Els aka elsje (clubmonteur) (AX 1.1 Image '95, brommert '78)
Moderator: webmasters
ja!Bas_S wrote:Is het nog wat geworden met die kachelradiateur?
die heb ik gisteren vervangen!
wel een andere gekocht (losse pijpjes)
ik zag nogal op tegen de worsteling met de kilometertellerkabel...
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... 619#238619
er bleven maar drupjes vallen dus toch maar vervangen.
Toen ik die oude er eenmaal uit had lag er in dat 'vakje' nog een hele plas koelvloeistof
- dus voor het zelfde geld heeft stop/leak wel geholpen, maar lag er nog oude zooi.
er kwam alleen halverwege een onderdeeltje uit de lucht gevallen wat ik tot op heden nog niet terug heb kunnen plaatsen..
zal eens kijken waar het gebleven is om een foto'tje te maken.
anyway. het was een leuk klusje. en die staat er weer bij op m'n lijstje.
de koppakking staat er nog steeds niet op
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
Kijk, laat die winter nu maar komen
Weer lekker bezig geweest!
Vandaag (zondag) heb ik ook mijn koelvloeistof vervangen, was na twee jaar ook niet zo heel fris meer. Op de terugweg gaf mijn temperatuurmetertje een lagere waarde aan dan op de heenweg. Het was toch al twee jaar geleden dat ik bij je langs kwam toen je de koelvloeistof aan het vervangen was?
Weer lekker bezig geweest!
Vandaag (zondag) heb ik ook mijn koelvloeistof vervangen, was na twee jaar ook niet zo heel fris meer. Op de terugweg gaf mijn temperatuurmetertje een lagere waarde aan dan op de heenweg. Het was toch al twee jaar geleden dat ik bij je langs kwam toen je de koelvloeistof aan het vervangen was?
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
axje gewassen!!
het was nodig.
en nu voorlopig niet meer onder die boom parkeren
ben er tijdens het wassen ook achtergekomen waar het lek zit (waarschijnlijk)
ik had al een tijdje last van vocht in de kofferbak, en het lijkt erop dat er regenwater lekt door het onderste aansluitpunt van dat rechter lucht-ding waarmee je kofferklep omhoog blijft.
het is zo'n zwart, plat, rond dopje aan de buitenkant.
zou dat kunnen?
moet ik maar eens wat kit oid tussen doen dan
het was nodig.
en nu voorlopig niet meer onder die boom parkeren
ben er tijdens het wassen ook achtergekomen waar het lek zit (waarschijnlijk)
ik had al een tijdje last van vocht in de kofferbak, en het lijkt erop dat er regenwater lekt door het onderste aansluitpunt van dat rechter lucht-ding waarmee je kofferklep omhoog blijft.
het is zo'n zwart, plat, rond dopje aan de buitenkant.
zou dat kunnen?
moet ik maar eens wat kit oid tussen doen dan
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
nog even snel een verlaatte 'Citroën veiligheidsdag check' gedaan, stond ik me daar ineens vast!
dynamo blijkbaar weer overleden en accu inmiddels leeg. Ze wilden me nog wel helpen starten, maar wisten me te vertellen dat ik het naar huis niet zou halen met lege accu, kapotte dynamo, lichten aan en file op de weg.
Lekker, tijdens het keuren mijn accu even leegrijden en dan niet meer opladen. Wat een service
Ze waren heel stellig in hun advies en hebben me wijsgemaakt dat mijn accu ook kapot zou gaan als ik er nog een stuk mee zou rijden (ik geloofde het want dat is me eerder overkomen - dubbele kosten).
Maar goed, dachten ze dan echt dat ik 'em zou laten staan om meteen de dynamo te laten vervangen (a 250) ??
belrondje gedaan en toen de grote accuwisseltruc uitgevoerd (niet heel makkelijk trouwens, ik miste duidelijk een dopje 13 met extra diepe dop)
en afgesloten met een
(thanks daan en gros)
accu staat nu aan de acculader en dan komt het van 't weekend wel goed. Ik heb nog een spanningsregelaar op de plank liggen precies voor zulkge gelegenheden
(thanks sander)
weltrusten lieve kijkbuiskinderen
morgen is er weer een nieuw verhaal uit fabeltjesland
dynamo blijkbaar weer overleden en accu inmiddels leeg. Ze wilden me nog wel helpen starten, maar wisten me te vertellen dat ik het naar huis niet zou halen met lege accu, kapotte dynamo, lichten aan en file op de weg.
Lekker, tijdens het keuren mijn accu even leegrijden en dan niet meer opladen. Wat een service
Ze waren heel stellig in hun advies en hebben me wijsgemaakt dat mijn accu ook kapot zou gaan als ik er nog een stuk mee zou rijden (ik geloofde het want dat is me eerder overkomen - dubbele kosten).
Maar goed, dachten ze dan echt dat ik 'em zou laten staan om meteen de dynamo te laten vervangen (a 250) ??
belrondje gedaan en toen de grote accuwisseltruc uitgevoerd (niet heel makkelijk trouwens, ik miste duidelijk een dopje 13 met extra diepe dop)
en afgesloten met een
(thanks daan en gros)
accu staat nu aan de acculader en dan komt het van 't weekend wel goed. Ik heb nog een spanningsregelaar op de plank liggen precies voor zulkge gelegenheden
(thanks sander)
weltrusten lieve kijkbuiskinderen
morgen is er weer een nieuw verhaal uit fabeltjesland
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
minder handig els!
maar, spanningsregelaar straks erin + volle accu, en meer hadden ze niet als aanmerkingen op je bakkie?
maar, spanningsregelaar straks erin + volle accu, en meer hadden ze niet als aanmerkingen op je bakkie?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ja.. ze dachten dat de koppakking wel eens lek zou kunnen zijn.
en hij zei (om je rot te lachen!) misschien zijn je assen een keer aan vervanging toe, maar dat kon ik onmogelijk goed horen want er zit geen luchtfilter in*.
maar m'n koppeling was goed zei 'ie
romy, heb jij een bougie dop (zo'n extra lange met een scharnierpunt) en een multimeter?
zou je die ajb mee willen nemen
* die zit er natuurlijk wel in
en die assen hoor je er gewoon luid en duidelijk bovenuit... dus hoe serieus ze zijn bezig geweest is maar de vraag.
en hij zei (om je rot te lachen!) misschien zijn je assen een keer aan vervanging toe, maar dat kon ik onmogelijk goed horen want er zit geen luchtfilter in*.
maar m'n koppeling was goed zei 'ie
romy, heb jij een bougie dop (zo'n extra lange met een scharnierpunt) en een multimeter?
zou je die ajb mee willen nemen
* die zit er natuurlijk wel in
en die assen hoor je er gewoon luid en duidelijk bovenuit... dus hoe serieus ze zijn bezig geweest is maar de vraag.
groet,
elsje
Done: ax kopen
elsje
Done: ax kopen
haha gekke garageisten :P
Ja bougie dop(pen) heb ik els, komt goed! (lange dop 13 ook btw;))
Ja bougie dop(pen) heb ik els, komt goed! (lange dop 13 ook btw;))
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).