hoog stationiar en mis wat kabels denk ik?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
- Location: Klazienaveen
- Contact:
hoog stationiar en mis wat kabels denk ik?
de GT '92 die ik sins kort heb loopt als hij koud is stationair te hoog.
was ook al poosje bekend bij de vorige eigenaar.
vandaag het hele injectie systeem uitmekaar gehaald en gereinigd. (volgend de HowTo van MBa@NL, echt super handig)
daarna de stekker van de ECU erafgehaald en na paar minuten er weer opgezet en gestart. ik blij want hij bleef netjes rond 1000 toeren.
en zo 15 laten lopen zodat de ECU zich kon afstellen. daarna geef ik beetje gas en blijft het gas weer hangen rond de 2200/2500 toeren
en toen zag ik paar opmerkelijke dingen...
paar slangetjes die ontbreken en alsware zijn afgetapt
foto's zijn niet van de beste kwaliteit maar khoop dat iemand mij hierbij kan helpen
was ook al poosje bekend bij de vorige eigenaar.
vandaag het hele injectie systeem uitmekaar gehaald en gereinigd. (volgend de HowTo van MBa@NL, echt super handig)
daarna de stekker van de ECU erafgehaald en na paar minuten er weer opgezet en gestart. ik blij want hij bleef netjes rond 1000 toeren.
en zo 15 laten lopen zodat de ECU zich kon afstellen. daarna geef ik beetje gas en blijft het gas weer hangen rond de 2200/2500 toeren
en toen zag ik paar opmerkelijke dingen...
paar slangetjes die ontbreken en alsware zijn afgetapt
foto's zijn niet van de beste kwaliteit maar khoop dat iemand mij hierbij kan helpen
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
foto 1:
-achterste slangetje kan je afdoppen (stukje slang erop en schroefje erin)
is voor de vacuumklep die zorgt voor warme/koude lucht.. maar die buizen ehb je niet meer
-voorste slangetje moet terug naar de carterontluchting.. daar zit als het goed is een T splitsing met een gaatje over
foto 2:
klopt wel redelijk, meeste AX-en hebben die afgedopt..
foto 3: jeetje, dat zijn eerder teveel slangetjes maar het klopt dat er daar 1tje niet aangesloten is.. er komt er 1 vd achterkant van je injectiehuis en er gaat er 1 naar je vacuumvervroeger van je ontsteking.. de 3e mag helemaal kaal blijven
-achterste slangetje kan je afdoppen (stukje slang erop en schroefje erin)
is voor de vacuumklep die zorgt voor warme/koude lucht.. maar die buizen ehb je niet meer
-voorste slangetje moet terug naar de carterontluchting.. daar zit als het goed is een T splitsing met een gaatje over
foto 2:
klopt wel redelijk, meeste AX-en hebben die afgedopt..
foto 3: jeetje, dat zijn eerder teveel slangetjes maar het klopt dat er daar 1tje niet aangesloten is.. er komt er 1 vd achterkant van je injectiehuis en er gaat er 1 naar je vacuumvervroeger van je ontsteking.. de 3e mag helemaal kaal blijven
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
- Location: Klazienaveen
- Contact:
oke en welke sensor is dat?
gewoon nieuwe in doen?
en als je het injectiehuis eraf haald zie je die klep toch?
hoord deze dan ook helemaal dicht te zitten in normale toestand of zoals ik vandaag zag een klein beetje schuin open?
gewoon nieuwe in doen?
en als je het injectiehuis eraf haald zie je die klep toch?
hoord deze dan ook helemaal dicht te zitten in normale toestand of zoals ik vandaag zag een klein beetje schuin open?
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
Mijn reaktie is kort: wat een knoeiboel!
Sowieso ontbreekt de vacuümslang naar de vacuümvervroeger.
Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk. Nix mis mee dus.
Het afgedopte stukje slang op foto 3 hoort naar de vacuümvervroeger te gaan.
Dat afgedopte stukje slang dat op foto 2 omcirceld is, hoort -zover ik kan zien- naar de klep voor de tankontluchting (via koolfilter) te gaan.
Als het goed is, komt dat stukje slang vanachter het injectie-huis, en dan zit die op de rechter haakse slangaansluiting (aan bestuurderszijde dus).
Aan de linker haakse slangaansluiting achterop het injectie-huis zit een slang die naar de klep op foto 3 staat.
Sowieso ontbreekt de vacuümslang naar de vacuümvervroeger.
Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk. Nix mis mee dus.
Het afgedopte stukje slang op foto 3 hoort naar de vacuümvervroeger te gaan.
Dat afgedopte stukje slang dat op foto 2 omcirceld is, hoort -zover ik kan zien- naar de klep voor de tankontluchting (via koolfilter) te gaan.
Als het goed is, komt dat stukje slang vanachter het injectie-huis, en dan zit die op de rechter haakse slangaansluiting (aan bestuurderszijde dus).
Aan de linker haakse slangaansluiting achterop het injectie-huis zit een slang die naar de klep op foto 3 staat.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
er word bedoeld dat links van de carterslang, dat slangetje met die T-splitsing, die weer helemaal naar rechts loopt, niet op z'n plek zit.MNM(tm) wrote:Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk..
Spreken is goud, Ductape is zilver.
Yup, je hebt gelijk! Die heb ik blijkbaar ff over 't hoofd gezien.DuFF wrote:er word bedoeld dat links van de carterslang, dat slangetje met die T-splitsing, die weer helemaal naar rechts loopt, niet op z'n plek zit.MNM(tm) wrote:Verder heb ik ook een paar keer de opmerking over carter-ontluchting gezien, maar als ik foto 2 zo bekijk, zit die gewoon goed (rechter dikke slang gaat naar kleppendeksel en linker iets dunnere slang gaat zo te zien gewoon netjes naar de voorkant van het inlaatspruitstuk..
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- AX liefhebber
- Posts: 111
- Joined: FriOct19, 2007 12:49:31 PM
- Location: Klazienaveen
- Contact:
nou het toerental is nu gelukkig weer normaal ( zo rond de 900-1000 toeren)
waarschijnlijk doordat ik het hele injectiehuis heb schoongemaakt en de ECU heb reset.
alleen de slangetjes kan ik nog niet helemaal wijs uit worden maar daarvoor ga ik wel ff een keer op eem meting bij een ander GT onder de kap gleuren
hartstikke bedankt voor jullie advies en info!!
waarschijnlijk doordat ik het hele injectiehuis heb schoongemaakt en de ECU heb reset.
alleen de slangetjes kan ik nog niet helemaal wijs uit worden maar daarvoor ga ik wel ff een keer op eem meting bij een ander GT onder de kap gleuren
hartstikke bedankt voor jullie advies en info!!
Iedereen zegt altijd:"je moet ijzer smeden als het heet is", ik zeg altijd:"je moet bier drinken als het koud is"!!!
Hoeft niet eens specifiek een GT te zijn.stefannn wrote:alleen de slangetjes kan ik nog niet helemaal wijs uit worden maar daarvoor ga ik wel ff een keer op eem meting bij een ander GT onder de kap gleuren
Kunt gewoon bij elke 1.4 injectie (met verdeler) kijken. 's allemaal 1-pot-nat.
(Keej, uitgezonderd de KDX blokken, die hebben iets andere / meer bedrading Trouwens, die hebben ook geen verdeelkap, dus die valt sowieso af.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!