Toertenteller kabel, 5900 dan begrenzer:(

Alles waar maar een stroom doorheen loopt (Dynamo, centrale vergrendeling, verlichting, dashboard...)

Moderators: vtspower, webmasters

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

johnyyy wrote: Als ik hem tijdens het rijde op de begrenzer laat slaan, 93 in zijn 2 is da volgensmij;) dan is dat bij 5900 toeren.
sorry voor de 'pappa' opmerking maaruhm; "HIERVAN GAATTIE STUK!" :lol: (ook al deed ik het soms ook :oops: we kunnen het maar gezegt hebben..)

wat betrefd dat typeplaatje; het kan zijn dat er (wegens schade oid?) een andere klep op is gezet, of een typeplaatje opgekleefd of dat je idd een creatie van Citroën hebt gevonden waar minder opzit als dat ze zeiden, meestal is het andersom :P
Image

johnyyy
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:56 PM
Location: someren

Post by johnyyy »

Tjaa maar hij zit er niet voorniks;) moet er natuurlijk geen minuten in laten hangen, maar af en toe x aantikken is toch niet zo slecht? mitsssss hij goed warm is?
q01z wrote:
johnyyy wrote: Als ik hem tijdens het rijde op de begrenzer laat slaan, 93 in zijn 2 is da volgensmij;) dan is dat bij 5900 toeren.
sorry voor de 'pappa' opmerking maaruhm; "HIERVAN GAATTIE STUK!" :lol: (ook al deed ik het soms ook :oops: we kunnen het maar gezegt hebben..)

wat betrefd dat typeplaatje; het kan zijn dat er (wegens schade oid?) een andere klep op is gezet, of een typeplaatje opgekleefd of dat je idd een creatie van Citroën hebt gevonden waar minder opzit als dat ze zeiden, meestal is het andersom :P

johnyyy
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:56 PM
Location: someren

Post by johnyyy »

Vandaag de toerenteller aan gesloten, het was niet b1 zoals je al wist, maar ook niet b6, het was namelijk A6. dus heb vandaag heelwat kennen solderen:P
Maar nu doet die het!
Ook geeft hij iets meer toeren aan als eerst.
Hij begrenst hem nu op 6100 toeren in plaats van 5900. maar toch vind ik dat de begrenzer te vroeg inslaaat.. had verwacht dat ze minimaal 6500 maakten, zoals de meesten wagens.(minimaal)
Ik had een code voor op me blok gevonden: 9610923010 28 1 93
Laatste 5 zullen wel bouwjaar zijn.
En nog een ander code op me ecu, stonden er namelijk 2 met een sticker op: 9613328680944.
Zou je nog aub 1x willen checken of je deze wel ergens herkent?
En of je er eventueel een ecu voor hebt liggen die iets meer toertjes ken maken:D Of aangepast is.

Ik hoor het wel! Groetjessss Johnyyy
MNM(tm) wrote:Kans is aanwezig dat je de signaal-ingang van je toerenteller opblaast, dus ja, 't kan er van stuk gaan.

Eigenlijk zou je even zelf moeten kijken wat de motorcode is.
Dat staat op een typeplaatje wat je zou moeten kunnen zien zitten als je bij het thermostaathuis recht naar beneden kijkt.

Als het inderdaad een KDX is, heb ik hier nog wel originele software waarvan ik vrij zeker weet dat die toch wel de 6500rpm haalt.

Voor KDY en KDZ heb ik mogelijk wèl aangepaste software, maar dat moet ik nog even uittesten.

Mocht er trouwens geen motorcodeplaatje (meer) op 't blok zitten, dan kun je me ook even het nummer van de ECU doorgeven. Kans is groot dat ik daarmee ook kan zien welke motor 't is (en of ik er 'alternatieve' software voor heb).

Overigens weet ik (nog) niet waar je evt. je huidige ECU kunt laten 'tweaken'. Ik zelf heb gewoon kant-en-klare software liggen voor diverse ECU's en motoren, waarvan de meeste gewoon ROM-dumps zijn van originele ECU's. (Mjah, ik verzamel echt vanalles. :roll:)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

johnyyy wrote:Vandaag de toerenteller aan gesloten, het was niet b1 zoals je al wist, maar ook niet b6, het was namelijk A6. dus heb vandaag heelwat kennen solderen:P
...en dat had ik dus ook als correctie gepost:
MNM(tm) wrote:Klopt. 'k Had 't verkeerd gelezen in m'n informatie-map.
't Moet pin A6 zijn op de witte stekker.
(Wit, B1 is 't signaal voor de koelvloeistoftemp.meter.)
johnyyy wrote:Maar nu doet die het!
Ook geeft hij iets meer toeren aan als eerst.
Hij begrenst hem nu op 6100 toeren in plaats van 5900. maar toch vind ik dat de begrenzer te vroeg inslaat.. had verwacht dat ze minimaal 6500 maakten, zoals de meesten wagens.(minimaal)
Kan afhankelijk zijn van de software versie in de ECU.
De code 0 261 200 708 wat je eerder opgaf, stond waarschijnlijk op de grote gekleurde sticker onder het woord BOSCH?
Dan is dat de ECU code.
Het betreft dan een Bosch MA3.0 computer (phase2).
Dan heb je vrijwel zeker een KDX blok.
Eventueel heb ik daar nog andere (wel gewoon originele) software voor, uit een ECU met code 0 261 200 772 (ook van een TGS).
Misschien dat 'ie met die software wel pas bij 6500rpm in de begrenzer gaat, maar da's een kwestie van uitproberen.

(Overigens vind ik het wel een prettig idee dat 'ie "al" bij 6100rpm in de begrenzer gaat, als ik jouw verhalen over je rijstijl zo hoor. :roll: TU blokjes kunnen best veel hebben, maar je moet niet overdrijven!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

johnyyy
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:56 PM
Location: someren

Post by johnyyy »

Mwa dat ik zeg bij hoeveel toeren hij begrenst is wil niet zeggen, dat ik hem op zijn staart trap, rij hem zowizo altijd 10/12km warm voorda ik hem doortrek.
Weet namelijk van me motor af dat dan pas me olie ongeveer 60 graden is.
Maar waar kom je ergens uit?
misschien dat ik een x langs ken komen, om even x om te wisselen en te kijken?
En wil hem miss ook late chippe maja, kost 300 knaken, en weet niet of het zoveel extars toevoegd.

Bedankt voor de info in iedergeval alvast:D
MNM(tm) wrote:
johnyyy wrote:Vandaag de toerenteller aan gesloten, het was niet b1 zoals je al wist, maar ook niet b6, het was namelijk A6. dus heb vandaag heelwat kennen solderen:P
...en dat had ik dus ook als correctie gepost:
MNM(tm) wrote:Klopt. 'k Had 't verkeerd gelezen in m'n informatie-map.
't Moet pin A6 zijn op de witte stekker.
(Wit, B1 is 't signaal voor de koelvloeistoftemp.meter.)
johnyyy wrote:Maar nu doet die het!
Ook geeft hij iets meer toeren aan als eerst.
Hij begrenst hem nu op 6100 toeren in plaats van 5900. maar toch vind ik dat de begrenzer te vroeg inslaat.. had verwacht dat ze minimaal 6500 maakten, zoals de meesten wagens.(minimaal)
Kan afhankelijk zijn van de software versie in de ECU.
De code 0 261 200 708 wat je eerder opgaf, stond waarschijnlijk op de grote gekleurde sticker onder het woord BOSCH?
Dan is dat de ECU code.
Het betreft dan een Bosch MA3.0 computer (phase2).
Dan heb je vrijwel zeker een KDX blok.
Eventueel heb ik daar nog andere (wel gewoon originele) software voor, uit een ECU met code 0 261 200 772 (ook van een TGS).
Misschien dat 'ie met die software wel pas bij 6500rpm in de begrenzer gaat, maar da's een kwestie van uitproberen.

(Overigens vind ik het wel een prettig idee dat 'ie "al" bij 6100rpm in de begrenzer gaat, als ik jouw verhalen over je rijstijl zo hoor. :roll: TU blokjes kunnen best veel hebben, maar je moet niet overdrijven!)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

johnyyy wrote:Mwa dat ik zeg bij hoeveel toeren hij begrenst is wil niet zeggen, dat ik hem op zijn staart trap, rij hem zowizo altijd 10/12km warm voorda ik hem doortrek.
Weet namelijk van me motor af dat dan pas me olie ongeveer 60 graden is.
Maar waar kom je ergens uit?
misschien dat ik een x langs ken komen, om even x om te wisselen en te kijken?
En wil hem miss ook late chippe maja, kost 300 knaken, en weet niet of het zoveel extars toevoegd.
Ook al rijdt je de motor eerst netjes warm, met (grote) regelmaat tegen de begrenzer aan jagen is gewoon niet goed voor 't blok. M'goe, 't is jouw blok en als 't stuk gaat, ook jouw kosten. ;) (ff voor de duidelijkheid: 't zijn vriendelijk bedoelde waarschuwingen hoor. :))

Waarschijnlijk heb ik hier nog een getweakte software versie liggen voor 1.4i monopoint. Maarrrr: ik weet niet of 't echt zo is en die past alleen in ECU's voor KDY en KDZ motoren.

Check m'n profiel voor m'n locatie. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

johnyyy
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:56 PM
Location: someren

Post by johnyyy »

1 uur en 45 minute.. Beetje verweg.
Maaree wat vind jij van chippe?
Is da iets, of vind je het weg gegooit geld?
Anders ken ik da eventueel doen voor die 7/8pks extra
MNM(tm) wrote:
johnyyy wrote:Mwa dat ik zeg bij hoeveel toeren hij begrenst is wil niet zeggen, dat ik hem op zijn staart trap, rij hem zowizo altijd 10/12km warm voorda ik hem doortrek.
Weet namelijk van me motor af dat dan pas me olie ongeveer 60 graden is.
Maar waar kom je ergens uit?
misschien dat ik een x langs ken komen, om even x om te wisselen en te kijken?
En wil hem miss ook late chippe maja, kost 300 knaken, en weet niet of het zoveel extars toevoegd.
Ook al rijdt je de motor eerst netjes warm, met (grote) regelmaat tegen de begrenzer aan jagen is gewoon niet goed voor 't blok. M'goe, 't is jouw blok en als 't stuk gaat, ook jouw kosten. ;) (ff voor de duidelijkheid: 't zijn vriendelijk bedoelde waarschuwingen hoor. :))

Waarschijnlijk heb ik hier nog een getweakte software versie liggen voor 1.4i monopoint. Maarrrr: ik weet niet of 't echt zo is en die past alleen in ECU's voor KDY en KDZ motoren.

Check m'n profiel voor m'n locatie. ;)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Dan moeten we misschien een keer kijken tijdens een meeting ofzo. ;)

Volgens mij heeft chippen van een 1.4i monopoint niet echt veel zin (en is dus weggegooid geld), anders waren er al veel meer GT injection's enzo gechipt.

Als het nu een GTI (met 1.4i multipoint) was geweest, dan was het "slechts" een kwestie van een Group-N chippie erin zetten en spelen!

Maar ik heb gewoon heel sterk het vermoeden dat 't voor een 1.4i monopoint gewoon niet veel uithaalt. Zeker niet als je niet ook een iets scherpere nokkenas, spagetti uitlaatspruitstuk, geflowd inlaatspruitstuk en kat.-vervanger plaatst.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

johnyyy
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: ThuOct02, 2008 9:49:56 PM
Location: someren

Post by johnyyy »

op interat staat 7 tot 9 pk maja..
Laatmaar zitten;) ken het geld beter in iets anders stoppen.
MNM(tm) wrote:Dan moeten we misschien een keer kijken tijdens een meeting ofzo. ;)

Volgens mij heeft chippen van een 1.4i monopoint niet echt veel zin (en is dus weggegooid geld), anders waren er al veel meer GT injection's enzo gechipt.

Als het nu een GTI (met 1.4i multipoint) was geweest, dan was het "slechts" een kwestie van een Group-N chippie erin zetten en spelen!

Maar ik heb gewoon heel sterk het vermoeden dat 't voor een 1.4i monopoint gewoon niet veel uithaalt. Zeker niet als je niet ook een iets scherpere nokkenas, spagetti uitlaatspruitstuk, geflowd inlaatspruitstuk en kat.-vervanger plaatst.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

7 tot 9 pk lijkt me sterk, al claimen ze het allemaal vrolijk :)

Globaal gezien: Heb je een motor met een turbocompressor of VTEC, dan heeft chippen zin voor het vermogen/koppelverloop. Heb je dat niet, laat dan maar mooi zitten die chip.

Post Reply