Tips trucs?
Auto heeft namelijk veel speling op de pook links/rechts.
Dit nadat de v bak en laatste 3 schakelstangen (die dus op de bak zitten, niet degene die onder je auto doorloopt) gewisseld zijn, en de auto waar ze vanaf komen had dit ook.
De v bak lijkt me het probleem niet, er zit geen speling op die hendels (toen de vbak nog uit de auto was) en hij schakelt wel goed en precies.
Het lijkt me dus vrijwel zeker in die 3 schakelstangetjes te zitten.
Is het zo dat als je ze te kort maakt -> niet/moeilijk schakelen en te lang soepel schakelen en speling? want dan zou ik alleen degene moeten hebben die het links/rechts doet, die andere zit wel goed.
Afstellen schakelstangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Afstellen schakelstangen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Nee. Met de lengte van de schakelstangen bepaal je alleen de stand van de versnellingspook, zeer zeker NIET de speling. (Als je de pook namelijk in die spelingsruimte heen en weer haalt, verander je ten slotte de lengte van de schakelstangen ook niet!)
Nee, als je speling links-rechts hebt, dan is er een pinnetje van een hevel IN de bak versleten.
Is al eerder een topic over geweest (incl. exploded view!)
Nee, als je speling links-rechts hebt, dan is er een pinnetje van een hevel IN de bak versleten.
Is al eerder een topic over geweest (incl. exploded view!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Aan het eind van de stang die aan de pook vastzit zit een ronde bus, in die bus zit een soort van kogel met daarop rubber oid, die willen ook wel eens voor speling zorgen. En controleer of die stang aan de pook naar voren wel goed vastgeschroefd is. Bij de 306 van mn pa zit het op een soortgelijke manier vast, en daar hielp het vervangen van die kogel en vastdraaien van het boutje aan het begin van die stang erg goed.MNM(tm) wrote:Nee. Met de lengte van de schakelstangen bepaal je alleen de stand van de versnellingspook, zeer zeker NIET de speling. (Als je de pook namelijk in die spelingsruimte heen en weer haalt, verander je ten slotte de lengte van de schakelstangen ook niet!)
Nee, als je speling links-rechts hebt, dan is er een pinnetje van een hevel IN de bak versleten.
Is al eerder een topic over geweest (incl. exploded view!)
zou eerst dat controleren, en daarna pas in je bak gaan rommelen.
thanx, maar ik weet vrij zeker dat dat het niet is. dat dacht ik namelijk bij die blauwe altijd; maar deze GT had die speling niet; en die stang heb ik niet vervangen! Dus het moet echt in de laatste schakelstangen of in de vbak zittenIceByte wrote:Aan het eind van de stang die aan de pook vastzit zit een ronde bus, in die bus zit een soort van kogel met daarop rubber oid, die willen ook wel eens voor speling zorgen. En controleer of die stang aan de pook naar voren wel goed vastgeschroefd is. Bij de 306 van mn pa zit het op een soortgelijke manier vast, en daar hielp het vervangen van die kogel en vastdraaien van het boutje aan het begin van die stang erg goed.MNM(tm) wrote:Nee. Met de lengte van de schakelstangen bepaal je alleen de stand van de versnellingspook, zeer zeker NIET de speling. (Als je de pook namelijk in die spelingsruimte heen en weer haalt, verander je ten slotte de lengte van de schakelstangen ook niet!)
Nee, als je speling links-rechts hebt, dan is er een pinnetje van een hevel IN de bak versleten.
Is al eerder een topic over geweest (incl. exploded view!)
zou eerst dat controleren, en daarna pas in je bak gaan rommelen.
Maar als t de v bak is, jammer dan die schakelt super, ga hem zeker niet uitelkaar halen. zo erg is die speling niet.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).