Waterpomp
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 56
- Joined: SunJan04, 2004 7:53:11 PM
- Location: Kop van Noord Holland
Als er koelvloeistof uit lekt (onderzijde distributie) of als ie niet meer pompt (kan niet want schoepenrad is van metaal).
Soms ook als de pomp "jankt" tijdens het gas geven van stationair toerental naar hogere toeren, maar dat kan ook je V-snaar zijn.
Wissel met de pomp gelijk je thermostaat, als je eraan begint, koelsysteem is toch leeg en voor de kosten hoef je het niet te laten.
(waterpomp bij dealer 85 euro, imitatie bij APCO 40 euro, thermostaat kost ongeveer 12 euro, naam er wel een pakkingring bij)
Soms ook als de pomp "jankt" tijdens het gas geven van stationair toerental naar hogere toeren, maar dat kan ook je V-snaar zijn.
Wissel met de pomp gelijk je thermostaat, als je eraan begint, koelsysteem is toch leeg en voor de kosten hoef je het niet te laten.
(waterpomp bij dealer 85 euro, imitatie bij APCO 40 euro, thermostaat kost ongeveer 12 euro, naam er wel een pakkingring bij)
1992ax11i wrote:Als er koelvloeistof uit lekt (onderzijde distributie) of als ie niet meer pompt (kan niet want schoepenrad is van metaal).
.........
Een waterpomp kan helaas wel zn schoepen kwijt raken, heb de pompen gezien met een schoepje minder.
Als je de pomp wil nakijken gelijk even checken of het zinvol is om je distributie riem aan vervanging toe is, die moet er toch vanaf.
-
- AX Starter
- Posts: 11
- Joined: FriOct22, 2004 8:07:29 AM
- Contact:
Je ziet het wel vaker dat Imitatie een kunststof wieltje heeft nou das niks natuurlijk. Maar als je motor draait en je kan de koelvloeistof in de hals van je radiateur zien staan. En je trapt het gas in en je ziet dat het niveau van de koelvloeistof even daalt mag je er wel van uit gaan dat je pomp nog goed genoeg is. En als je auto verder geen koelproblemen geeft, en je geen vloeistof verliest is er niks aan de hand denk ik.
stationair laten draaien loopt je moter warm ist of je radiateur of je pomp,.. pomp is meestal van de buitenkant te zien(lekkage) tenzij idd de schoepen kapot zijn maar dit komt errug weinig voor tenminste als je altijd goeie vloeistof gebruikt en niet zoals vele gewoon bijgevult hebt met water,.. want dan kan het zijn dat door corrosie die schoepen weggevreten zijn,..
ik denk persoonlijk eerder dat je radiateur dicht zit
ik denk persoonlijk eerder dat je radiateur dicht zit