Hallo, nog een vraagje, de water sroeier voor de achterruit doet het niet meer, als je de handel aan het stuur draaid komt er geen water wel gaat de achter wisser aan de gang.
Ik heb aan de bijrijders kant bij voorwiel wel de water bak zien hangen en twee motertjes....
een beetje vooraan en een verder naar de voorkant auto
welke is van de achterwisser??
Ik hoop dat het motertje stuk is is eenvoudig te vervangen (weet iemand er een???)
De handel aans tuur vervang ik niet dan maar geen sproeier achter....
Ik hoor event..
Ook wat zo'n motertje kost..
(weet iemand dit???
Achterruit sproeier AX 1995
Moderator: webmasters
Zet ff iemand in je auto, op contact en laat hem de hendel bedienen voor je achterruit sproeier.
Nu ga jij bij je bumper bij je tankje met de 2 motortjes zitten....
Hoor je een geluid? (Tja, omschrijf dat geluid eens, beetje zoemen is het)
Hoor je niets? Vraag dan de andere persoon de VOOR ruitenwisser sproeier aan te zetten. Die werkt (neem ik aan) dus je hoort een zoem. Je kan zien door welke leiding water loopt en welke dus voor je voorruit is, de ander is de achteruit.
Als je bij je achterruitsproeier WEL wat hoort, is het pompje goed en zit het ergens in je leiding, en daar wil je niets aan repareren (kom je totaaaal niet bij.....) en zou ik het zo laten...
Overigens, hendel vervangen is ECHT simpel, dat kan je wel
Nu ga jij bij je bumper bij je tankje met de 2 motortjes zitten....
Hoor je een geluid? (Tja, omschrijf dat geluid eens, beetje zoemen is het)
Hoor je niets? Vraag dan de andere persoon de VOOR ruitenwisser sproeier aan te zetten. Die werkt (neem ik aan) dus je hoort een zoem. Je kan zien door welke leiding water loopt en welke dus voor je voorruit is, de ander is de achteruit.
Als je bij je achterruitsproeier WEL wat hoort, is het pompje goed en zit het ergens in je leiding, en daar wil je niets aan repareren (kom je totaaaal niet bij.....) en zou ik het zo laten...
Overigens, hendel vervangen is ECHT simpel, dat kan je wel
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je kunt ook eerst even testen of het wel aan het pompje ligt: gewoon de pompjes omwisselen (dus zowel stekkertje als slangetje!) en dan kijken of de sproeier achter het wèl doet.
Houd er overigens wel rekening mee dat als je de pompjes uit het tankje trekt (wat niet eens nodig is, want de draden en slangen zijn lang genoeg om te kunnen wisselen), de tank meteen helemaal leeg loopt!
Houd er overigens wel rekening mee dat als je de pompjes uit het tankje trekt (wat niet eens nodig is, want de draden en slangen zijn lang genoeg om te kunnen wisselen), de tank meteen helemaal leeg loopt!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Pompje vervangen is idd werkje van niks. Je kunt hem er zo uit wrikken. Let wel even op dat je het tuitje waar het slangetje opzit niet afbreekt want dan kun je hem weggooien. Ze zijn trouwens niet van alle AX-en hetzelfde. Dus het is handig om eerst goed te kijken hoe het pompje eruit ziet voordat je willekeurige AX-en op de sloop gaat ontdoen van hun pompen. Het verschil is te zien.
Volgens mij zit het motortje voor de voorkant het verst vooraan, maar 100% zeker weet ik dat niet! Als je dat zeker wil weten kun je ook het slangetje van de voorwisser volgen.
Zo'n ding zal op de sloop nooit veel mogen kosten. Hooguit 5-10 euro.
Ook als ze nog nieuw te krijgen zijn zullen ze nooit duur zijn, maar bij de dealer weet je het nooit zeker.
Het kan trouwens ook zo zijn dat je spuitdopje achter verstopt zit (of helemaal afwezig is) of dat je slangetje naar binnen is weggeschoten, dan zou de vloeistof overigens wel ergens anders uit moeten komen.
Tank is niet leeg toevallig?
Volgens mij zit het motortje voor de voorkant het verst vooraan, maar 100% zeker weet ik dat niet! Als je dat zeker wil weten kun je ook het slangetje van de voorwisser volgen.
Zo'n ding zal op de sloop nooit veel mogen kosten. Hooguit 5-10 euro.
Ook als ze nog nieuw te krijgen zijn zullen ze nooit duur zijn, maar bij de dealer weet je het nooit zeker.
Het kan trouwens ook zo zijn dat je spuitdopje achter verstopt zit (of helemaal afwezig is) of dat je slangetje naar binnen is weggeschoten, dan zou de vloeistof overigens wel ergens anders uit moeten komen.
Tank is niet leeg toevallig?
bedankt ik ga testen met mijn vrouw...nu het roest nog
Ik ga testen en event de bedrading ff om zetten.
Ik vermoet geen leiding breuk od zo, het is ijzig stil namelijk dus motertje doet het niet
Bedankt
Nu nog mijn andere probleempje het roestduiveltje
bijrijders achterkant onderaan kruizing wielkast...kokerbalk is het door,, zou dus een stukje ingelast moeten worden voor komense APK in jan 2009
Ik ben zelf invalide de auto is van mijn vrouw dus ik heb geprobeerd pfff maar je mag dit zelf niet maken dacht ik of??
Het is de velsransd in de wielkuip onderaan en net nou echt net de koker
wie weet een betaalbare lasser in almere het liefst die dit betaalbaar kan fixen voor een apk
supper mooi hoeft niet maar functionail
en betaalbaar
de verdere velsrand is goed en de rest van de balken ook
aleen nog plekje op binnen scherm accu kant...maar is heen keurings punt
ik hoop op reaxties en adresjes ...mag ook klusje zijn
gr arnold
almere
Ik vermoet geen leiding breuk od zo, het is ijzig stil namelijk dus motertje doet het niet
Bedankt
Nu nog mijn andere probleempje het roestduiveltje
bijrijders achterkant onderaan kruizing wielkast...kokerbalk is het door,, zou dus een stukje ingelast moeten worden voor komense APK in jan 2009
Ik ben zelf invalide de auto is van mijn vrouw dus ik heb geprobeerd pfff maar je mag dit zelf niet maken dacht ik of??
Het is de velsransd in de wielkuip onderaan en net nou echt net de koker
wie weet een betaalbare lasser in almere het liefst die dit betaalbaar kan fixen voor een apk
supper mooi hoeft niet maar functionail
en betaalbaar
de verdere velsrand is goed en de rest van de balken ook
aleen nog plekje op binnen scherm accu kant...maar is heen keurings punt
ik hoop op reaxties en adresjes ...mag ook klusje zijn
gr arnold
almere
velsrand?
En koker, je bedoelt de dorpel denk ik?
Opzich mogen de hoeken van de wielkasten onderaan best (aardig wat) roest hebben voor APK. Wat je dan wel moet doen is zoveel mogelijk (liefst alles) wegschuren/vijlen en het dan behandelen met anti-roest en daarna lakken of inspuiten met tectiel o.i.d.
Als de dorpel echt over een groot stuk verrot is is het een ander verhaal, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen bij een auto van 1995. Maar alles kan natuurlijk!
En koker, je bedoelt de dorpel denk ik?
Opzich mogen de hoeken van de wielkasten onderaan best (aardig wat) roest hebben voor APK. Wat je dan wel moet doen is zoveel mogelijk (liefst alles) wegschuren/vijlen en het dan behandelen met anti-roest en daarna lakken of inspuiten met tectiel o.i.d.
Als de dorpel echt over een groot stuk verrot is is het een ander verhaal, maar dat kan ik me bijna niet voorstellen bij een auto van 1995. Maar alles kan natuurlijk!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Haha, dat was bij mij het geval. Toen ik vorige maand mijn eerste AX voor de deur had staan, ging ik gelijk ff alles testen. Achterruitewisser... check. Sproeier achter..... check. of.....huh?? ... wacht ff... moet dat water niet aan de buitenkant van de achterruit stromen in plaats van op mijn hoedenplank?Rob GT wrote:...Het kan trouwens ook zo zijn dat je spuitdopje achter verstopt zit (of helemaal afwezig is) of dat je slangetje naar binnen is weggeschoten, dan zou de vloeistof overigens wel ergens anders uit moeten komen.
...
Slangetje was dus los geschoten en zat ergen onder het hemeltje verstopt.