Leuk weer bij jullie te zijn Vroeg mij laatst af waar de krik in de AX is opgeborgen of opgeborgen hoort te zitten. Heb het reservelwiel zien hangen en heb ook de moersleutel rechts achterin gevonden om de wielen los te halen......maar een krik.........die kwam ik nog niet tegen. Uit voorzorg toch maar een schaarkrikje op de sloop gehaald maar misschien heb ik er nu wel 2
krik behoort bij de meeste AXen in je reserve wiel te zitten
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
grietje wrote:krik behoort bij de meeste AXen in je reserve wiel te zitten
Dankjewel, Grietje. Damn, wie verzint nu zoiets........maffe Fransen.
Fijne avond verder!
de krik is begonnen boven het rechter voorwiel maar toen daar de ECU kwam te liggen moesten ze wat anders verzinnen en wat dat betreft heb je een krik eigenlijk alleen nodig bij het wisselen van een wiel dus zo gek is die plaats niet... en als je de handleiding hebt staat het daar ook gewoon in
Let wel op dat je de krik GOED plaatst! alsie er af knikkert gatie dwars door je kokerbalken heen...
De standaard krik moet je eigenlijk alleen voor onderweg gebruiken als je niet anders kan en voor het thuis gebruik de blaadje van Aldi en Lidl in de gaten houden voor een garagekrik (zijn wat omvang betreft stukken groter als een AX krik maar het is de moeite waard)
overigens is een garagekrik wel 100x fijner, ooit samen met een ander clublid een klapband gehad op de A7... drie minuten later zat er een reservewieltje onder m'n dieseltje
grietje wrote:krik behoort bij de meeste AXen in je reserve wiel te zitten
Dankjewel, Grietje. Damn, wie verzint nu zoiets........maffe Fransen.
Fijne avond verder!
de krik is begonnen boven het rechter voorwiel maar toen daar de ECU kwam te liggen moesten ze wat anders verzinnen en wat dat betreft heb je een krik eigenlijk alleen nodig bij het wisselen van een wiel dus zo gek is die plaats niet... en als je de handleiding hebt staat het daar ook gewoon in
Let wel op dat je de krik GOED plaatst! alsie er af knikkert gatie dwars door je kokerbalken heen...
De standaard krik moet je eigenlijk alleen voor onderweg gebruiken als je niet anders kan en voor het thuis gebruik de blaadje van Aldi en Lidl in de gaten houden voor een garagekrik (zijn wat omvang betreft stukken groter als een AX krik maar het is de moeite waard)
Dank voor je reactie, ik zal er zeker aan denken. Een garagekrik heb ik hier wel hoor, een zware en een goedkope, lichte uitvoering.
Fijne avond verder.
Marla wrote:Dat gaan we overmorgen eens goed bekijken...
weer wat geleerd!
ook een goeie is om is uit te zoeken hoe je uberhaubt je reservewiel los krijgt van onder je auto.
het is erg simpel, maar als je er nooit naar omkijkt en opeens met een lekke band staat, gaat er alleen maar meer tijd in zitten dan eigenlijk nodig is. .
Kakelbont wrote:Als je'm los haalt smeer die schroefdraad ook gelijk eens goed.
Ooit eens met een lekke band gestaan bleek dat het draadgedeeltje waarmee je je wiel losdraaid kompleet vastgeroest zat.
Los moeten slijpen om hem eruit te krijgen
Ik heb er ook eens een door moeten zagen idd
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
ik heb er net een van de sloop gehaald... druipend in het kopervet die gaat vast niet roesten
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.