ECU GT
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
ECU GT
Ik heb ff een vraagje.
Als ik de ECU van mn GT wil vervangen, kan ik dan van elke 1,4 injectie een ECU halen of moet deze echt van een GT komen?
Hoe kan ik op de sloop bruikbare ECUs herkennen?
Alvast bedankt.
Als ik de ECU van mn GT wil vervangen, kan ik dan van elke 1,4 injectie een ECU halen of moet deze echt van een GT komen?
Hoe kan ik op de sloop bruikbare ECUs herkennen?
Alvast bedankt.
"Miauw" betekend "woef" in Kats.
je ecu moet zelfde "soort" zijn, type 1 met distributeur of type 2 zonder distr.
verder hebben alle injectie 1.4tjes 75 pk muv. multipoints.
volgens mij zijn alle 1.4tjes voorzien v/e bosch ecu, dus houdt t ook bij een bosch ecu.
die kan je dan van elke willekeurige 1,4 PSA auto afplukken uit die jaren (90-93)
suc6 iig
ps. kep eventueel een type 1 GT ecu liggen die je voor 2 tientjes mag komen ophalen, hoewel de sloop wss dichterbij is
verder hebben alle injectie 1.4tjes 75 pk muv. multipoints.
volgens mij zijn alle 1.4tjes voorzien v/e bosch ecu, dus houdt t ook bij een bosch ecu.
die kan je dan van elke willekeurige 1,4 PSA auto afplukken uit die jaren (90-93)
suc6 iig
ps. kep eventueel een type 1 GT ecu liggen die je voor 2 tientjes mag komen ophalen, hoewel de sloop wss dichterbij is
Let wel even op de motorcode!
Een KDX blok is namelijk ook een 1.4i (met DIS), maar de ECU daarvan kun je NIET op een andere 1.4i gebruiken (deze ECU gebruikt meer/andere sensoren)!
ECU's van KDY en KDZ blokken schijnen wel gewoon uitwisselbaar te zijn.
Een KDX blok is namelijk ook een 1.4i (met DIS), maar de ECU daarvan kun je NIET op een andere 1.4i gebruiken (deze ECU gebruikt meer/andere sensoren)!
ECU's van KDY en KDZ blokken schijnen wel gewoon uitwisselbaar te zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
De 705 komt van een KDZ blok, de 745 van een KDY.
Ben er nog niet achter wat het verschil is tussen KDY en KDZ, maar de ECU's zijn zonder problemen uitwisselbaar.
(KDZ is volgens mij ouder dan KDY, dus mogelijk heeft KDY ook recentere / betere software?)
Ben er nog niet achter wat het verschil is tussen KDY en KDZ, maar de ECU's zijn zonder problemen uitwisselbaar.
(KDZ is volgens mij ouder dan KDY, dus mogelijk heeft KDY ook recentere / betere software?)
Recently done:
Recently done:
-
- Beginnend AX liefhebber
MNM(tm) wrote:De 705 komt van een KDZ blok, de 745 van een KDY.
Volgens http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=4556 heeft de KDY de KDZ in 1990 opgevolgd. Ik dacht dat de KDZ een gietijzeren blok was (die zit nl. in mijn GT) maar het aluminium onderblok dat ik in de garage heb staan is ook een KDZ
Zaterdag lichten we de kop van m'n GT, dan zullen we zien wat er onderuit komt
Qua software zal het wel iets verbeterd zijn, de 705 werd volgens Bosch ingebouwd van 06.88-05.90. De 753 (wat volgens Bosch de vervanger is van de 745) van 06.90-12.96. En de ontwikkeling van injectiesystemen zal in die tijd best doorgegaan zijn.
De 745 die ik nu gebruik, schijnt overigens gechipped te zijn.
Mjah, wat alu of gietijzer betreft valt er echt geen pijl op te trekken: ik heb bijvoorbeeld een gietijzeren KDY staan, terwijl grietje zegt echt een alu KDY te hebben.
Recently done:
Recently done:
Haha, en ik heb weer een alu KDZ in de AX liggen. Als ik er aan denk zal ik morgen 's de code van de ecu opzoeken.
De vraagbaak behandelt KDZ en KDY ook als identiek.
De vraagbaak behandelt KDZ en KDY ook als identiek.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage