help mensen!!!
Gister aaf zijn mijn broer en broertje bezig gewees met het vervangen van mijn broers remschoenen achter. het demonteren ging simpel en de nieuwe schoenen zaten er ook zo in. nu wilden we de trommel weer over de schoenen heen schuiven en de rem weer afsluiten, maar dit lukte niet het was net of de schoenen te groot waren (ze waren precies dezelfde als er onder zaten) heeft iemand een idee waar het aan kan liggen dat de trommel niet meer past en een oplossing hiervoor,.
alvast bedankt,
groet arjan
probleem remschoenen vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
- arjanklepper
- AX liefhebber
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
-
- AX liefhebber
-
- Beginnend AX liefhebber
kijk even of er ook een zelfstelinrichting op zit. Ik weet het zo uit mijn hoofd niet, op een saxo zit het wel. Als er wel een zelfstelinrichting op zit moet je die even terugzetten. Denk er dan om dat je he wel even weer laat opstellen anders remt hij niet fijn.
succes er mee
succes er mee
Groeten van Henk uut Blesdieke
klopt de stelinrichting staat meestal uitgetrokken als je loopt te rommelenSteenwiekermoat wrote:kijk even of er ook een zelfstelinrichting op zit. Ik weet het zo uit mijn hoofd niet, op een saxo zit het wel. Als er wel een zelfstelinrichting op zit moet je die even terugzetten. Denk er dan om dat je he wel even weer laat opstellen anders remt hij niet fijn.
succes er mee
het gaat o.a. om het kleine nokje achter de remschoen met de tandjes erop.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
- arjanklepper
- AX liefhebber
hey mensen
hartstikke bedankt voor de reacties.
na veel zoeken en morren hebben we een palletje gevonden dat we moesten aanspannen ofzo dan kon hij iets verder naar elkaar. later via een boutgat palletje weer terug en remmen maar.
nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties
groet arjan
hartstikke bedankt voor de reacties.
na veel zoeken en morren hebben we een palletje gevonden dat we moesten aanspannen ofzo dan kon hij iets verder naar elkaar. later via een boutgat palletje weer terug en remmen maar.
nogmaals bedankt voor jullie snelle reacties
groet arjan
In a perfect world - The mentally handicapped lead the blind
ik begrijp dat je dat "PALLETJE" door het draadgat naar beneden kan drukken, zodat de remschoenen naar elkaar toe kunnen en je dan makkelijker de trommel eraf kan trekken..
Maar wat moet je nou met dat palletje als je vervolgens nieuwe remschoenen monteert ? Als de trommel erop zit zijn het toch zelfstellende remschoenen, dwz als je een paar keer hard op de rem trapt (NA MONTAGE VAN DE TROMMEL NATUURLIJK !) stellen ze zich toch vanzelf goed ... of moet je nog iets met dat palletje nastellen???
Maar wat moet je nou met dat palletje als je vervolgens nieuwe remschoenen monteert ? Als de trommel erop zit zijn het toch zelfstellende remschoenen, dwz als je een paar keer hard op de rem trapt (NA MONTAGE VAN DE TROMMEL NATUURLIJK !) stellen ze zich toch vanzelf goed ... of moet je nog iets met dat palletje nastellen???
een tjaffer is een "mega-mehari AX
-
- Beginnend AX liefhebber