Eric aka DuFF - Peugeot 206 2.0hdi-foto's pag.40 enz.

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

DuFF wrote:ja, of ik moet iets aan mijn ogen mankeren :roll:
Als ze ook beide oranje licht geven, zou ik dit even overleggen met de keurmeester.
Image Image Image

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

echt alle 4 oranje licht, die in me zijscherm*de clignonteurs* en naast mn koplampen, ik heb ook met alarmlicht aan vanaf de voorkant en zijkanten gekeken, maar ik kan dus echt niks geks ontdekken behalve het feit dat ze het gewoon doen.... :roll: .

en hoera, de quickshift is binnen, wat een simpele maar perfecte uitvinding, die ga ik van de week op het gemakje is inbouwen :D .

ik heb wat verbeteringen uitgevoerd bij mijn linker achterlicht, maar mistlicht werkt nog niet...grrr mischien zekering, maar welke dat is :? .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

zekeringen zijn allemaal nog goed, en nu doet mijn achteruitrijlicht het ook al niet meer, en die zit toch bij het andere achterlicht .....

ik vermoed dat de bedrading aan zijn einde komt :( .

die quickshift even bestudeerd, en dat moet te monteren zijn binnen een half uurtje :P .

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

quickshift is nog een hele operatie, de stukken plastic vlogen 4 parkeervakken ver :lol: .

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

en volgende apk afspraak is gemaakt,

en het raadsel van de clignonteurs is opgelost, het oranje laagje op het lampje laat los, en dat is dus apk afkeur, duidelijk en logisch :) .

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

volgende week woensdag mogen ze 't lekker doormeten en uitzoeken tijdens apk+reparatiebeurt. want ik heb zelf geen worst verstand van het doormeten van lampjes.

overigens is dat het enigste apk-punt wat overblijft dan, dat mistlicht, de rest is allemaal gefixt:)

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

alle apk-punten zijn gefixt en ik breng 'm nu weg voor APK + nieuwe aandrijfas,
dus bij het ax-weekendje in brabant zal die weer helemaal in keurige staat aanwezig zijn is de planning 8)

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

alvast gefeliciteerd, ik hoop dat ie het haalt :) (wel een beetje eng, APK keuren net voordat je 'm echt nodig hebt)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Glenn@nl »

Hoe weet jij dat ik vlakbij leiden woon :roll:

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

raoel wrote:alvast gefeliciteerd, ik hoop dat ie het haalt :) (wel een beetje eng, APK keuren net voordat je 'm echt nodig hebt)
dank je wel, nou aangezien alle apk-afkeurpunten van vorige keer opgelost en/of verbeterd zijn, moet ie er zowiezo nu in 1 keer doorgaan.
de grote vraag is nu, of de binnengekomen aandrijfas de goeie is.
en ja, voordat ik 'm echt nodig heb? ik wou er vorige week al mee op vakantie, aangezien dat niet doorging, heb ik mn plannen moeten wijzigen helaas, en als ie 't nu nog niet haalt, ja dan geen kampeerweekendje, maar ik heb er het volste vertrouwen in. 8)

@ Glenn, leuk hé, maar dat veranderd ook wel is, hij zoekt waar jouw ip-dinges vandaan komt, en aangezien het vorige keer bij mij iets heeel anders als vlissingen aangaf :roll: .

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:
raoel wrote:alvast gefeliciteerd, ik hoop dat ie het haalt :) (wel een beetje eng, APK keuren net voordat je 'm echt nodig hebt)
dank je wel, nou aangezien alle apk-afkeurpunten van vorige keer opgelost en/of verbeterd zijn, moet ie er zowiezo nu in 1 keer doorgaan.
Hahaha, dat dacht je duff...

Ik weet niet of je nog een bepaalde grijze TRS kent?

Al die 4 keer dat ik die heb laten keuren had ik ALLES gemaakt waar die de vorige keer op afgekeurd was, en hij verzon gewoon elke keer wat anders!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik ga m zo ophalen,

hij heeft:

een nieuwe apk. + rdw steekproef.
nieuwe aandrijfas linksvoor.

een lekke koppakking... alweer :( .

dus hoera..... vooral die koppakking weer :evil:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:ik ga m zo ophalen,

hij heeft:

een nieuwe apk. + rdw steekproef.
nieuwe aandrijfas linksvoor.

een lekke koppakking... alweer :( .

dus hoera..... vooral die koppakking weer :evil:
hoe komen ze er nu bij dat ie een lekke koppaking had dan? Die was toen je hier was volgens mij prima in orde *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

nee daarvoor had ik al een kvs erin moeten gooien, hij loopt af en toe naar de 110 graden en laatst weer, en hij bouwt druk op, bubbeltjes komen weer omhoog en dan gooid ie de kvs eruit . :roll: .

dus dat word binnekort maar een nieuwe koppakking, alleen zal ik dat toch binnen de club moeten vragen aangezien die aandrijfas + beurt bij de garage al pittig was.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DuFF wrote:nee daarvoor had ik al een kvs erin moeten gooien, hij loopt af en toe naar de 110 graden en laatst weer, en hij bouwt druk op, bubbeltjes komen weer omhoog en dan gooid ie de kvs eruit . :roll: .
dat ie 110 graden word is niet meteen koppaking, bubbeltjes ook niet en kvs uitgooien ook niet...

zou toch eerst eens wat andere dingen gaan bekijken..... thermostaat, fan, verstoppingen in t systeem... Als ie niet wit rookt verbrand ie geen kvs, dus dat het dan de koppakking is is een klein kansje. En hij rookte helemaal niet toen je hier was...
Of hebben ze compressie gemeten?
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Is niet meteen koppaking idd.

de rode first heb ik ook 2x moeten ontluchten met alle genoemde symtomen voordat het goed ging. Koelsysteem van een ax is gewoon bagger kwa ontluchting.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Drake wrote:Is niet meteen koppaking idd.

de rode first heb ik ook 2x moeten ontluchten met alle genoemde symtomen voordat het goed ging. Koelsysteem van een AX is gewoon bagger kwa ontluchting.
Goede, ontluchten!! Daar ging het bij mij toch ook goed op mis met die blauwe...
=

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

dat is 1 ding wat waar is chris,

maar, wie wilt, mag er naar kijken op de meeting, ik vind 't allemaal best :)

hier uitgebreide gegevens:

-ruilaandrijfas Links
-diff.keerring Links vernieuwd
-pakkingsring
-fusee bout vernieuwd
-fusee moer vernieuwd
-moer aandrijfas vernieuwd
-verse olie + oliefilter
-koelvloeistof
-apk steekproef RDW

koelsysteem gevuld en ontlucht.
opmerking:
Bouwt geen druk op, waarschijnlijk koppakking lek.

ik kon het niet laten om de terugweg naar huis om te rijden via snelweg en rotondes, heerlijk, de rammel is echt helemaal weg :P

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

DuFF wrote:Bouwt geen druk op, waarschijnlijk koppakking lek.
water in je uitlaatgassen? dus rookwolkjes (witte dan)
mayo in je kleppendeksel?

anders is er niets lek hoor, is je thermostaat wel goed? geen druk kan ook betekenen dat je thermostaat niet open gaat.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist

Post by DuFF »

ik had al een 83 graden thermostaat ipv 89 graden...... maar ja mischien is het d thermostaat wel, alhoewel hij dan meteen al warm hoort te lopen toch?

Post Reply