APK punten
Moderator: webmasters
APK punten
Hallo allemaal,
Vandaag is me auto voor de APK afgekeurd. Dit zijn de punten:
- roest achter in de wielkast (regel ik zelf)
-Koplampen afstellen
- Co2 Te hoog
Heb 2 vragen:
Mijn koplampen, hoe moet ik die afstellen? (heb een gti multi point).
En kan mijn co2 te hoog zijn doordat ik super 98 tank?
Alvast bedankt,
Emanuel
Vandaag is me auto voor de APK afgekeurd. Dit zijn de punten:
- roest achter in de wielkast (regel ik zelf)
-Koplampen afstellen
- Co2 Te hoog
Heb 2 vragen:
Mijn koplampen, hoe moet ik die afstellen? (heb een gti multi point).
En kan mijn co2 te hoog zijn doordat ik super 98 tank?
Alvast bedankt,
Emanuel
GTI aka MIR
Ja is wel erg, maar heb morgen een afspraak met een jongen. Die last het voor me.
De hoogte van de koplampen is niet goed. Ik heb zo'n draaiknop om de hoogte van binnenuit de verstellen. Maar dat knobbeltje zit niet vast aan me koplampen
Geen idee hoe dat kan, daarom hangen ze echt naar beneden.
Lambda schoonmaken bedoel je? Of andere lambda sensor. Ik rij alleen stadskilometers. Miss dat hij daardoor vervuild kan raken?
De hoogte van de koplampen is niet goed. Ik heb zo'n draaiknop om de hoogte van binnenuit de verstellen. Maar dat knobbeltje zit niet vast aan me koplampen

Lambda schoonmaken bedoel je? Of andere lambda sensor. Ik rij alleen stadskilometers. Miss dat hij daardoor vervuild kan raken?
GTI aka MIR
Dat knoppeltje zit geklikt op de koplamp.. dus ff terug klikken of als ie niet meer goed vast klikkt.. kunje er ook een tyripje omdoen zodat ie blijft zittenEmanboy wrote:Ja is wel erg, maar heb morgen een afspraak met een jongen. Die last het voor me.
De hoogte van de koplampen is niet goed. Ik heb zo'n draaiknop om de hoogte van binnenuit de verstellen. Maar dat knobbeltje zit niet vast aan me koplampenGeen idee hoe dat kan, daarom hangen ze echt naar beneden.
Lambda schoonmaken bedoel je? Of andere lambda sensor. Ik rij alleen stadskilometers. Miss dat hij daardoor vervuild kan raken?
Uitstoot kan van alles zijn, kat, lamda.. probeer de lamda eens te meten, of injectie reiniger en geef de auto er eens van langs (als ie warm is)
btw, mijn gti is net weer goedgekeurd wel 6 maanden te laat

95 in een GTI niet doen!Emanboy wrote:Oke, bedankt voor de tips. Maar hoe kan ik de lamda meten? En heeft super 98 er niets mee te maken?
Ga deze week toch maar 95 erin doen, en dan injectie rijniger. Misschien dat het helpt
Zoiezo heb ik geleerd, toen mijn uitstoot te hoog was dat ik juist 98 moest gaan tanken.....
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.
Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.
Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! 
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.

- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!

omdat een GTI met 95 gaat pingelen, net als de porsche. Lopen ze onzuiniger, minder vermogen e.d.MNM(tm) wrote:Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.
Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
gelukkig hebben niet alle gti's daar last vangrietje wrote:omdat een GTI met 95 gaat pingelen, net als de porsche. Lopen ze onzuiniger, minder vermogen e.d.MNM(tm) wrote:Waarom geen 95 in een GTi (multipoint)?
't Is gewoon een 1.4 blok hoor.
Dat zo'n ding nou eenmaal kl*te stationair loopt op 95 (en nog meer irritante eigenschapjes), komt alleen maar doordat er standaard waardeloze software in de ECU zit!

Wanneer heb je voor het laatst een onderhoudsbeurtje uitgevoerd? Zou anders je luchtfilter controleren/vervangen, bougies controleren/vervangen, injectiereiniger toevoegen en er is een paar keer een goed stuk mee gaan rijden ff je stadsritjes eruit blazen dat scheelt een hoop. en als je hem weer brengt voor herkeuring zorg dat je motor in elk geval lekker warm is. Dat kan ook al schelen met je viergasmeting (Co-Meting)
Gewoon een spuitbus remmereineger halen van € 2,50 luchtfilterhuis er af de motor starten 1 man in de auto gas geven en dan de reineger in de injectie spuiten dit een paar keer herhalen en dan komt alles goed.Djoeri wrote:Wanneer heb je voor het laatst een onderhoudsbeurtje uitgevoerd? Zou anders je luchtfilter controleren/vervangen, bougies controleren/vervangen, injectiereiniger toevoegen en er is een paar keer een goed stuk mee gaan rijden ff je stadsritjes eruit blazen dat scheelt een hoop. en als je hem weer brengt voor herkeuring zorg dat je motor in elk geval lekker warm is. Dat kan ook al schelen met je viergasmeting (Co-Meting)
Ha Marco, ook hier moet ik jou even bij springen. Originele ECU software van de GTI multi is inderdaad waardeloos. Groep-N is ie weer rustig op 900 rpm en nog is veel leuker om te rijden!
Vraag: Waar zou ik mijn AXje moeten laten keuren (woon in delft). Ik heb weer wat dingen bij garages gezien waar ik niet blij van wordt.... heb liever dat ze niet aan mijn auto zitten, misschien kent iemand een garage waar geen beunhazen werken?
Vraag: Waar zou ik mijn AXje moeten laten keuren (woon in delft). Ik heb weer wat dingen bij garages gezien waar ik niet blij van wordt.... heb liever dat ze niet aan mijn auto zitten, misschien kent iemand een garage waar geen beunhazen werken?
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Van Bemmelen in Delft. Ampereweg! Gespecialiseerd in Citroën en Peugeot. Hebben ook een grote voorraad gebruikte onderdelen, zodat een auto tegen leuke prijzen gerepareerd kan worden.gizmo wrote:Ha Marco, ook hier moet ik jou even bij springen. Originele ECU software van de GTI multi is inderdaad waardeloos. Groep-N is ie weer rustig op 900 rpm en nog is veel leuker om te rijden!
Vraag: Waar zou ik mijn AXje moeten laten keuren (woon in delft). Ik heb weer wat dingen bij garages gezien waar ik niet blij van wordt.... heb liever dat ze niet aan mijn auto zitten, misschien kent iemand een garage waar geen beunhazen werken?
Anders zou je nog kunnen kijken bij Millenaar in Den Hoorn, maar weet niet of die nog APK's doet. Z'n zoon deed dat volgens mij altijd en die is helaas overleden.
thanks Mastenhose! van Bemmelen ga ik dan deze maand nog bezoeken. Zelf kan ik geen afkeur puntjes bedenken, behalve dat ik zelf de distri een keer wil vervangen. Oh en wie-o-wie weet waar je moertjes kan vinden om de plastic handrem moertjes te vervangen. Aangezien de busjes die dit normaal doen zijn doorgeboord 

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Hebben ze vermoedelijk ook wel daar. Heb ff geen idee wat je precies bedoeld overigens!gizmo wrote:thanks Mastenhose! van Bemmelen ga ik dan deze maand nog bezoeken. Zelf kan ik geen afkeur puntjes bedenken, behalve dat ik zelf de distri een keer wil vervangen. Oh en wie-o-wie weet waar je moertjes kan vinden om de plastic handrem moertjes te vervangen. Aangezien de busjes die dit normaal doen zijn doorgeboord
euhm als je een handremkabel monteerd dan schroef je hem door een busje je trommel in, dat schroefdraad van het busje = weg. nu heeft een vriend voor mij zelfs een busje gedraaid maar nu schijnt het schroefdraad engels te zijn ofzo. ik neem aan dat ik niet de enige ben met het probleem dat handremkabels vast roesten aan de trommel?
Apk in Delft altijd eerst bij AA autoservice langs.
Zit achter Koolschijn.
Van Bemmelen is ook prima, maar daar moet je een afspraak maken, auto achterlaten etc.
Bij de AA wordt de auto direct nagelopen en krijg je eventueel wat huiswerk mee.
Zit achter Koolschijn.
Van Bemmelen is ook prima, maar daar moet je een afspraak maken, auto achterlaten etc.
Bij de AA wordt de auto direct nagelopen en krijg je eventueel wat huiswerk mee.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Euhm Joost, je denkt toch niet dat ik het over oude kabels heb!
Ik heb dus nieuwe handremkabels maar die moet je toch afstellen/schroeven door een busje wat vast zit aan je achterplaat van je trommel... nou dat scrhoeven gaat niet lukken zonder schroefdraad. dus dan komt alle krachten op de stel moer die van plastic is (typisch frans)
te staan wanneer je je handrem gebruikt. iig. niet sterk genoeg voor handrembochtje

Ik heb dus nieuwe handremkabels maar die moet je toch afstellen/schroeven door een busje wat vast zit aan je achterplaat van je trommel... nou dat scrhoeven gaat niet lukken zonder schroefdraad. dus dan komt alle krachten op de stel moer die van plastic is (typisch frans)

