Wintersport
Moderators: Rock's, webmasters
Wintersport
Ik wil begin Januari ff een weekje skien, nou zit ik zwaar in de twijfel of ik het aan durf om met m'n AX uit carb. '89 naar Gerlos(+/- 1000km) te knallen. Zou sowieso winterbanden nodig hebben, maar weet niet of ik het aandurf.
Jammer is dat ik slechts minimale kennis heb over motoren en nou heb ik opzich verder nooit problemen gehad, maar de bergen en sneeuw in...ik weet het nog niet.
Iemand hier wel eens de bergen en sneeuw in geweest met zijn AX?
Jammer is dat ik slechts minimale kennis heb over motoren en nou heb ik opzich verder nooit problemen gehad, maar de bergen en sneeuw in...ik weet het nog niet.
Iemand hier wel eens de bergen en sneeuw in geweest met zijn AX?
gewoon doen!
ze hebben daar ook AXjes verkocht
het wordt daar uiteraard wel wat kouder als in Nederland.. maar 1000km, tsja stelt nix voor toch?
als je twijfeld heb je nog wel een paar maanden de tijd om ervoor te zorgen dat hij het zekerweten haalt!
-bougies vervangen
-verdeler+rotor vervangen
-bougiekabels vervangen
-koelvloeistof verversen
-carb goed afstellen
-carb op winterstand zetten
mjah, dat moet je in nederland ook
ze hebben daar ook AXjes verkocht

het wordt daar uiteraard wel wat kouder als in Nederland.. maar 1000km, tsja stelt nix voor toch?
als je twijfeld heb je nog wel een paar maanden de tijd om ervoor te zorgen dat hij het zekerweten haalt!
-bougies vervangen
-verdeler+rotor vervangen
-bougiekabels vervangen
-koelvloeistof verversen
-carb goed afstellen
-carb op winterstand zetten
mjah, dat moet je in nederland ook

nah, als dit weer een beetje doorzet kan je de hele winter op zomerstand blijven rijdenQuinten wrote:Die paar maanden zal ik dan ook zeker nodig hebben, haha.
Moet mn carb denk ik sowieso is laten schoonmaken, is dit ook enigzins door mijzelf te doen?
-carb op winterstand zettenis dit in NL ook nodig?

maarr, de oudere carburateurs hebben nog een handmatige winterstand.. de iets nieuwere hadden al een vacuumklep.. kan je vrij makkelijk zien onder de kap

carb schoonmaken kan je meestal wel zelf, alleen de pakkingen kunnen wel eens scheuren, omdat die tenslotte al 20 jaar oud zijn..
je kan ook bij bijv. de Brezan een flesje carb-cleaner halen en dat in je tank gooien
wil nog wel es helpen

http://link.marktplaats.nl/201886026 
Dat de AX iets verder van huis is wil nog niet zeggen dat deze opeens stuk gaat ofzo.
Thuis rij je er ook duizenden kilometers mee zonder omkijken.
Bij normaal onderhoud en een setje winterbanden zou ik gewoon gaan.
Eventueel met een anwb abbonementje voor vervangend vervoer als je graag gerust op stap wilt gaan.

Dat de AX iets verder van huis is wil nog niet zeggen dat deze opeens stuk gaat ofzo.
Thuis rij je er ook duizenden kilometers mee zonder omkijken.
Bij normaal onderhoud en een setje winterbanden zou ik gewoon gaan.
Eventueel met een anwb abbonementje voor vervangend vervoer als je graag gerust op stap wilt gaan.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

-
- AX Spaster Mammer
Het is niet veel, maar ben met m'n AX GT (die nu van bossie is) in de Ardennen geweest.
Geen centje pijn, en heb aardig lopen trappen met dat 1.4-tje daar.
Lekker pittig bergje op, bergje af, snelweg 150-160 km/h constant.
Daarnaast met de 1.3 Sport (met dubbele carbs) in Noord-Frankrijk geweest, en met de 1.5D nog een stuk verder en ook een fors eind in Duitsland (voorbij Berlijn).
Nooit problemen gehad met bergen, weet niet wat heftige sneeuw doet. De 1.5D liep trouwens in de 4 bijzonder fijn tegen bergjes op, had wel verwacht dat ie verder terug zou vallen. Ook in Duitsland waren zelfs de steilste en langste hellingen gewoon met 120 km/h in 4 te nemen.
Jij zal ook terug moeten schakelen denk ik, zo nu en dan, maar die 60 peekaa's zijn ruim voldoende om overal tegenop te komen. Zorg dat je blokje gezond is (beurtje?) en ga er gewoon voor!
Geen centje pijn, en heb aardig lopen trappen met dat 1.4-tje daar.

Daarnaast met de 1.3 Sport (met dubbele carbs) in Noord-Frankrijk geweest, en met de 1.5D nog een stuk verder en ook een fors eind in Duitsland (voorbij Berlijn).
Nooit problemen gehad met bergen, weet niet wat heftige sneeuw doet. De 1.5D liep trouwens in de 4 bijzonder fijn tegen bergjes op, had wel verwacht dat ie verder terug zou vallen. Ook in Duitsland waren zelfs de steilste en langste hellingen gewoon met 120 km/h in 4 te nemen.
Jij zal ook terug moeten schakelen denk ik, zo nu en dan, maar die 60 peekaa's zijn ruim voldoende om overal tegenop te komen. Zorg dat je blokje gezond is (beurtje?) en ga er gewoon voor!
-
- AX liefhebber
-
- AX Spaster Mammer
Ga van 2 tot 9 januari naar Gerlos, zit in een appartementje in Joe's apparthotel. Zitten ongeveer in totaal 30 man Hotelschool die week, de rest zit in Valtho.
Hoe graag ik ook met mn AX wilde, heb ik inmiddels wel besloten dat ik met de trein ga, 110 Euro retour, in een discotrein waarbij je met een transfer voor je hotel wordt afgezet, goedkoper (en sneller, >6 uur) kan je het niet krijgen denk ik....
en jullie, wel met de AX?
Hoe graag ik ook met mn AX wilde, heb ik inmiddels wel besloten dat ik met de trein ga, 110 Euro retour, in een discotrein waarbij je met een transfer voor je hotel wordt afgezet, goedkoper (en sneller, >6 uur) kan je het niet krijgen denk ik....
-
- AX Master
Ben met 1.4Mazda Demo
Ben jaren geleden met een Mazda Demo-Henry- wrote:idd 60pk is genoeg, niet spetterend, maar toch je komt er zeker!

Geen probleem, alleen het laatste stukje steil berge op was zwaar !
Gr Mr Dean

Saxo style is sexy style....
als je met meer in 1 auto gaat is het pp wel goedkoper natuurlijk..
maar inderdaad.. zo'n steile helling vol met plat (en glad1) gereden sneeuw...
mijn ax is het verste in parijs geweest (maar voor mijn tijd weet ik het niet natuurlijk.. hij komt uit belgie)
ik ga er misschien tussen kerst en oud&nieuw meer naar Flaine...
maar inderdaad.. zo'n steile helling vol met plat (en glad1) gereden sneeuw...
mijn ax is het verste in parijs geweest (maar voor mijn tijd weet ik het niet natuurlijk.. hij komt uit belgie)
ik ga er misschien tussen kerst en oud&nieuw meer naar Flaine...
groet,
elsje

Done: ax kopen
elsje

Done: ax kopen
Nope niet met de ax (gelukkig nietQuinten wrote:Ga van 2 tot 9 januari naar Gerlos, zit in een appartementje in Joe's apparthotel. Zitten ongeveer in totaal 30 man Hotelschool die week, de rest zit in Valtho.

Wij gaan in het hoogseizoen, dus de discotrein kost ons 180euro p.p.. dus met de auto is veel goedkoper
Joe's hotel, mooi hotel, vlak bij de lift.. alleen jammer van 300euro borg p.p (teminste dat was 2 jaar terug zo)