probleem remmen 1.1i '92 na montage nw. hoofdremcylinder
Moderators: denny, vtspower, webmasters
probleem remmen 1.1i '92 na montage nw. hoofdremcylinder
Hoi,
Ik heb een nieuwe hoofdremcylinder gemonteerd en heb in principe voor het ontluchten de voorgeschreven volgorde aangehouden, nl. LA,RV,RA en LV. Wat ik nu bemerk is dat ik wel kan ontluchten op RA/LV maar dat ik geen remvloeistof kan 'opwekken' tijdens het pompen/ontluchten op LA/RV. Ik heb iets van iemand opgevangen, namelijk dat er een soort beveiliging in het gehele remcircuit zou zitten.
Weet iemand hier misschien meer van? Alvast bedankt voor het lezen en een fijn weekend verder.
Gr. Biker.
Ik heb een nieuwe hoofdremcylinder gemonteerd en heb in principe voor het ontluchten de voorgeschreven volgorde aangehouden, nl. LA,RV,RA en LV. Wat ik nu bemerk is dat ik wel kan ontluchten op RA/LV maar dat ik geen remvloeistof kan 'opwekken' tijdens het pompen/ontluchten op LA/RV. Ik heb iets van iemand opgevangen, namelijk dat er een soort beveiliging in het gehele remcircuit zou zitten.
Weet iemand hier misschien meer van? Alvast bedankt voor het lezen en een fijn weekend verder.
Gr. Biker.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Re: probleem remmen 1.1i '92 na montage nw. hoofdremcylinder
Jazeker Henk, dat houd ik op maximaal tijdens het ontluchten.biker wrote:Hoi,
Ik heb een nieuwe hoofdremcylinder gemonteerd en heb in principe voor het ontluchten de voorgeschreven volgorde aangehouden, nl. LA,RV,RA en LV. Wat ik nu bemerk is dat ik wel kan ontluchten op RA/LV maar dat ik geen remvloeistof kan 'opwekken' tijdens het pompen/ontluchten op LA/RV. Ik heb iets van iemand opgevangen, namelijk dat er een soort beveiliging in het gehele remcircuit zou zitten.
Weet iemand hier misschien meer van? Alvast bedankt voor het lezen en een fijn weekend verder.
Gr. Biker.
Gr. Biker.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
vreemt dan, ik heb de wereld van die dingen ontlucht maar dit probleem nog nooit gehad.
Wij begonnen trouwens altijd met de leiding die het verste weg was, dus eerst rechts achter, dan links achter, rechts voor en dan links voor.
Hoe ontlucht je? Met het rempedaal pompen of doe je het doormiddel van druk op het remreservoir te zetten?
Wij begonnen trouwens altijd met de leiding die het verste weg was, dus eerst rechts achter, dan links achter, rechts voor en dan links voor.
Hoe ontlucht je? Met het rempedaal pompen of doe je het doormiddel van druk op het remreservoir te zetten?
Groeten van Henk uut Blesdieke
Steenwiekermoat wrote:vreemt dan, ik heb de wereld van die dingen ontlucht maar dit probleem nog nooit gehad.
Wij begonnen trouwens altijd met de leiding die het verste weg was, dus eerst rechts achter, dan links achter, rechts voor en dan links voor.
Hoe ontlucht je? Met het rempedaal pompen of doe je het doormiddel van druk op het remreservoir te zetten?
Hoi Henk, ik doe het op de ouderwetse manier, met potje en slangetje en een 'slachtoffer'. De volgorde heb ik uit een garageboek, zoiets van olyslager, je kent dat wel maar dan op cdrom. Maar jij hebt nooit gehoord van een soort beveiliging die het circuit zou kunnen blokkeren?
Gr. Biker/Fred
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Hallo Fred,
Als je het op de ouderwetse manier doet moet het lukken.
Wat de schrijver hierboven al aangeeft; zit je ontluchtingsnippel niet dicht?
Nippel er even helemaal uitdraaien en kijken of er dan wat komt. (Tijdens het pompen je vinger er even voor houden)
Als het helemaal niet lukt zou er een fout in je nieuwe hoofdremcilinder kunnen zitten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ja het is moeilijk zo op afstand even te zeggen.
Als je het op de ouderwetse manier doet moet het lukken.
Wat de schrijver hierboven al aangeeft; zit je ontluchtingsnippel niet dicht?
Nippel er even helemaal uitdraaien en kijken of er dan wat komt. (Tijdens het pompen je vinger er even voor houden)
Als het helemaal niet lukt zou er een fout in je nieuwe hoofdremcilinder kunnen zitten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ja het is moeilijk zo op afstand even te zeggen.
Groeten van Henk uut Blesdieke
Mijn GT had dit ook na het monteren van de nieuwe hoofdremcilinder, maar we zijn gewoon blijven ontluchten, en ineens kwam er wel olie (en lucht) uit...
Na het monteren van de HRC zit er gewoon heeeel veeeel lucht in, was de conclusie.... Trap alleen niet te hard met ontluchten, kan je je nieuwe HRC alweer lek trappen.
Na het monteren van de HRC zit er gewoon heeeel veeeel lucht in, was de conclusie.... Trap alleen niet te hard met ontluchten, kan je je nieuwe HRC alweer lek trappen.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Bedankt voor je reactie, Grietje. Alle informatie is mij veel waard. Ik ga er morgen weer mee verder, zodra het gelukt is laat ik het jullie weten.grietje wrote:Mijn GT had dit ook na het monteren van de nieuwe hoofdremcilinder, maar we zijn gewoon blijven ontluchten, en ineens kwam er wel olie (en lucht) uit...
Na het monteren van de HRC zit er gewoon heeeel veeeel lucht in, was de conclusie.... Trap alleen niet te hard met ontluchten, kan je je nieuwe HRC alweer lek trappen.
Hoi Henk, ook dit zal ik doen. Je kunt nooit weten. De reden dat ik de HRC overigens heb vervangen is dat ik vrij plotseling helemaal geen pedaaldruk meer had. Voor die tijd had ik wel een klein probleempje, namelijk dat ik meestal een 'hard' pedaal had maar soms moest pompen om druk te verkrijgen. De achterremcylinders zijn ook om die reden al vervangen en voor trof ik geen lekkage aan, daarom leek mij dit nog de enige boosdoener. Ik ga morgen weer verder (als het weer het toelaat) en houd jullie op de hoogte. Fijne avond verder en tot gauw.Steenwiekermoat wrote:Hallo Fred,
Als je het op de ouderwetse manier doet moet het lukken.
Wat de schrijver hierboven al aangeeft; zit je ontluchtingsnippel niet dicht?
Nippel er even helemaal uitdraaien en kijken of er dan wat komt. (Tijdens het pompen je vinger er even voor houden)
Als het helemaal niet lukt zou er een fout in je nieuwe hoofdremcilinder kunnen zitten, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ja het is moeilijk zo op afstand even te zeggen.
Gr. Fred.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
klinkt wel typisch als de HRC. pedaal tot je schutbord en nog geen remmen, maar geen lekkage en geen lucht, en zuigers en cilinders in orde.biker wrote: De reden dat ik de HRC overigens heb vervangen is dat ik vrij plotseling helemaal geen pedaaldruk meer had. Voor die tijd had ik wel een klein probleempje, namelijk dat ik meestal een 'hard' pedaal had maar soms moest pompen om druk te verkrijgen. De achterremcylinders zijn ook om die reden al vervangen en voor trof ik geen lekkage aan, daarom leek mij dit nog de enige boosdoener
Gr. Fred.
Eenmaal ontlucht zal het wel een grote verandering zijn! Was bij mij ook
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Je remmen bedoel je toch hè Grietje..........Geintje! Fijne avond verder!grietje wrote:klinkt wel typisch als de HRC. pedaal tot je schutbord en nog geen remmen, maar geen lekkage en geen lucht, en zuigers en cilinders in orde.biker wrote: De reden dat ik de HRC overigens heb vervangen is dat ik vrij plotseling helemaal geen pedaaldruk meer had. Voor die tijd had ik wel een klein probleempje, namelijk dat ik meestal een 'hard' pedaal had maar soms moest pompen om druk te verkrijgen. De achterremcylinders zijn ook om die reden al vervangen en voor trof ik geen lekkage aan, daarom leek mij dit nog de enige boosdoener
Gr. Fred.
Eenmaal ontlucht zal het wel een grote verandering zijn! Was bij mij ook
Baal inmiddels stevig van die remmen hoor. Had het nu zo ver dat er wel enigszins vloeistof uit de nippels komt maar dan wel heeeeeeeel langzaam en dus weinig. Vandaag een gebruikte HRC opgehaald en deze gemonteerd........Nu op bijna alle punten nagenoeg geen vloeistof. Bouwt ook totaal geen druk op onder het pedaal. Ga dus in ieder geval de nieuw gekochte HRC weer monteren. Zou een leiding kruislinks zomaar, plotsklaps verstopt kunnen gaan zitten en zo ja wat is daar de oplossing voor? Heb wel ergens gelezen 'spiritus in het HRC-reservoir doen' maar ja, als de remvloeistof er al niet doorheen zou komen, doet spiritus dat dan wel?
Ik houd de moed er nog even in maar inmiddels vragen ze zich hier op de buurt wel af wat ik toch steeds weer met een potje en een slangetje onder de auto doe........hahahahaha!
Fijne avond iedereen.
Gr. Fred.
Ik houd de moed er nog even in maar inmiddels vragen ze zich hier op de buurt wel af wat ik toch steeds weer met een potje en een slangetje onder de auto doe........hahahahaha!
Fijne avond iedereen.
Gr. Fred.
-
- AX liefhebber
- Posts: 199
- Joined: ThuMay15, 2008 5:04:45 PM
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 92
- Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
- Location: Blesdijke
Je schrijft dat er weinig remolie uit je nippel komt, maar heb je de nippel er ook helemaal uitgehaald? Komt er dan ook weinig uit?
Denk dat je ergens iets niet goed doet, laat er anders even iemand naar kijken, 2 weten meer dan 1.
Als je er bij staat kun je het beter beoordelen dan hier op het forum.
succes er mee
Denk dat je ergens iets niet goed doet, laat er anders even iemand naar kijken, 2 weten meer dan 1.
Als je er bij staat kun je het beter beoordelen dan hier op het forum.
succes er mee
Groeten van Henk uut Blesdieke
tja en soms werkt het gewoon pas na drie uur ontluchten. was bij mij ook.
zeker na HRC vernieuwing moeten de leidingen gewoon helemaal leeg gemaakt worden en daarna opnieuw beginnen met verse remvloeistof.
anders moet je al de oude remvloeistof eerst verpompen en daar zit id geen lucht in als het goed is. maar vlak achter de HRC is het dan een grote bellenboel
zeker na HRC vernieuwing moeten de leidingen gewoon helemaal leeg gemaakt worden en daarna opnieuw beginnen met verse remvloeistof.
anders moet je al de oude remvloeistof eerst verpompen en daar zit id geen lucht in als het goed is. maar vlak achter de HRC is het dan een grote bellenboel
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Beste forumleden, vraag mij niet precies hoe maar na heeeel veel ontluchten, HCR erop, er weer af, er weer op enz......en na de laatste keer op de HCR alleen de achterremmen eerst aangesloten en de voorpunten dichtgedraaid met de bijgeleverde schroeven van de HCR, is het mij eindelijk gelukt weer ruim voldoende druk op het rempedaal te krijgen. Zoveel druk zelfs dat m'n remlichtschakelaar er niet meer tussen wil maar met net genoeg ruimte voor enige speling voor het 'aangrijpen'. Voorlopig vind ik het wel even welletjes en als ik weer eens zin heb zal de stift die uit de bekrachtiger steekt wel terugdraaien. Voor nood heb ik nu even als tussenoplossing een microschakelaar, gemonteerd aan het stekkertje dat normaal op het remlichtcontact gaat. Niet lachen hoor, deze heb ik nu in m'n hand tijdens het rijden. Kan ik in ieder geval een evt. achterligger waarschuwen dat ik enorm goede remmen heb. Iedereen die mij van tips heeft voorzien en met mij heeft meegedacht, hartelijk dank.