte buis.
Auto's van vóór '93 hoeven voor de APK geen werkende katalysator te hebben, zolang de uitstoot maar een beetje binnen de perken blijft
Maar... een katvervanger is best duur toch? Daarom dacht ik aan het goedkopere alternatief; de rechte buis.
Meer rallyachtig beetje blikkerig geluid. Hangt ook heel erg af van je einddemper
Lege cat is niet echt een optie krijg je weer rare turbulenties in je uitlaatsysteem.
De ECU regelt het vanzelf bij
Lege cat is niet echt een optie krijg je weer rare turbulenties in je uitlaatsysteem.
De ECU regelt het vanzelf bij
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ja, ik geloof dat er 1.1tjes zijn zonder cat en tussendemper. Maakt voor de diameter van de uitlaat niet uit. 1.1 1.4 1.6 allemaal 1 pot nat.
Citroën engineers hebben ontelbare uren besteed aan het perfectioneren van het in en uitlaat gedeelte voor de TU motor. Waarna ze een stuk pijp uit het rek pakte en zeiden: ceci satisfait (dit werkt ook wel)
Citroën engineers hebben ontelbare uren besteed aan het perfectioneren van het in en uitlaat gedeelte voor de TU motor. Waarna ze een stuk pijp uit het rek pakte en zeiden: ceci satisfait (dit werkt ook wel)
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Een GTI(multipoint) pijp heeft maarliefst 5mm extra doorvoer gekregen en een iets betere demper. Behalve die multipoint uitlaatjes dan, hangt inderdaad zo ongeveer overal hetzelfde potje onder.Sander wrote:Ja, ik geloof dat er 1.1tjes zijn zonder cat en tussendemper. Maakt voor de diameter van de uitlaat niet uit. 1.1 1.4 1.6 allemaal 1 pot nat.
Citroën engineers hebben ontelbare uren besteed aan het perfectioneren van het in en uitlaat gedeelte voor de TU motor. Waarna ze een stuk pijp uit het rek pakte en zeiden: ceci satisfait (dit werkt ook wel)
Altijd meer PK's dan jou!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Onder geen enkele van onze 3 axjes zit/zat een kat.Nitroën wrote:Zijn er dan idd AXjes die standaard zonder kat geleverd zijn?TTF wrote:de kortste klap is gewoon een pijp zonder kat te zoeken op de sloop
De 1.1 heeft een rechte pijp zonder middendemper
de GTcarb heeft een middendemper
de GTI had een middendemper, nu rechte pijp
AX-kopen is verslavend.
Ja maar je vergeet 1 ding, je woont in Belgiecitrofenwick wrote:Onder geen enkele van onze 3 axjes zit/zat een kat.Nitroën wrote:Zijn er dan idd AXjes die standaard zonder kat geleverd zijn?TTF wrote:de kortste klap is gewoon een pijp zonder kat te zoeken op de sloop
De 1.1 heeft een rechte pijp zonder middendemper
de GTcarb heeft een middendemper
de GTI had een middendemper, nu rechte pijp
In Nederland reden ze in 89 al rond met injectie en volgens mij vanaf toen de meeste ook met kat. Atleast, mijn 89'er heeft kat + lambda.
Waar je trouwens geen uitlaat pijp van kan gebruiken zijn de aller eerste carbjes (1.0E en 1.1E) aangezien deze pijp uit 1 deel hebben (dus downpipe tot einddemper) en een kleinere diameter.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
En er zit geeen knik in de pijp in om een eventuele stabilisatorstang te passeren.grietje wrote: Waar je trouwens geen uitlaat pijp van kan gebruiken zijn de aller eerste carbjes (1.0E en 1.1E) aangezien deze pijp uit 1 deel hebben (dus downpipe tot einddemper) en een kleinere diameter.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Sorry ik wist niet dat het bij jullie zo anders was. (daarom dus dat die GT carb cilinderkoppen bij jullie zo moeilijk te vinden zijn ) En hier heb ik denk ik zelfs nog nooit een ph1 gezien met injectiegrietje wrote:Ja maar je vergeet 1 ding, je woont in Belgiecitrofenwick wrote:Onder geen enkele van onze 3 axjes zit/zat een kat.Nitroën wrote:Zijn er dan idd AXjes die standaard zonder kat geleverd zijn?TTF wrote:de kortste klap is gewoon een pijp zonder kat te zoeken op de sloop
De 1.1 heeft een rechte pijp zonder middendemper
de GTcarb heeft een middendemper
de GTI had een middendemper, nu rechte pijp
In Nederland reden ze in 89 al rond met injectie en volgens mij vanaf toen de meeste ook met kat. Atleast, mijn 89'er heeft kat + lambda.
Waar je trouwens geen uitlaat pijp van kan gebruiken zijn de aller eerste carbjes (1.0E en 1.1E) aangezien deze pijp uit 1 deel hebben (dus downpipe tot einddemper) en een kleinere diameter.
Ik heb de uitlaatlijn van mijn 1.1 carb al met een andere belgische 1.1i vergeleken en mijn uitlaatlijn is net dikker dan van de injectie-versie en bij mij zit er een stabistang onder. Ik weet niet of het bij alle belgische 1.1's zo is.
AX-kopen is verslavend.