Schakelstangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Schakelstangen
Goedemorgen!
De schakelstangen van mijn AX moeten heel dringend vervangen worden (de pook kan nu zo ongeveer vrij rondjes draaien) maar wie weet hoe ik aan deze stangen kom / waar ik ze kan kopen?
Groet, Quirine
De schakelstangen van mijn AX moeten heel dringend vervangen worden (de pook kan nu zo ongeveer vrij rondjes draaien) maar wie weet hoe ik aan deze stangen kom / waar ik ze kan kopen?
Groet, Quirine
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
dealer:)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Die horizontale speling is er zeker ook, bedankt voor de tip! Dus even de dealer met een bezoekje vereren...
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
Hmm.. voordat ik jouw reactie zag, Browny, heb ik net met het Motorhuis in Den Haag gebeld. Het magazijn vertelde me daar het volgende:Browny wrote:Het Citroën artikelnummer is: 250924.
1. je hebt drie stangen nodig
2. de langste stang is niet meer leverbaar
3. De twee kortere zijn niet op voorraad
3. Ik kreeg voor wat betreft de kortere stangen de volgende codes door:
C956131090 en C95636573
4. Een alternatief voor de lange stang zou wellicht kunnen zijn de benzinevariant (zelfde lengte) met nummer C95640802.
Kun jij hier kaas van maken?
Q. - die nu nog niet zo goed weet hoe aan de stangen te komen -
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
Oh wacht, dat gaat om het spietje, sorrie! Dat heb ik gisteren nog gecheckt: het gaat echt om de schakelstangen (onder de auto gelegen)...
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
Ik heb ze via de dealer inmiddels ook besteld en ze zijn er morgenmiddag (waarbij de langste schakelstang dus eigenlijk van een ander type is).
Volgens de magazijnmeester ben ik zo'n 76,22 euro kwijt voor de drie.
Succes!
Volgens de magazijnmeester ben ik zo'n 76,22 euro kwijt voor de drie.
Succes!
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
De versnellingsbakken van alle AX-en hebben allemaal dezelfde vorm, en ook de positie van de hevels is hetzelfde. Schakelstangen van 'n benzine-AX passen dus zonder problemen ook op 'n diesel-AX.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
das niet waar. er zit bij oude types een verdomt groot verschil in 1 stangetjeMNM(tm) wrote:De versnellingsbakken van alle AX-en hebben allemaal dezelfde vorm, en ook de positie van de hevels is hetzelfde. Schakelstangen van 'n benzine-AX passen dus zonder problemen ook op 'n diesel-AX.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Dan ligt het er dus maar even net aan in welk stangetje dat verschil zit?denny wrote: das niet waar. er zit bij oude types een verdomt groot verschil in 1 stangetje
Alleen het langste stangetje was voor Diesel-AX-en niet meer leverbaar, voor benzine wel.
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
En met "oude types" bedoel je waarschijnlijk type 1 ?denny wrote:das niet waar. er zit bij oude types een verdomt groot verschil in 1 stangetjeMNM(tm) wrote:De versnellingsbakken van alle AX-en hebben allemaal dezelfde vorm, en ook de positie van de hevels is hetzelfde. Schakelstangen van 'n benzine-AX passen dus zonder problemen ook op 'n diesel-AX.
Tjah, die zijn nog steeds niet mijn ding, dus gaat ook deze keer mijn uitspraak weer lekker geheel over type 2's.
(En aangezien de AX diesel van de TS een '93-er is, en daarmee dus een type 2... )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Group N schakelstangen voor Ax / 106, past zonder problemen en monteren is easy.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17589
69.95 .
zit zelfs een soort van vergrendelpin op, waar de originele schakelstangen alleen maar erop geduwd zitten, zodat ze er niet zomaar af kunnen.
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=17589
69.95 .
zit zelfs een soort van vergrendelpin op, waar de originele schakelstangen alleen maar erop geduwd zitten, zodat ze er niet zomaar af kunnen.
Spreken is goud, Ductape is zilver.
zeg dan niet alle AXen, dat strooit verwarring.MNM(tm) wrote:En met "oude types" bedoel je waarschijnlijk type 1 ?denny wrote:das niet waar. er zit bij oude types een verdomt groot verschil in 1 stangetjeMNM(tm) wrote:De versnellingsbakken van alle AX-en hebben allemaal dezelfde vorm, en ook de positie van de hevels is hetzelfde. Schakelstangen van 'n benzine-AX passen dus zonder problemen ook op 'n diesel-AX.
Tjah, die zijn nog steeds niet mijn ding, dus gaat ook deze keer mijn uitspraak weer lekker geheel over type 2's.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Inderdaad nog even de bevestiging: alledrie de schakelstangen (dus ook de langere "benzine" variant) pasten gewoon. Vrijdag hebben we deze succesvol vervangen
"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976
"Sabel" - de zwarte 2CV6 Club uit 1986
"Axel" - de zwarte AX First diesel service uit 1993
"Zetniks" - de blauwe ZX Avantage 1.9 D uit 1994
"PéPé" - de rode Citroën 2CV6 spécial uit 1990
"Phoenix" - de gele Citroën Acadiane uit 1985
"de ZDZ" - de gele Citroën 2CV spécial uit 1976