centrale deurvergrendeling inbouwen
Moderator: webmasters
centrale deurvergrendeling inbouwen
Goedendag,
Ik heb een AX 5 deurs uit 1994 en heb op ebay een setje gekocht voor centrale deurvergrendeling. Deze wil ik graag inbouwen. Ik heb de search gebruikt en gezien dat een origineel setje makkelijker in te bouwen is, maar ik heb het setje helaas al gekocht, dus wil hem graag inbouwen.
Ik ben begonnen bij de achterdeuren. Ik heb de bekleding er al af, dat was niet zo moeilijk. Er zijn al gaten in de deur voor het elektromotortje en er zit al een gaatje in het hefboompje dat bij het deurknopje zit. Het lijkt dus vrij simpel alles te monteren. Maar weet iemand hoe ik de duw-trek-stang van de actuator aan het gaatje in het hefboompje krijg? Iemand hier ervaring mee? Heeft er iemand succesvol zo'n ebay/marktplaats setje ingebouwd? Alvast bedankt
Setje:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0091439846
foto van hefboompje(sorry voor onscherpheid):
Op slot:
Van slot:
Ik heb een AX 5 deurs uit 1994 en heb op ebay een setje gekocht voor centrale deurvergrendeling. Deze wil ik graag inbouwen. Ik heb de search gebruikt en gezien dat een origineel setje makkelijker in te bouwen is, maar ik heb het setje helaas al gekocht, dus wil hem graag inbouwen.
Ik ben begonnen bij de achterdeuren. Ik heb de bekleding er al af, dat was niet zo moeilijk. Er zijn al gaten in de deur voor het elektromotortje en er zit al een gaatje in het hefboompje dat bij het deurknopje zit. Het lijkt dus vrij simpel alles te monteren. Maar weet iemand hoe ik de duw-trek-stang van de actuator aan het gaatje in het hefboompje krijg? Iemand hier ervaring mee? Heeft er iemand succesvol zo'n ebay/marktplaats setje ingebouwd? Alvast bedankt
Setje:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0091439846
foto van hefboompje(sorry voor onscherpheid):
Op slot:
Van slot:
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de montage in zowel de achter als voorportieren?
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
Ik heb ook zon setje bestelt en vandaag er enthousiast mee aan de gang gegaan, maar ik kom er bijna niet bij bijv het raam zit eng dicht er bij in de buurt.
Moet de motor er recht onder het knopje komen (dus onder het deel waar geen bekleding over heen zit, of kom het er meer 45 graden schuin onder te zitten. (daar zitten 2 gaatjes waar motor precies op past)
En zo ja waar bevestig je dan die spaak aan? zeg maar aan de stang van het knopje of dat draai stuk waardeze aan zit
Moet de motor er recht onder het knopje komen (dus onder het deel waar geen bekleding over heen zit, of kom het er meer 45 graden schuin onder te zitten. (daar zitten 2 gaatjes waar motor precies op past)
En zo ja waar bevestig je dan die spaak aan? zeg maar aan de stang van het knopje of dat draai stuk waardeze aan zit
Nog even een updateje.
Achterin heb ik alles geinstalleerd, en het werkt. Ik moest 2 gaten boren en heb mbv de meegeleverde spaken de motortjes verbonden aan het knopjes-hefboom-mechanisme. Het is echt een heel pielwerk, want je moet tussen de deurhelften werken met je handen, maar uiteindelijk dus toch gelukt.
Verder heb ik de kabelboom in de auto gelegd, hij ligt door het midden van de auto onder het tapijt.
Het centrale regelkastje komt voor de middenconsole.
Het is nog niet gelukt de motortjes in de voordeuren te zetten. Er zitten al wel voorgeboorde gaten, en hier komt de steekafstand wel overeen met die van de motortjes. De bevestiging van de pompjes aan het slot is alleen nog een probleem, hiervoor heb ik nog geen oplossing verzonnen.
Ik heb ook Citroën-sleutelbladen binnen, deze heb ik op maat laten maken en heb ze in de klapsleutels gezet, dit is goed te doen en het werkt!
Achterin heb ik alles geinstalleerd, en het werkt. Ik moest 2 gaten boren en heb mbv de meegeleverde spaken de motortjes verbonden aan het knopjes-hefboom-mechanisme. Het is echt een heel pielwerk, want je moet tussen de deurhelften werken met je handen, maar uiteindelijk dus toch gelukt.
Verder heb ik de kabelboom in de auto gelegd, hij ligt door het midden van de auto onder het tapijt.
Het centrale regelkastje komt voor de middenconsole.
Het is nog niet gelukt de motortjes in de voordeuren te zetten. Er zitten al wel voorgeboorde gaten, en hier komt de steekafstand wel overeen met die van de motortjes. De bevestiging van de pompjes aan het slot is alleen nog een probleem, hiervoor heb ik nog geen oplossing verzonnen.
Ik heb ook Citroën-sleutelbladen binnen, deze heb ik op maat laten maken en heb ze in de klapsleutels gezet, dit is goed te doen en het werkt!
ik lees je reactie net te laat, ik heb alweer nieuw folie in de deuren gelijmd(isolatiespul, ik heb onderlegspul gebruikt wat je onder kliklaminaat legt). Voor zitten ze er nog niet in, dus daar zal ik foto's van maken als het gemonteerd is.Henk Bats wrote:Is het mogelijk om wat detail foto's te maken van de montage in zowel de achter als voorportieren?
Groetjes, Henk
heb je het over de voor of achterdeuren?blijhoofd wrote:Ik heb ook zon setje bestelt en vandaag er enthousiast mee aan de gang gegaan, maar ik kom er bijna niet bij bijv het raam zit eng dicht er bij in de buurt.
Moet de motor er recht onder het knopje komen (dus onder het deel waar geen bekleding over heen zit, of kom het er meer 45 graden schuin onder te zitten. (daar zitten 2 gaatjes waar motor precies op past)
En zo ja waar bevestig je dan die spaak aan? zeg maar aan de stang van het knopje of dat draai stuk waardeze aan zit
Bij mijn voordeuren wil ik het motortje op de daarvoor bestemde plek, waar de gaten zitten. Dit recht onder het slot. Het slot is met een stang verbonden met het knopje, hier zou je in theorie de spaak aan kunnen monteren. Helaas zit een palletje van het slot in de weg en kan je er niet langs met je spaak(of je moet er een U in buigen).
Ik was nu van plan het motortje aan het palletje te monteren, maar hier moet ik nog een verbindingsstuk voor verzinnen/maken.
Bij mijn achterdeuren zitten ze onder een hoek van ongeveer 45 graden, ik heb 1 spaak door het gat in hefboommechanisme gedaan, en een andere door het gat in het motortje. Deze spaken heb ik met elkaar verbonden mbv de meegeleverde klemmetjes.
Ik heb dus al 4 spaken gebruikt voor alleen de achterdeuren, ik heb dikke fietsspaken uit een wiel geknipt, omdat ik dacht dat ik er anders te weinig zou hebben. Maar het werkt iig.
weer een update.
Ik heb de motortje ingebouwd met bovenstaand plaatje, ik heb alleen nog een stuk uit het plaatje moeten halen ter hoogte van het 6mm gat, anders werkt je deuropener van binnenuit niet meer. Voor de rest werkt het perfect. Ik heb de bedrading aan de bestuurderskant er al inzitten, aan de bijrijderkant moet ik de bedrading verlengen, dat kan pas morgen want dan is de draden-en-stekkertjes-winkel weer open.
Ik heb nog geen kans gehad foto's te maken, ik probeer dat morgen.
Ik heb de motortje ingebouwd met bovenstaand plaatje, ik heb alleen nog een stuk uit het plaatje moeten halen ter hoogte van het 6mm gat, anders werkt je deuropener van binnenuit niet meer. Voor de rest werkt het perfect. Ik heb de bedrading aan de bestuurderskant er al inzitten, aan de bijrijderkant moet ik de bedrading verlengen, dat kan pas morgen want dan is de draden-en-stekkertjes-winkel weer open.
Ik heb nog geen kans gehad foto's te maken, ik probeer dat morgen.