vinny's rode ax 1.0 E DE RODE DUIVEL

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

vinny's rode ax 1.0 E DE RODE DUIVEL

Post by vinnyvs »

Hoi.
Ik ben vincent en heb sinds kort (zaterdag 5-7-08) me rode ax 1.0 escapade in het bezit. Hij is van Ivar geweest maar ben er zeer tevreden over.

Ik ben getrouwd sinds 2004 en het sinds december 2007 een klein mannetje genaamd Sem. Ik woon in de buurt van utrecht.

Op dit moment ben ik kok, maar ga daar mee stoppen van ik ga naar school weer terug. En ga een opleiding volgen tot timmerman. van wege de kleine en de betere werktijden.

De ax gaat mij voornamelijk naar me school en me werk brengen. dus zocht ik een goede en goedkope oplossing, een motor of een klein autotje naast de ford escord 1.6 16v. en kwam zo op deze ax via een collega van mij.

De dingen die ik nog zou willen veranderen:

+ misschien wel eens deashbord met tellers van een latere type.
+ skirts misschien wel zwart spuiten.
en verder zien we het wel.

gr vincent
Last edited by vinnyvs on MonJul07, 2008 9:50:36 AM, edited 1 time in total.

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

Hallo vinnyvs,

Welkom bij de club.
Maak even een paar foto`s van je ax, is altijd leuk !

Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Welkom!!

AX is goede keus voor goedkoop vervoer, veel plezier er mee!!

1 kleine aanvulling, 1.0 escapade is niet hetzelfde als een 1.0 E ;)

1.0 E is een oude ('86-'88) 1.0 met carburateur, escapade is een type 2 met 1.0 injectie motor ('92-'95 o.i.d.)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

Heb het even veranderd ben een beginner das mag nog lekker veel leren.
gr vincent

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Welkom en veel plezier met het ax-je! Ik denk dat dat helemaal goed gaat komen! Voor een "luxer" dashboard moet je niet zozeer naar het bouwjaar kijken, maar naar het type. Een GT heeft er bijvoorbeeld eentje met toerenteller in de cockpit en een afsluitbaar handschoenenvakje.
Met een klein daagje werk en veel geduld heb je het dashbhoard wel vervangen.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

WELKOM 8)
grietje wrote:1.0 E is een oude ('86-'88) 1.0 met carburateur, escapade is een type 2 met 1.0 injectie motor ('92-'95 o.i.d.)
uitrusting technisch staat de Escapade gelijk aan de 1.0 E!

In Nederland weten wij niet beter als dat alle uitvoeringen van de phase 2 en 3 een eigen naam hebben maar in bijvoorbeeld frankrijk zijn de letters gewoon gebleven ;)

Ga maar eens opzoek naar een HIT SERVICE (Nederlandse) hier zal je op de achterklep nog het "E"tje zien staan ;)

veel plezier met deze leuke AX :D

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Mooie AX heb je gekocht! Regelmatig op meetings mogen bewonderen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

hoi,
even een updatetje.
vandaag de auto maar ff gewassen en de skirts gepoetst maag ga ze toch wel spuiten samen met de bumper want daar zitten wat gaatjes in.
verder even rond gelopen en ben 11 punten tegen gekomen die behandeld moeten worden tegen roest dus valt wel mee.
Ook ff me ford nagekeken en die heeft er 14 waarvan 2 bij de a stylen bij het voorraam :( :( :? :? .
binnen kort ff wat foto's misschien morgen wel.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

vinnyvs wrote: vandaag de auto maar ff gewassen en de skirts gepoetst maag ga ze toch wel spuiten samen met de bumper want daar zitten wat gaatjes in.
je hebt keuze zat toch qua skirtdelen :wink:
Volgens mij heb je in totaal bijna 2 complete sets. (van sommige delen zelfs 3 stuks)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Ik hoorde dat je de spullen hebt opgehaald, succes ermee!

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

Image
Image
Image
Image
Roest verwijderd en met glasvezel dicht geplakt, daarna met spuitplamuur gespoten. alleen nog afwerken.
Image
Image
A.s. dinsdag nog de nieuwe dashboard met afsluitbare handschoenkastje halen en samen met de elektrische ramen monteren en voor te bereiden voor de centrale deurvergrendeling.
Image
Image
ben blij dat ik de elektrische mechanieken heb gehaald, lang ritje van dik een uur, maar wel leuk al die landweggetjes en leerzaam als je plotseling op de snelweg in de ankers moet.
gr
vincent[/img]
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Hij ziet er netjes uit! :D

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

Hoi,
gister weer lekker aan de duivel gewerkt.
Heb het injectiehuis gereinigd heb via het how to gedaan alleen dit was een andere bosch injectie, naar toch hij is netjes geworden en rijd ook beter.
Daarna even bij de Ford gekeken maar daar blijf ik wel af want die zit ergens tussen en onder, gooi daar wel zon paarse flesje in.
Heb het nieuwe dashboard uitelkaar gehaald en geschuurd wat gespoten moet worden.
De skirtdelen heb ik in de primer staan en glad geschuurt, is ff een werkje maar wel mooi resutaat.
Aan de bestuurders kant heb ik al de electriche machanisme inzitten, alleen nog de bestuurderskant en de draden doen, maar ik doe dat wel als ik het dashboard er in zet.
Foto's volgen nog.

gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

Image
Image
dit waren de foto's van mijn injectiehuis.
Ik heb vandaag het dashboard mat zwart gespoten en de andere dingen die zwart moesten worden.
Image
Image
Image
Image
Image

gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Goed bezig!!
Ik heb trouwens nog 2 halve flessen rode poets staan, Julya neemt ze zaterdag mee naar KJ.

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

Hoi
Ivar ik zie het zaterdag wel ok KJ.
Dinsdag de 23 sept lekker me laatste dag op KJ eindelijk, de flag hangt dan zeker uit.
Ben nu bezig met de nieuwe schutting dus duurt nog wel ff maar het dashboard is bijna klaar.
Heb gister de vaatwasser uit de keuken gesloopt, most ook nog ff de laminaat eruithalen want ik kon hem anders niet vewijderen. Slechte instalateurs. Heb daar de bedrading uitgehaalt 8) zo kan ik die gebruiken bij me auto en hoef ik het niet te kopen :D .
Mijn kleine man in mijn rode duiveltje
Image
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

hoi
Morgen ga ik de rode verf halen voor de andere onderdelen te spuiten van het dashboard, daarna alles weer monteren en dan de andere eruit halen.
Als hij klaar is komer en zeker foto's van het uitbouwen in stappen en inbouwen. Ben eigenlijk wel een beetje trots op mezelf dat ik dit kan.
Heb wel eens aan een motor gesleuteld ( een oude CX 650 van honda)
maar dat is nikt tegenover een AX.
Wat heb ik toch met de X?
gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

bijna niet te geloven dat je het dashboard uithaald om een nieuw likj verf te geven.
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

beefy wrote:bijna niet te geloven dat je het dashboard uithaald om een nieuw likj verf te geven.
Ach, zoveel werk is het niet om het dashboard te verwijderen hoor, ik denk dat ik het al wel een keertje of 5-6 gedaan heb bij mijn AX, en bij een andere ax ook wel een paar keer. Zo bijzonder vast zit een type2 dash niet, links en rechts aan de zijkant een bout, achter het vakje op de middenconsole zit een steuntje. Verder zitten er 2 boutjes achter de paravan, en nog 2 aan de stuurkolom. Achter de radio zitten nog 2 zelftappertjes vast aan de kachel, en dan heb je het wel zo'n beetje gehad.

Klein half uurtje werk als je het een keer eerder gedaan hebt schat ik zo, das inclusief losmaken van alle bekabeling.

vinnyvs
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 233
Joined: WedJun25, 2008 8:11:48 AM
Location: maarssen

Post by vinnyvs »

hoi beefy,
ik heb er niet uitgehaald dit is een ander dashboard met een afsluitbaar handschoen kastje. De mijne die er nu inzit heeft dat niet, en aangezien ik binnenkort weer naar school ga ( ja zelfs op me 26ste :shock: bijna 27 :shock: ga ik weer naar school toe 8) ), sta ik dan in nieuwegein en leek het me wel handig om die te hebben, net zoals elektrische ramen en cv van de deuren. Die laatste moet ik alleen nog de originele motortjes hebben want de rest heb ik al liggen.

de eerste keer van het eruithalen heb ik in een uurtje gedaan dus viel dat reuze mee als je als ervaren maar een half uurtje bezig bent.

gr vincent
Mijn verlanglijstje?
de rest van de ax wat ik nog heb liggen verkopen.
deze week me mercedes sprinter L2H2 ophalen.

Post Reply