Mijn AX 1.1i tge uit nov ,91 houdt in bij vlot optrekken, (als je geleidelijk optrekt heb je nergens last van, maar dat wil je niet!! ) Het is net of blijft het vermogen ergens steken, maar wil de motor nog wel meer, Beetje smorend klinkt t.
Heb het branstoffilter, luchtfilter en bougies al vervangen, niks helpt.
Wat kan ik doen? Geetz ruud.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
gaat er dan ook een rood lampje branden als hij dit doet?
Ik heb dat bij mijn AX ook gehad. Vooral als hij koud is en je een beetje haast hebt .
Je zou eens kunnen kijken naar je bobine?
Bij mij begint er een oranje/geelig lampje te branden met een motortje er in of zo, weet niet wat het is! heb geen instructieboekje is dat dan misschien het kat-lampje?
greetz ruud
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
ik denk dat dat het lampje is van de dat zwarte ding links onder de motorkap (hoe heet die ook al weer). Die geeft dan een fout melding. Bij mij hebben ze toen is vervangen dat te maken had met het stationair lopen. daar na heb ik er geen last meer van gehad. Alleen met koude motor wilde hij wel eens tegensputteren.
je had m nog niet zo lang he Ruud? misschien rij je erg anders dan de vorige eigenaar.. en moet je ECU ff aan ed hoeveelheid gas wenne? alhoewel ik me het eigenlijk niet voor kan stellen dat er dan ook een lampje gaat branden
je kan m natuurlijk proberen te resetten en zien of het werkt :P
2 manieren voor gevonden
-stekkertje ECU eruit en erin
-accupolen 15min eraf halen
Nou ben ik een beetje een leek, eh kan een van jullie mij ook vertellen waar het ECU stekkertje zit Dan gaa k dat een ff proberen. Is dit hetzelfde als de CU resetten?
of heeft imand van jullie nog een instructieboekje liggen?
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
je had m nog niet zo lang he Ruud? misschien rij je erg anders dan de vorige eigenaar.. en moet je ECU ff aan ed hoeveelheid gas wenne? alhoewel ik me het eigenlijk niet voor kan stellen dat er dan ook een lampje gaat branden
je kan m natuurlijk proberen te resetten en zien of het werkt :P 2 manieren voor gevonden -stekkertje ECU eruit en erin -accupolen 15min eraf halen
suc6
Over resetten van je ECU staat overal al genoeg geschreven... Gebruik de zoek functie even en je weet het..
Want als je het stekkertje van je ecu er een kwartier los hebt, hoef je de stekker ook niet 15 min. van je accupolen te halen..(Tip van sander dacht ik.. ivm het instellen van je radio/klok etc.)
En... dan heb je nog dat je ecu moet inlezen.. dus je mag niet zomaar na het kwartiertje wegracen... Stationair laten draaien totdat hij warm is..(geen gas geven!)
tja ben een leek he... eh bovenop het luchtfilter zit een zwarte bak, opgedeeld in geloof ik, 2 delen. het linker deel is vettig. De bak is het hoogst geplaatst onder de kap.
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???
Okay jongens bedankt, heb het voor elkaar (denk ik). vanmiddag de +pool van de accu er af gehaald en wat bleek, hij start beter, en loopt beter ook bij stevig doortrekken!
Viel me ook op het luchtfilter dat ik gehaald had bij brezan heeft een te smalle opening, waardoor er valse lucht binnen treed. Heb dit met een beetje isolatie tape opgelost, nu is die ook wat stiller
Dikke AX met 2 ton voldoet priiima!!
U staat in de file en wordt rechts ingehaald door een lifter, mag dat???