Marc aka q01z, GTI '92, Twingo 1.5 '12, GSA 1.3, C5 2.0Break
Moderator: webmasters
beschrijving van mn ritje naar huis..
vroem vroem vroem, tralalalala
ey een stoplampje, mmm dat zullen we dan maar doen
BANG!
oeps, te laat!
overal rook, herrie, geratel, stinkende olie.. ik met moeite weer gestart (was op de snelweg) en al ratelend tot het benzinestation gekomen
nog meer rook, veel olie overal.. en niet meer starten..
gelukkig was paps met de sleepkabel in de buurt
vrij abrupt einde vd motor! gelukkig heeft collin een andere voor me (thanks mate )
vroem vroem vroem, tralalalala
ey een stoplampje, mmm dat zullen we dan maar doen
BANG!
oeps, te laat!
overal rook, herrie, geratel, stinkende olie.. ik met moeite weer gestart (was op de snelweg) en al ratelend tot het benzinestation gekomen
nog meer rook, veel olie overal.. en niet meer starten..
gelukkig was paps met de sleepkabel in de buurt
vrij abrupt einde vd motor! gelukkig heeft collin een andere voor me (thanks mate )
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Over welke wagen gaat dit nu? Die AX die je net hebt?q01z wrote:beschrijving van mn ritje naar huis..
vroem vroem vroem, tralalalala
ey een stoplampje, mmm dat zullen we dan maar doen
BANG!
oeps, te laat!
overal rook, herrie, geratel, stinkende olie.. ik met moeite weer gestart (was op de snelweg) en al ratelend tot het benzinestation gekomen
nog meer rook, veel olie overal.. en niet meer starten..
gelukkig was paps met de sleepkabel in de buurt
vrij abrupt einde vd motor! gelukkig heeft collin een andere voor me (thanks mate )
Freude am Fahren.
reed me tegemoet op het eiland toen ik me auto gewassen en gewaxt had, en ik van 0 tot 150 accelereerde in rap tempo om me auto droog te rijden en zowel auto als bestuurster zagen er uit om op te vreten .q01z wrote:nee, ken ik niet? hoezo
@duff; ach, ik moest m wel stukrijden.. anders kon jij niet komen kijken bij de koppakkings/motor wissel
en weer ontopic, ik ben benieuwd naar de revisie van het blokje, en ik wil dan ook graag helpen .
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Volgens mij hebben wij die wel een keer gezien marc!!DuFF wrote:reed me tegemoet op het eiland toen ik me auto gewassen en gewaxt had, en ik van 0 tot 150 accelereerde in rap tempo om me auto droog te rijden en zowel auto als bestuurster zagen er uit om op te vreten .q01z wrote:nee, ken ik niet? hoezo
@duff; ach, ik moest m wel stukrijden.. anders kon jij niet komen kijken bij de koppakkings/motor wissel
In de zwarte GT Wij zwaaien zij niet begrijpen
Maaruhm, jammer dat het motorblokje al vast liep, hij stonk behoorlijk onder de kap
maaar, zeer weinig roest en wat je zei, geen deuken!!
Dat word een leuke Blijf fotos posten van de reincarnatie van t blok, ik leer er ook graag van
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tja... er lag al een K2A-kop achterin de Xantia voor Marc...
En dan... om ca. 11.45 vanmorgen gaat de telefoon...; AX Marc vertoonde het display.
"Ja, hoi, met Marc... euhh.. zeg.., heb je Nigel's onderblok nog?"
"Hoezo?"
"Nou... euhh... ik heb toch net een GT carb gekocht? Maarruhh..., nu ligt er een hele grote plas olie onder... en er was een hoop kabaal!" "Geloof dat 'ie uit z'n lagers is gelopen ofzo."
"Nou, je hebt mazzel want het onderblok staat al in de oud-ijzerbak bij Renard..., maar is nog niet weg."
Dus ik heb gelijk Nard gebeld... dat ik het blokje kwam halen.
Het staat inmiddels, enigszins gewassen en met bouten in de kop om de cilinderbussen vast te houden, bij de rest van de onderdelen achterin de Xant.
Tot morgen!
En dan... om ca. 11.45 vanmorgen gaat de telefoon...; AX Marc vertoonde het display.
"Ja, hoi, met Marc... euhh.. zeg.., heb je Nigel's onderblok nog?"
"Hoezo?"
"Nou... euhh... ik heb toch net een GT carb gekocht? Maarruhh..., nu ligt er een hele grote plas olie onder... en er was een hoop kabaal!" "Geloof dat 'ie uit z'n lagers is gelopen ofzo."
"Nou, je hebt mazzel want het onderblok staat al in de oud-ijzerbak bij Renard..., maar is nog niet weg."
Dus ik heb gelijk Nard gebeld... dat ik het blokje kwam halen.
Het staat inmiddels, enigszins gewassen en met bouten in de kop om de cilinderbussen vast te houden, bij de rest van de onderdelen achterin de Xant.
Tot morgen!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
het is geweldig Collin!
ondertussen is het half4, Jeriel is net de deur uit (filmpje gepakt en bij zitten kletsen.. had m al 1.5jaar niet gezien ofzo.)
vanmiddag vrijwel het hele blok gedemonteerd, alleen de motorsteunen nog los en dan zaktie..
gek genoeg;
niets te zien aan de kleppen,
niets te zien aan de zuigers..
cilinderbus 1 voelt beetje als schuurpapier
alle 4 gaan nog rond..
alleen, als ik de krukas draai hoor ik een beetje krrggg krggg geluidjes en ik had bij het afdraaien vd kop het idee dat mn zuigers beetje gekanteld erin staan
kheb uiteraard een berg foto's.. maar nog niet oline
ondertussen is het half4, Jeriel is net de deur uit (filmpje gepakt en bij zitten kletsen.. had m al 1.5jaar niet gezien ofzo.)
vanmiddag vrijwel het hele blok gedemonteerd, alleen de motorsteunen nog los en dan zaktie..
gek genoeg;
niets te zien aan de kleppen,
niets te zien aan de zuigers..
cilinderbus 1 voelt beetje als schuurpapier
alle 4 gaan nog rond..
alleen, als ik de krukas draai hoor ik een beetje krrggg krggg geluidjes en ik had bij het afdraaien vd kop het idee dat mn zuigers beetje gekanteld erin staan
kheb uiteraard een berg foto's.. maar nog niet oline
koppakking vertoonde een flinke scheur bij het oliekanaaltje bij de driem (zg maar 2x4cm ongeveer, ipv 7mm?)
ach, het blok overleed iets sneller als verwacht er zat een verstopping in het koelsysteem, in de buurt vd kachel, waardoor de kachel mooi warm bleef en het dus niet opviel dat de rest oververhitte! (temp metertje bleef ook netjes, maar dat is vrij logisch.. dat doen ze altijd als ze stuk gaan )
heb ik weer wat te doen he het werd dus alleen geen poetsen, maar sleutelen
ach, het blok overleed iets sneller als verwacht er zat een verstopping in het koelsysteem, in de buurt vd kachel, waardoor de kachel mooi warm bleef en het dus niet opviel dat de rest oververhitte! (temp metertje bleef ook netjes, maar dat is vrij logisch.. dat doen ze altijd als ze stuk gaan )
heb ik weer wat te doen he het werd dus alleen geen poetsen, maar sleutelen
het blijft toch geweldig he, zo'n AX leegtrekken
en wat blijft het me verbazen wat je soms tegenkomt!
ik heb serieus 2 volle vuilniszakken met afval.. en dan nog es 2 met overbodige AX rommel..
hele auto zat volgestouwd met steenwol (dat heeft wel de roest tegengehouden!) en piepschuim.. verder gewoon nog veel troep vd vorige eigenaar..
-motorruimte is nu voor de helft schoon, andere helft moet dus nog
-interieur is gestript, nu alleen nog schoonmaken..
-overbodige rommel is verwijderd.. athans, waar ik zo bij kon..
foto's volgen zo
en wat blijft het me verbazen wat je soms tegenkomt!
ik heb serieus 2 volle vuilniszakken met afval.. en dan nog es 2 met overbodige AX rommel..
hele auto zat volgestouwd met steenwol (dat heeft wel de roest tegengehouden!) en piepschuim.. verder gewoon nog veel troep vd vorige eigenaar..
-motorruimte is nu voor de helft schoon, andere helft moet dus nog
-interieur is gestript, nu alleen nog schoonmaken..
-overbodige rommel is verwijderd.. athans, waar ik zo bij kon..
foto's volgen zo
q01z wrote:het blijft toch geweldig he, zo'n AX leegtrekken
en wat blijft het me verbazen wat je soms tegenkomt!
ik heb serieus 2 volle vuilniszakken met afval.. en dan nog es 2 met overbodige AX rommel..
hele auto zat volgestouwd met steenwol (dat heeft wel de roest tegengehouden!) en piepschuim.. verder gewoon nog veel troep vd vorige eigenaar..
-motorruimte is nu voor de helft schoon, andere helft moet dus nog
-interieur is gestript, nu alleen nog schoonmaken..
-overbodige rommel is verwijderd.. athans, waar ik zo bij kon..
foto's volgen zo
lalalalalalalala
gewoon die steenwol erin laten houdt de herrie tegen!