Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Nu ik erover nadenk en het schema even erbuiten laat.
Een gokje en een mogenlijkheid alsmede iets wat ik haat:
-Startonderbreker
Als ik erover denk is het zeer logisch, waar zorg een onderbreker voor? dat hij geen vonk krijgt alsmede benzine anders zou je hem kunnen verzuipen en de kat slopen dus beide schakeld hij uit.
Dus wat doet hij dan? ik gok een signaal onderbreken voor het 2e relais en pas bij het uit zetten(code succesvol intoetsen) een signaal doorgeven .
Maar dan zou het vrij makkelijk moeten zijn: pin 2 en 3 (1 van die igg) zal dan moeten uitkomen bij de hooftstekker. Dus als ik straks thuiskom even met de paraplu de multimeter erop voordat ik naar de bios ga.
Een gokje en een mogenlijkheid alsmede iets wat ik haat:
-Startonderbreker
Als ik erover denk is het zeer logisch, waar zorg een onderbreker voor? dat hij geen vonk krijgt alsmede benzine anders zou je hem kunnen verzuipen en de kat slopen dus beide schakeld hij uit.
Dus wat doet hij dan? ik gok een signaal onderbreken voor het 2e relais en pas bij het uit zetten(code succesvol intoetsen) een signaal doorgeven .
Maar dan zou het vrij makkelijk moeten zijn: pin 2 en 3 (1 van die igg) zal dan moeten uitkomen bij de hooftstekker. Dus als ik straks thuiskom even met de paraplu de multimeter erop voordat ik naar de bios ga.
Met mijn Neef dus geen happy ending. Film was tropic thunder, vreselijk flauw maar erg leuk.
Maar hoe dan ook gemeten, pin 3 en die ging ook naar de hooftstekker.
Echter + erop en nog steeds geen klik dus hij doet het nog steeds niet.
Dus het kan nu een massa probleem ergens zijn. ik heb een relais nu los voor mijn neus en ga eens kijken hoe normaal het ding aanklikt (de 2e trap) en wat ervoor nodig is.
Gaat nu nog een soort van spannend worden....
Maar hoe dan ook gemeten, pin 3 en die ging ook naar de hooftstekker.
Echter + erop en nog steeds geen klik dus hij doet het nog steeds niet.
Dus het kan nu een massa probleem ergens zijn. ik heb een relais nu los voor mijn neus en ga eens kijken hoe normaal het ding aanklikt (de 2e trap) en wat ervoor nodig is.
Gaat nu nog een soort van spannend worden....
Ok nogmaals het schema erbij gepakt en ik ben nu 2 dingen wijzer geworden.
Het relais word door de ecu aangestuurd, deze geeft een - signaal op pin 10 van de ecu zodat deze aangaat.
Het probleem zit hem dus ergens bij de ecu, kan dus zijn dat deze geen massa of + signaal heeft op de benodigde pinnen.
Hopenlijk is morgen het weer wat beter en dan kan ik wat onderzoek gaan starten.
Het relais word door de ecu aangestuurd, deze geeft een - signaal op pin 10 van de ecu zodat deze aangaat.
Het probleem zit hem dus ergens bij de ecu, kan dus zijn dat deze geen massa of + signaal heeft op de benodigde pinnen.
Hopenlijk is morgen het weer wat beter en dan kan ik wat onderzoek gaan starten.
Pfff. Nou suc6. Je tegenslagen geven mij ook veel moed. Weet ik wat ik ook kan gaan verwachten.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Goed en slecht nieuws,
Goede nieuws:
-Ecu functioneerd.
-Benzinepomp functioneerd.
Ofwel het 2e relais schakeld door.
Slechte nieuws:
Hij vonkt niet, vermoedelijk krijgt de bobine/module geen plus maar het kan goed zijn dat hij dat wel krijgt.
Of de module is dood en dat laatste heeft weer een raar verhaal dan als dat echt zo is (de module is uitgeleend geweest ter test op een auto die ook niet vonkte, en dan is de module door die auto gesloopt).
De kabelboom is prima aangesloten, daar zijn we achter en het is gewoon botte pech meer niet. Dus mark je kan gerust ademhalen gezien dit een mooi voorbeeld is van een incident.
Goede nieuws:
-Ecu functioneerd.
-Benzinepomp functioneerd.
Ofwel het 2e relais schakeld door.
Slechte nieuws:
Hij vonkt niet, vermoedelijk krijgt de bobine/module geen plus maar het kan goed zijn dat hij dat wel krijgt.
Of de module is dood en dat laatste heeft weer een raar verhaal dan als dat echt zo is (de module is uitgeleend geweest ter test op een auto die ook niet vonkte, en dan is de module door die auto gesloopt).
De kabelboom is prima aangesloten, daar zijn we achter en het is gewoon botte pech meer niet. Dus mark je kan gerust ademhalen gezien dit een mooi voorbeeld is van een incident.
Nog even en de Relativiteitstheorie van Einstein gaf mij meer besef
dan waarom het blokje niet wou lopen
Maar hierbij presenteer ik u een functionele ax:
http://www.vimeo.com/1868966
Mede mogenlijk gemaakt door: schema's heel veel schema's:
Next up:
-Kabelboom afbouwen en solderen.
-olie + kvs erin
-carterpan spuiten
-Inlaat (luchtfilter) erop
Rijden!
dan waarom het blokje niet wou lopen
Maar hierbij presenteer ik u een functionele ax:
http://www.vimeo.com/1868966
Mede mogenlijk gemaakt door: schema's heel veel schema's:
Next up:
-Kabelboom afbouwen en solderen.
-olie + kvs erin
-carterpan spuiten
-Inlaat (luchtfilter) erop
Rijden!
Toppie! Blijkt maar weer hoe handig het is als je schema's kan lezen.
En dat het dan zo'n lullig iets blijkt te zijn. De kabelboom van mijn gestripte 106 zag er opzich nog wel een stuk beter uit.
En dat het dan zo'n lullig iets blijkt te zijn. De kabelboom van mijn gestripte 106 zag er opzich nog wel een stuk beter uit.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Zo vandaag verder aan de slag geweest
-Kabelboom afgemaakt en netjes gesoldeerd ingetaped e.d.
-kvs... water in (zie verhaal)
-olie + filter vernieuwd
-bak olie erin.
En hij rijd! net even 3 rondjes wezen scheuren e.d (bas waar ben je? ). Ondanks dat hij nog maar een half luchtfilter heeft die alleen maar warme lucht zuigt en een 1.1 einddemper, loopt hij prima door. Kijk het is niet te vergelijken met de 106 maar het is zeker geinig zo'n toerenjankerd
Het ontluchten was een hell, eerst geprobeerd met de auto schuin maar na 4x ben ik maar gestopt. Ik heb toen eerst de auto weer omlaag gezet en toen ging het in 1x goed. Al het kvs was er al eruit gespuugt dus er zit nu tijdelijk alleen water in. Sowieso komt er een der dagen een grotere radiateur in gezien dit echt te minimaal is kwa koelcapiciteit.
Wat ik nog moet doen:
-Km teller kabel is gesneuveld
-Geen oliedruk + temp lampje (stekkers zitten goed e.d maar ik moet daar nog even naar kijken)
-Moterstoringslampje gaat zo nu en dan aan, even uitlezen dus om te kijken wat het is en ik gok de temp sensor (gezien hij eerst zonder heeft gelopen en toen niet brande) die heb ik gelukkig nog liggen.
-Luchtfilter afmaken.
-Uitlaat lekt lichtjes (bij downpipe en de eindemper is.. niet best.
-Toerenteller+ temp meter inbouwen.
-Kleppen stellen.
Lijkt veel maar het zijn allemaal extra dingen, algemeen rijd het ding prettig mis wel wat koppel maar zoals verwacht door het lage gewicht is het goed te doen.
Als het weer morgen een klein beetje lief is zal ik het luchtfilter afmaken en een paar foto's nemen.
-Kabelboom afgemaakt en netjes gesoldeerd ingetaped e.d.
-kvs... water in (zie verhaal)
-olie + filter vernieuwd
-bak olie erin.
En hij rijd! net even 3 rondjes wezen scheuren e.d (bas waar ben je? ). Ondanks dat hij nog maar een half luchtfilter heeft die alleen maar warme lucht zuigt en een 1.1 einddemper, loopt hij prima door. Kijk het is niet te vergelijken met de 106 maar het is zeker geinig zo'n toerenjankerd
Het ontluchten was een hell, eerst geprobeerd met de auto schuin maar na 4x ben ik maar gestopt. Ik heb toen eerst de auto weer omlaag gezet en toen ging het in 1x goed. Al het kvs was er al eruit gespuugt dus er zit nu tijdelijk alleen water in. Sowieso komt er een der dagen een grotere radiateur in gezien dit echt te minimaal is kwa koelcapiciteit.
Wat ik nog moet doen:
-Km teller kabel is gesneuveld
-Geen oliedruk + temp lampje (stekkers zitten goed e.d maar ik moet daar nog even naar kijken)
-Moterstoringslampje gaat zo nu en dan aan, even uitlezen dus om te kijken wat het is en ik gok de temp sensor (gezien hij eerst zonder heeft gelopen en toen niet brande) die heb ik gelukkig nog liggen.
-Luchtfilter afmaken.
-Uitlaat lekt lichtjes (bij downpipe en de eindemper is.. niet best.
-Toerenteller+ temp meter inbouwen.
-Kleppen stellen.
Lijkt veel maar het zijn allemaal extra dingen, algemeen rijd het ding prettig mis wel wat koppel maar zoals verwacht door het lage gewicht is het goed te doen.
Als het weer morgen een klein beetje lief is zal ik het luchtfilter afmaken en een paar foto's nemen.
Last edited by Drake on SatOct04, 2008 9:51:56 PM, edited 1 time in total.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact: