Hoofdremcilinder saxo VTS
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Hoofdremcilinder saxo VTS
Hallo
Ik ken iemand die al een tijdje met zijn saxo VTS 1.6 8V crosst en vorige week vertelde hij mij dat die binnen 2 ritten naar de sloop moet. (de motor komt in een kever )
Nu heb ik een reeks vragen:
Ik vroeg mij af of het zin heeft om die hoofdremcilinder op mijn GTi te zetten?
En past dit zonder aanpassen?
En scheelt het wat de moeite?
En kan ik die van mijn GTi dan probleemloos op mijn 1.1 type 1 monteren? Want die remt naar mijn gedacht echt té zwak.
Zie ik nog dingen over het hoofd die ik ook zou kunnen vragen?
Over de staat van de achteras heb ik twijfels, al zitten er wel remschijven op.
De veerpoten vooraan gaan denk ik ook wel al niet meer zo goed zijn. (al ziet de wagen er optisch nog 'redelijk' uit :P)
En wat mag ik nog geven voor die hoofdremcilinder?
En zou ik iets kunnen doen met die remklauwen?
Tips en ervaringen graag
Alvast bedankt
Ik ken iemand die al een tijdje met zijn saxo VTS 1.6 8V crosst en vorige week vertelde hij mij dat die binnen 2 ritten naar de sloop moet. (de motor komt in een kever )
Nu heb ik een reeks vragen:
Ik vroeg mij af of het zin heeft om die hoofdremcilinder op mijn GTi te zetten?
En past dit zonder aanpassen?
En scheelt het wat de moeite?
En kan ik die van mijn GTi dan probleemloos op mijn 1.1 type 1 monteren? Want die remt naar mijn gedacht echt té zwak.
Zie ik nog dingen over het hoofd die ik ook zou kunnen vragen?
Over de staat van de achteras heb ik twijfels, al zitten er wel remschijven op.
De veerpoten vooraan gaan denk ik ook wel al niet meer zo goed zijn. (al ziet de wagen er optisch nog 'redelijk' uit :P)
En wat mag ik nog geven voor die hoofdremcilinder?
En zou ik iets kunnen doen met die remklauwen?
Tips en ervaringen graag
Alvast bedankt
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Remklauwen passen. Heb zelf ook Saxo VTS klauwen. Maar dan moet je wel de remschijven overzetten. Die zijn ook geventileerd. En dat gaat dan weer niet als je 3gaats onderstel hebt.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb een 4-gaats onderstel met geventileerde (brembo)schijven, dus dan zou dat direct moeten passen?Mark wrote:Remklauwen passen. Heb zelf ook Saxo VTS klauwen. Maar dan moet je wel de remschijven overzetten. Die zijn ook geventileerd. En dat gaat dan weer niet als je 3gaats onderstel hebt.
alvast bedankt voor de snelle reacties!
't Ging me ook niet specifiek om de assen, eigenlijk moet ik nog sensoren hebben.citrofenwick wrote:passen die zomaar op GTIpoten?TTF wrote:over de hrc durf ik niks te zeggen..maar monteer dan de klauwen ook even van die saxo
MNM: dat weet ik niet, maar op aandrijfassen hoef je iig niet te rekenen. Hij wist me vorige week te vertellen dat die al vrij gaar waren.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ja ik heb op mijn gti ook gewoon remklauwen van een 106gti/saxocitrofenwick wrote:Ik heb een 4-gaats onderstel met geventileerde (brembo)schijven, dus dan zou dat direct moeten passen?Mark wrote:Remklauwen passen. Heb zelf ook Saxo VTS klauwen. Maar dan moet je wel de remschijven overzetten. Die zijn ook geventileerd. En dat gaat dan weer niet als je 3gaats onderstel hebt.
alvast bedankt voor de snelle reacties!
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik zal het eens vragen. Maar ik vrees er wat voor omdat hij vrij sterk gestript is geweest.MNM(tm) wrote:'t Ging me ook niet specifiek om de assen, eigenlijk moet ik nog sensoren hebben.citrofenwick wrote:passen die zomaar op GTIpoten?TTF wrote:over de hrc durf ik niks te zeggen..maar monteer dan de klauwen ook even van die saxo
MNM: dat weet ik niet, maar op aandrijfassen hoef je iig niet te rekenen. Hij wist me vorige week te vertellen dat die al vrij gaar waren.
TTF: En is het echt een aanrader? Want mijn huidige remklauwen zijn nog gewoon goed.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
maar gezien de ervaringen hier op het froum met oude HRC zou ik gewoon een nieuwe erin hangen. Oude hebben de neiging nog wel eens kapot te gaan. Verder passen die klauwen niet op je andere ax waarschijnlijk
Klauwen zullen wel standaard zijn. Je hebt op los zand geen voordeel bij andere
Klauwen zullen wel standaard zijn. Je hebt op los zand geen voordeel bij andere
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
- Klauwen passen, aanradertje
Oppervlak van de remblokken is veel groter.
- HRC past ook mits geen ABS. Heeft alleen weinig voordeel omdat een Saxo een Bendix 20 heeft een jou AX GTI als het goed is ook, zo niet dan zou ik hem overzetten.
En wat Denny al melde waarschijnlijk zijn de spullen van de saxo nieuwer....
Oppervlak van de remblokken is veel groter.
- HRC past ook mits geen ABS. Heeft alleen weinig voordeel omdat een Saxo een Bendix 20 heeft een jou AX GTI als het goed is ook, zo niet dan zou ik hem overzetten.
En wat Denny al melde waarschijnlijk zijn de spullen van de saxo nieuwer....
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ze zijn origineelkevin.broke wrote:Als hij ermee crosst lijkt het me dat onderstel en daarmee remmen niet origineel zijn... zo wel dan passen de klauwtjes gewoon.
HRC is bij de 16V als ik me niet vergis 21mm en bij de GTI 19.
Het is zeker weten een 8V. Voor hij er mee ging crossen stond hij te koop voor 500€. Kheb spijt dat ik hem niet gekocht heb om de GTI wat mee op te peppen
Nog 2 vragen:
Heeft die HRC in combinatie met originele klauwen op de 1.1 een groot voordeel?
Wat mag ik geven voor die HRC en klauwen?
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Eerste gedeelte kan ik je - na melding dat de klauwen origineel zijn - gelijk in geven.Rooney wrote:- Klauwen passen, aanradertje
Oppervlak van de remblokken is veel groter.
- HRC past ook mits geen ABS. Heeft alleen weinig voordeel omdat een Saxo een Bendix 20 heeft een jou AX GTI als het goed is ook, zo niet dan zou ik hem overzetten.
En wat Denny al melde waarschijnlijk zijn de spullen van de saxo nieuwer....
Tweede gedeelte: Een groot gedeelte van de AX GTI's is gewoon met een Bendix 19 uitgeleverd. Getal staat vaak op het het cilindervormige stuk aan de rechterzijkant.
Verder: Als de Saxo 20mm is, kan iemand me dan vertellen hoe ik aan een Bendix 21 kom? Die ligt hier namelijk en zat in een AX...
Klopt. gellof dat in GT 19mm geleverd is. GTI 20mm (of 21,6) maar dat ligt aan het feit or hij ABS heeft of niet.
Even over de saxo klauwen. Weet niet van wanneer die 1.1 is maar je hebt dus grote kans dat die klauwen daar niet oppassen (kun je snel zien hoor als er op de ax een klauw zit met twee bouten bevestigd in dezelfde maat passen ze anders niet).
Het heeft geen voordeel alleen een HRC om te zetten je HRC wordt dan groter dus betekend dat je pedaalslag verminderd maar dus ook dat hij bij dezelfde slag minder druk leverd.
Even over de saxo klauwen. Weet niet van wanneer die 1.1 is maar je hebt dus grote kans dat die klauwen daar niet oppassen (kun je snel zien hoor als er op de ax een klauw zit met twee bouten bevestigd in dezelfde maat passen ze anders niet).
Het heeft geen voordeel alleen een HRC om te zetten je HRC wordt dan groter dus betekend dat je pedaalslag verminderd maar dus ook dat hij bij dezelfde slag minder druk leverd.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik heb even gekeken en de GTI heeft 20mm.
Bij de 1.1 stond het er niet op, maar hij ziet er zo uit:
Hij is al eens vervangen geweest net toen ik hem kocht. Maar ik heb het idee dat er iets niet volledig juist aan is. Hij heeft, zelfs voor een ax denk ik al altijd vrij zwak geremd. Onlangs was ik gewoon wat door binneweggetjes aan het rijden en plots had ik letterlijk de helft méér remkracht. Dit is de rest van de dag gebleven, en nu is het terug weg. Vroeger heb ik dit ook al eens gehad. En er is rembekrachtiging.
Daarom dat ik wel tevreden zou zijn met wat meer remkracht op de 1.1 Of iemand die daarvoor een oplossing heeft?
De GTI remt eigenlijk supergoed.
Bij de 1.1 stond het er niet op, maar hij ziet er zo uit:
Hij is al eens vervangen geweest net toen ik hem kocht. Maar ik heb het idee dat er iets niet volledig juist aan is. Hij heeft, zelfs voor een ax denk ik al altijd vrij zwak geremd. Onlangs was ik gewoon wat door binneweggetjes aan het rijden en plots had ik letterlijk de helft méér remkracht. Dit is de rest van de dag gebleven, en nu is het terug weg. Vroeger heb ik dit ook al eens gehad. En er is rembekrachtiging.
Daarom dat ik wel tevreden zou zijn met wat meer remkracht op de 1.1 Of iemand die daarvoor een oplossing heeft?
De GTI remt eigenlijk supergoed.
rembekrachtiger geeft je niet zozeer betere remmen maar zorgt er alleen maar voor dat het pedaal minder zwaar gaat.
Auto met kapotte of geen bekrachtiger moet je soms met noodstop met 2 voeten op t pedaal, maar hij blokkeert dan wel gewoon vol.
auto met niet goede HRC heeft een sompig pedaal en kan je tot de schutbord trappen en dan ' verminderd die vaart' blokkeren krijg je meestal niet voor elkaar.
Lucht in t systeem, vergelijkbare omstandigheden, alleen bij een hrc wil die soms ineens toch wel remmen, en hij lucht in t systeem, als hij stil staat en je trapt (rustig) je rempedaal in en weer los, word je pedaal harder.
Bij kapotte hrc maakt dat niet echt uit...
Maaaaaar
als je klauwen niet helemaal soepel gaan en soms blijven hangen of soms losschieten, dan heb je ook soms remmen en soms niet. Maar dan zou je niet echt een sompig pedaal moeten hebben (volgens mij).
En glazige blokjes remt ie ook niet zo goed, dan glijd de schijf er gewoon langs... Maar ook dan heb je denk ik geen sompig pedaal.
Ik word vanzelf verbeterd op fouten
Auto met kapotte of geen bekrachtiger moet je soms met noodstop met 2 voeten op t pedaal, maar hij blokkeert dan wel gewoon vol.
auto met niet goede HRC heeft een sompig pedaal en kan je tot de schutbord trappen en dan ' verminderd die vaart' blokkeren krijg je meestal niet voor elkaar.
Lucht in t systeem, vergelijkbare omstandigheden, alleen bij een hrc wil die soms ineens toch wel remmen, en hij lucht in t systeem, als hij stil staat en je trapt (rustig) je rempedaal in en weer los, word je pedaal harder.
Bij kapotte hrc maakt dat niet echt uit...
Maaaaaar
als je klauwen niet helemaal soepel gaan en soms blijven hangen of soms losschieten, dan heb je ook soms remmen en soms niet. Maar dan zou je niet echt een sompig pedaal moeten hebben (volgens mij).
En glazige blokjes remt ie ook niet zo goed, dan glijd de schijf er gewoon langs... Maar ook dan heb je denk ik geen sompig pedaal.
Ik word vanzelf verbeterd op fouten
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).