Uitlijnen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Uitlijnen

Post by grietje »

Vandaag is mijn TRSje uitgelijnd, en ik heb daarbij natuurlijk een rapport gekregen met allerlei leuke getalletjes ;)

Nu ben ik een poging aan het doen om het te snappen en evt. conclusies uit te trekken, en misschien kan iemand mij helpen of hebben andere misschien ook wat aan die informatie......

Het rapport:

Image

Maar er zijn een paar dingen die mij opvallen, volgens mij:

er staat zo specificaties min max... Maar die getallen van mijn TRS zitten daar eigenlijk nooit tussen *-)

Wielvlucht = camber: Dat kan je bij een AX niet verstellen toch? Maar die tiende van de graden maken niet uit denk ik?

Toespoor: de mate van toe in. Is het zo dat postief getal= toe out en negatief is toe in?
Als dat namelijk zo is, stond ie vooraan dus al toe-in, alleen op t linker wiel stond het dubbele van het rechter. Nu is het nog maar een klein verschil.

Maaaar, als je bij de achterkant kijkt, en het is zo dat - = toe-in en + is toe-out, dan staan beide achterwielen naar rechts :S Maar ik geloof niet dat ik daar zoveel aan kan doen?

Maaruhm; hij stuurt wel stukken lichter :D Terwijl er maar 1 klein dingetje veranderd is, en hij danniet eens toe-out stond....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

Naloop = Caster
Wielvlucht = Camber
En toespoor is uhmmm toespoor.

Anyway. met caster en camber kan je googlen en krijg je alles te zien wat je wilt en niet wilt weten over uitlijnen.

Als ik dit zo zie is er tussen de eerste en de laatste meting eigenlijk niets verandert. Misschien dat er een meting voor gedaan is. Dit zou je niet moeten merken.

Bij een ax kan je alleen de toespoor verstellen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply