Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Image

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

van harte grietje en :occasion5: en dat de :occasion6: goed mag smaken
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Oh... ben je jarig?

Gefeliciteerd Romy!!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 631
Joined: WedNov01, 2006 3:59:10 PM
Location: Breda

Post by Koen NL »

Gefeliciteerd!!
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

2Black wrote:Oh... ben je jarig?

Gefeliciteerd Romy!!
haha ja ;) ik kwam er zelf ook pas laat achter :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Vam harte gefeliciteerd nog!
AX GTI '91

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

gefeliciflapstaart romy
;-)

x
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, voorbereid voor de motorwissel...

Vandaag met mn nieuwe momentsleutel mn motorblok klaar gemaakt :)
Koppaking vervangen, kopbouten, d riem, waterpomp, spanrol...

koppakking was nog niet oud maar de vorige keer was een soort 'paniek' reparatie waardoor alles verder hergebruikt was... Vond dat die dus vernieuwd moesten worden...

cilinderkopje
Image

nieuwe spanrol, waterpomp en Driem
Image

nieuwe kopboutjes
Image

Ook de klepjes net gestelt, zo nog ff kabelboom, koel systeem en injectie alvast van de ax afhalen....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Zozo, geen half werk hier!

Goed bezig romy :D

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

thanx glenn :)

ik ga niet t hele blok schoonmaken en spuiten enzo hoor :P Ik heb maar een klein budget he :P Maar hij's wel aardig schoon.

Net de AX klaar gemaakt.....

Blok kan er morgen zo uit getakeld worden, alles is al gedaan ervoor :)

Hopelijk ook snel mn carburateur hier, dan kan ik hem laten afstellen en kan ie erop :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Grietje [1.0E '87; 1.4TRS '90; 1.4GT '90]

Post by grietje »

Zo, t nieuwe blokje hangt er iig in :)

Moet nog wel aangesloten worden; maar het hangt wel al helemaal op zn plek...

Ik had gister wel een geniaal stappen plan gemaakt, ik was alleen vergeten dat t blok met versnellingsbak toch echt niet bovenlangs eruit kan :D

Dus terwijl het oude blok in de lieren hing de versnellingsbak er nog afgesloopt zodat ie er wel uit kon. Dat gaf wat vertraging :P
Bij t nieuwe blok dus ook maar slim gedaan en de auto omhoog getakelt en t blok er gewoon onder gerold, ging snel en makkelijk, blok hing erg snel goed in zn steunen.


Foto's:
Begin situatie sochtends:
Image
Image

Spirit ik wil sleutel 13!
Image
Image


oud
Image

en nieuw
Image

Nee ik heb niet zo'n glimmend blok, als t maar werkt :P

Eind van de dag...
Image
kleppendeksel gewisseld!! hahaha

(thanx duff voor t helpen, takelen was in mn eentje toch wel een hel geworden anders ;)! )
Last edited by grietje on SatSep27, 2008 9:55:51 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

:P

whoohoo, dat was leuk klussen, toch goed want zonder 2 handen was het net niet gelukt, maar dan is het ook enkel om 't blok op de goeie plek te krijgen.

ziet er goed uit zo, gaat helemaal goed komen,
nu nog wat geknoei aan de kabelboom enzo maar dat mag je lekker zelf doen :)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hee, netjes gedaan! Blok bovenlangs kan trouwens wel... maar dan moet je m zo ongeveer onder een hoek van 50 graden kantelen (versnellingsbak omlaag, blok naar de bakzijde toe). Heb het bij een AX diesel weleens zo gedaan omdat ik boven een put aan het sleutelen was en het blok dus niet kon laten rollen aangezien het dan IN de put zou zakken - had gelukkig wel een motortakel maar het is niet de meest praktische manier van werken :)

Wij gaan effe met Zaphir op wedstrijd en dan ben ik benieuwd hoe ver je bent!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

I'ts Aliveeeeeeeeee :twisted:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

(y) mooi werk!

Heb je hem nu met de injectie of met de carb ingebouwd?
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Bossie wrote:(y) mooi werk!

Heb je hem nu met de injectie of met de carb ingebouwd?
Nu nog even met injectie, carbs liggen in zeeland en ik moet hem eerst even door de APK krijgen.


Maaruhm, hij is nog niet ' rijdbaar' want, ik heb t probleem van het koelen van het blauwe blok ontdekt....
Dat blok raakte zn kvs altijd kwijt, geen idee waarheen.... kop en koppaking vervangen (kop was ook wel krom) maar nog steeds bleef t aanhouden.... Waterpomp en thermostaat waren gewoon goed...

Maar wat blijkt... er zaten bartjes in mijn thermostaathuis, waardoor er kvs druppelde.......
Ik zag t druppelen bij de sensor van de tellerbak terwijl die wel goed aangedraaid was.... Dacht, misschien moet ie dan nog wat strakker, maja, toen brak het helemaal open natuurlijk :P

Geen prob, heb nog een thermostaathuis, maar wel fijn dat ik nu dan misschien eindelijk de oorzaak van het kvs verliezen heb gevonden :D!
Last edited by grietje on SunSep28, 2008 7:36:05 PM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

en na 2000 km ofzo klepjes stellen toch?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja, maar dan moet ie eerst die km's halen :D

Fotos....

Image
Image
Image

Look like its broken!

eind v/d dag
Image
Image

en in slaap modus
Image

Morgen ga ik een rondje rijden:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

gefeliciteerd met je nieuwe blokje en je verjaardag van afgelopen week.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Citrosan
AX Master
AX Master
Posts: 1099
Joined: SatDec04, 2004 8:23:58 PM
Location: Lisse

Post by Citrosan »

Netjes hoor Romy (y) ziet er goed uit allemaal 8)

Post Reply