Jawel, eindelijk is het dan zover.
Vorige week de eerste echte storing aan mijn AX.
Ik kon starten wat ik wilde. Maar aan slaan, ho maar...
Onder de kap gedoken en telefonisch ook de hulptroepen erbij gehaald.
Daar onder de kap twee dingen geleerd.
- Mijn brandstof relais zijn overleden. Met de plus rechtstreeks op de accu zoemt de pomp weer als vanouds. Nu nog twee van die relais zien te vinden. De sloop en de Brezan keken me allebei glazig aan, hoewel ik toch begrepen heb dat dit standaard relais schijnen te zijn. Afijn, ik zoek dapper verder. Moet goedkomen voor de Vroemdag!
- De koelwaterslang van het thermostaathuis naar de radiateur is niet fris meer. Ik dacht dat er wat op lag, maar dat bleek een draadje van de wapening van de slang te zijn. Even er aan frotten en langzaam komen er druppeltjes koelvloeistof naar buiten.
Dus eigenlijk maar goed dat ie niet wilde starten. Anders was ik onderweg gestrand zonder koeling...
Heb een paar foto'tjes, maar uploaden naar Photobucket doet even moeilijk...
hmm, klinkt erg bekend, mischien zijn het bij mij dan ook die relais.....
erg irritant als dingen stuk gaan, vooral als je niet direct wat het precies is.
en spuiten dat dat doet als er druk op het systeem komt
achja antoine.. heb jij ook es een probleem met je racer..
wat ik me trwns pas bedacht, jij had altijd problemen dat je auto bij het uitkomen vd bocht zonder benzine zat.. maar de basis is natuurlijk een 1.1, zitten er wel schotten in die tank? (peter?)
q01z wrote:en spuiten dat dat doet als er druk op het systeem komt
achja antoine.. heb jij ook es een probleem met je racer..
wat ik me trwns pas bedacht, jij had altijd problemen dat je auto bij het uitkomen vd bocht zonder benzine zat.. maar de basis is natuurlijk een 1.1, zitten er wel schotten in die tank? (peter?)
is niet alleen in bochten
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Hij start weer!
Gisteren relais even opgehaald bij Bossie. Lag mooi op de route na mijn cursus. Nog bedankt voor de gastvrijheid. Was leuk om (weer) kennis te maken, gezellig!
Nu vanavond nog even een koelslangetje opduikelen in de voorraad bij Hotel M.
Dan kan ik hem dit weekend weer helemaal in orde maken, kan ie maandag (eindelijk) naar de APK.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).