Soms moeilijk schakelen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Soms moeilijk schakelen
Hallo,
De laatste tijd heeft mijn 1.1 soms in dat hij steeg schakelt. Het is tussen alle 4 de versnellingen ongeveer hetzelfde.
Soms heb ik ook problemen om hem uit zijn eerste te krijgen om hem in 2e te stoppen.
Ik heb het zeker niet altijd. Ik had het zonet op de baan, en toen ik parkeerde was het terug ok.
Ik heb geen olie meer staan om er bij te gieten maar ik kan er natuurlijk altijd halen. Maar naar mijn weten is er voldoende in. (trucje om dat teweten te komen?)
Nu valt er nog mee te leven, maar ik wil niet voor verassingen komen te staan
Iemand enig idee of dit een bekend probleem is?
thx
De laatste tijd heeft mijn 1.1 soms in dat hij steeg schakelt. Het is tussen alle 4 de versnellingen ongeveer hetzelfde.
Soms heb ik ook problemen om hem uit zijn eerste te krijgen om hem in 2e te stoppen.
Ik heb het zeker niet altijd. Ik had het zonet op de baan, en toen ik parkeerde was het terug ok.
Ik heb geen olie meer staan om er bij te gieten maar ik kan er natuurlijk altijd halen. Maar naar mijn weten is er voldoende in. (trucje om dat teweten te komen?)
Nu valt er nog mee te leven, maar ik wil niet voor verassingen komen te staan
Iemand enig idee of dit een bekend probleem is?
thx
er zit een plug ergens op je vbak, en dan bedoel ik niet de leegloop plug, maar hoger, en als die overstroomt zit er genoeg in je v bak.
Maaruhm slecht schakelen.... synchro's eruit gereden?
Maaruhm slecht schakelen.... synchro's eruit gereden?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Hmmm... 'k denk eerder dat de boel niet goed ontkoppelt als je 't koppelingspedaal intrapt.
Staat de hoogte van 't pedaal wel goed afgesteld?
En anders is mogelijk de drukvork in de bak verbogen door metaal-moeheid.
Staat de hoogte van 't pedaal wel goed afgesteld?
En anders is mogelijk de drukvork in de bak verbogen door metaal-moeheid.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
dat is een goede.... een verroeste kabel waarvan de huls stuk is... dat bevorderd het koppelen zeker niet?Steenwiekermoat wrote:slechte koppelingskabel?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik denk eigenlijk niet dat het aan de koppelingskabel scheelt, want ik kan al ontkoppelen zonder mijn pedaal helemaal in te drukken.
Vanavond wou ik hem aan 60 terug in zijn 2e gooien om snel op te trekken, en toen kraakte hij en daarna heb ik het een paar minuten gehad dat hij steeg schakelde. (nog niet op gelet of het telkens zo is, kan toeval zijn) Plots schakelt hij dan terug volledig normaal.
Als het zo blijft kan ik er wel mee leven, het is niet zó erg. Maar als het erger wordt...
Allemaal erg vaag :s
Alvast bedankt
Vanavond wou ik hem aan 60 terug in zijn 2e gooien om snel op te trekken, en toen kraakte hij en daarna heb ik het een paar minuten gehad dat hij steeg schakelde. (nog niet op gelet of het telkens zo is, kan toeval zijn) Plots schakelt hij dan terug volledig normaal.
Als het zo blijft kan ik er wel mee leven, het is niet zó erg. Maar als het erger wordt...
Allemaal erg vaag :s
Alvast bedankt
Nou, dat ontkoppelen gaat dus blijkbaar NIET goed, want je zegt dat je 'm vaak moeilijk uit bepaalde versnellingen kan krijgen en nu zeg je zelfs dat 'ie kraakt bij het in een andere versnelling zetten.
Vandaar dus dat ik vroeg: hoe hoog staat 't pedaal in rust?
Vandaar dus dat ik vroeg: hoe hoog staat 't pedaal in rust?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ongeveer gelijk met het rempedaal en ik kan het ongeveer 5cm optillen.MNM(tm) wrote:Nou, dat ontkoppelen gaat dus blijkbaar NIET goed, want je zegt dat je 'm vaak moeilijk uit bepaalde versnellingen kan krijgen en nu zeg je zelfs dat 'ie kraakt bij het in een andere versnelling zetten.
Vandaar dus dat ik vroeg: hoe hoog staat 't pedaal in rust?
zoiets:
Ik zal morgen eens in het licht kijken met mijn vader.
Gewoon de kabel wat strakker zetten?
Kijk, die staat dus al te laag!
Inderdaad de kabel strakker zetten, zodat 't pedaal omhoog komt en er dus meer ontkoppel-weg ontstaat.
Henk Bats kan je wel vertellen hoe hoog het pedaal officiëel hoort te staan, maar 'k denk dat als 'ie zo'n 3 á 4 cm boven het rempedaal staat, dat je er al profijt van hebt.
Inderdaad de kabel strakker zetten, zodat 't pedaal omhoog komt en er dus meer ontkoppel-weg ontstaat.
Henk Bats kan je wel vertellen hoe hoog het pedaal officiëel hoort te staan, maar 'k denk dat als 'ie zo'n 3 á 4 cm boven het rempedaal staat, dat je er al profijt van hebt.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zal ik morgen doen, bedankt!MNM(tm) wrote:Kijk, die staat dus al te laag!
Inderdaad de kabel strakker zetten, zodat 't pedaal omhoog komt en er dus meer ontkoppel-weg ontstaat.
Henk Bats kan je wel vertellen hoe hoog het pedaal officiëel hoort te staan, maar 'k denk dat als 'ie zo'n 3 á 4 cm boven het rempedaal staat, dat je er al profijt van hebt.
Het aangrijpingspunt van de koppeling mag niet lager liggen dan het aangrijpingspunt van het gaspedaal.
Daar heb ik serieus een apk afkeur op gehad.
Misschien dat de keurmeesters op het forum daar meer over kunnen vertellen?
Overigens wel bij een garage die dat ter plekke blijkbaar voldoende afstelde zonder extra kosten.
Daar heb ik serieus een apk afkeur op gehad.
Misschien dat de keurmeesters op het forum daar meer over kunnen vertellen?
Overigens wel bij een garage die dat ter plekke blijkbaar voldoende afstelde zonder extra kosten.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Het is nog niet opgelost.
Soms gebeurt het dat hij niet helemaal ontkoppelt. Als ik bvb wat speel met mijn koppelingspedaal om achteruit te rijden blijft hij plots met volledig ingedrukt pedaal toch deels gekoppeld. Hij valt zelfs stil als ik tegelijk op mijn rempedaal druk. (pedaal staat nu zeker hoog genoeg afgesteld)
Als ik mijn koppelingspedaal dan een klein beetje laat komen ontkoppelt hij dan toch volledig, waarna hij opnieuw op de normale manier begint aan te grijpen.
Ik heb het nog niet gehad bij het vooruitrijden maar het zal wel hetzelfde zijn.
drukgroep of de bediening ervan? (ken niet al die namen)
Soms gebeurt het dat hij niet helemaal ontkoppelt. Als ik bvb wat speel met mijn koppelingspedaal om achteruit te rijden blijft hij plots met volledig ingedrukt pedaal toch deels gekoppeld. Hij valt zelfs stil als ik tegelijk op mijn rempedaal druk. (pedaal staat nu zeker hoog genoeg afgesteld)
Als ik mijn koppelingspedaal dan een klein beetje laat komen ontkoppelt hij dan toch volledig, waarna hij opnieuw op de normale manier begint aan te grijpen.
Ik heb het nog niet gehad bij het vooruitrijden maar het zal wel hetzelfde zijn.
drukgroep of de bediening ervan? (ken niet al die namen)
Ik denk dat de drukvork lam is.
Dat heb ik al eens gehad met m'n vorige Volcane.
Die zit in het koppelingshuis aan de as waar bovenop de koppelingshevel zit (waar de kabel naar het koppelingspedaal aan zit).
Dat heb ik al eens gehad met m'n vorige Volcane.
Die zit in het koppelingshuis aan de as waar bovenop de koppelingshevel zit (waar de kabel naar het koppelingspedaal aan zit).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Dat is idd precies wat ik bedoel.
Waarschijnlijk is de boel nu 'slechts' lam door metaalmoeheid (of gescheurde las), maar 'ie kan ook helemaal afbreken (en dan heb je pas ècht een probleem!)
Waarschijnlijk is de boel nu 'slechts' lam door metaalmoeheid (of gescheurde las), maar 'ie kan ook helemaal afbreken (en dan heb je pas ècht een probleem!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Gaat dit trouwens over je GTI?
Misschien verstandig om dan ook maar meteen de drukgroep en koppeling te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt.
(Kon je best wel eens nodig hebben met je aankomende software! )
Misschien verstandig om dan ook maar meteen de drukgroep en koppeling te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt.
(Kon je best wel eens nodig hebben met je aankomende software! )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Nee, het betreft de 1.1MNM(tm) wrote:Gaat dit trouwens over je GTI?
Misschien verstandig om dan ook maar meteen de drukgroep en koppeling te vervangen als de boel toch uit elkaar ligt.
(Kon je best wel eens nodig hebben met je aankomende software! )
De GTI heb ik nog maar pas voorzien van een nieuwe koppeling