sporadisch afslaan
Moderators: denny, vtspower, webmasters
sporadisch afslaan
Ik had eerst een kabelbreuk bij de temp-sensor (het tussenkabeltje) waardoor hij stationair erg onregelmatig liep ...
Kabeltje ertussen uit maar nu slaat ie nog steeds soms af als je gas los laat, koppeling in etc. stoppen bij stoplcht etc. dus.
ook weleens onder het rijden
Heb een beetje verder zitten zoeken, je zou het het beste kunnen omschrijven als dat de stappenmotor te traag reageert.
Als je rustig je gas loslaat vangt ie'm goed op stationair.
Als je echter het gas snel loslaat of heel kort en heel snel aantipt (van stationair naar ? 1500rpm) zakt ie daarna even fors in, doe dit 2 a 3 keer en hij slaat af, wil daarna ook niet meer starten (doorstarten zonder benzine geeft soelaas)
ECU geeft geen foutmelding.
kan zelf eigenlijk alleen concluderen dat de gaskleppotentiometer ( gasklepsensor is makkelijker te schrijven ) niet lekker meer is, echter gaat gasgeven probleemloos
Nou weet ik zo snel niet of hij er ook last van heeft als de motor warm is ...
als het alleen bij koud is zou het ook de Lambda voorverwarming kunnen zijn toch ?
Kabeltje ertussen uit maar nu slaat ie nog steeds soms af als je gas los laat, koppeling in etc. stoppen bij stoplcht etc. dus.
ook weleens onder het rijden
Heb een beetje verder zitten zoeken, je zou het het beste kunnen omschrijven als dat de stappenmotor te traag reageert.
Als je rustig je gas loslaat vangt ie'm goed op stationair.
Als je echter het gas snel loslaat of heel kort en heel snel aantipt (van stationair naar ? 1500rpm) zakt ie daarna even fors in, doe dit 2 a 3 keer en hij slaat af, wil daarna ook niet meer starten (doorstarten zonder benzine geeft soelaas)
ECU geeft geen foutmelding.
kan zelf eigenlijk alleen concluderen dat de gaskleppotentiometer ( gasklepsensor is makkelijker te schrijven ) niet lekker meer is, echter gaat gasgeven probleemloos
Nou weet ik zo snel niet of hij er ook last van heeft als de motor warm is ...
als het alleen bij koud is zou het ook de Lambda voorverwarming kunnen zijn toch ?
Last edited by Losha on FriAug22, 2008 2:00:31 PM, edited 2 times in total.
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
goed, net n stuk heet gereden.
sloeg meteen voor de deur al weer af, nog geen 10 meter verder weer.
stuk verder na 1,2km onder het rijden afgeslagen
kon m telkens niet meteen starten (heb deze keer niet de benzine slang losgehaald maar vol gas en dan starten)
na warm stoken weer gecontroleerd op instorten toeren bij aantippen gas, nog steeds
dus lambda-voorverwarming lijkt me niet
kreeg zowaar wel een foutcode, nummer 13
= Temperatuursensor luchtinlaat
maar die stond er waarschijnlijk in omdat ik vanmiddag de steker van het injectiehuis eraf gehaald had (onder contact) ipv de stappenmotor
wat me ook opviel, toen ik'm onderweg heet weggezet heb wou hij weliswaar gewoon starten maar bij gasgeven hield ie behoorlijk in, zegmaar gerust je kon gasgeven maar hij accelereert vrijwel niet
edit--
ben ondertussen echt tig topics door aan't lezen
vandaar dat het weleens lijkt of ik van mening verander
ivm dit soort problemen lees ik ook geregeld over de vacuümvervroeger en het pompje dat tegen de bestuurdersschokbreker aanzit
gek genoeg zit er bij mij maar een slang aan, die bij het injectiehuis vandaankomt, en dat is al zo sinds ikm heb (okt. vorig jaar)
sloeg meteen voor de deur al weer af, nog geen 10 meter verder weer.
stuk verder na 1,2km onder het rijden afgeslagen
kon m telkens niet meteen starten (heb deze keer niet de benzine slang losgehaald maar vol gas en dan starten)
na warm stoken weer gecontroleerd op instorten toeren bij aantippen gas, nog steeds
dus lambda-voorverwarming lijkt me niet
kreeg zowaar wel een foutcode, nummer 13
= Temperatuursensor luchtinlaat
maar die stond er waarschijnlijk in omdat ik vanmiddag de steker van het injectiehuis eraf gehaald had (onder contact) ipv de stappenmotor
wat me ook opviel, toen ik'm onderweg heet weggezet heb wou hij weliswaar gewoon starten maar bij gasgeven hield ie behoorlijk in, zegmaar gerust je kon gasgeven maar hij accelereert vrijwel niet
edit--
ben ondertussen echt tig topics door aan't lezen
vandaar dat het weleens lijkt of ik van mening verander
ivm dit soort problemen lees ik ook geregeld over de vacuümvervroeger en het pompje dat tegen de bestuurdersschokbreker aanzit
gek genoeg zit er bij mij maar een slang aan, die bij het injectiehuis vandaankomt, en dat is al zo sinds ikm heb (okt. vorig jaar)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Als ik het me goed herinner, heb ik in een ander topic van jou als een de suggestie gedaan om de boel rond de gasklepsensor ff schoon te maken, de omtrek van de gasklepsensor met watervaste stift af te tekenen op het injectiehuis en de gasklepsensor los te maken.
Vervolgens ben ik benieuwd naar een (duidelijke / scherpe !) foto van de binnenkant van de sensor.
Vervolgens ben ik benieuwd naar een (duidelijke / scherpe !) foto van de binnenkant van de sensor.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ja weet ik, maar ik wil gasklepsensor nog even uitstellen tot de laatste (al ist redelijk aannemelijk dat daar het euvel zit, al zou't met niet verbazen alst wat anders is)
dan moet ik weer het hele huis eraf halen en mn pakking vernieuwen
en dat kost toch wat meer tijd dan andere dingen eerst te checken (kabelbreukjes, resterende sensoren etc.)
verder vind ik het ook een beetje gek dat ie zo spontaan begon met de problemen, een potmeter gaat niet van de ene dag op de andere dermate aftakelen
wat ik vanmiddag eigenlijk even wou doen is de potmeter doormeten onder het opendraaien van de gasklep (weerstand meten)
kwam alleen tot de ontdekking dat m'n krokodilklemmen er niet echt bijkunnen in ingebouwde toestand
(duidelijke scherpe foto hoef je me niet te vertellen, alsof m'n andere foto's onscherp zijn )
edit--
weet niet of ik't al geschreven had maar ik weet van m'n collega dat de potmeter al 2x vervangen is, als ie nu weer stuk is betekent dat dus een gemiddelde leeftijd van 50.000km voor een potmeter, weer een gevalletje misplaatste zuinigheid van Citroën
dan moet ik weer het hele huis eraf halen en mn pakking vernieuwen
en dat kost toch wat meer tijd dan andere dingen eerst te checken (kabelbreukjes, resterende sensoren etc.)
verder vind ik het ook een beetje gek dat ie zo spontaan begon met de problemen, een potmeter gaat niet van de ene dag op de andere dermate aftakelen
wat ik vanmiddag eigenlijk even wou doen is de potmeter doormeten onder het opendraaien van de gasklep (weerstand meten)
kwam alleen tot de ontdekking dat m'n krokodilklemmen er niet echt bijkunnen in ingebouwde toestand
(duidelijke scherpe foto hoef je me niet te vertellen, alsof m'n andere foto's onscherp zijn )
edit--
weet niet of ik't al geschreven had maar ik weet van m'n collega dat de potmeter al 2x vervangen is, als ie nu weer stuk is betekent dat dus een gemiddelde leeftijd van 50.000km voor een potmeter, weer een gevalletje misplaatste zuinigheid van Citroën
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Ik bedacht vannacht nog iets anders: het zou ook kunnen zijn dat heel de ontsteking gewoon wegvalt. Mogelijke oorzaken daarvan kunnen zijn:Losha wrote:ja weet ik, maar ik wil gasklepsensor nog even uitstellen tot de laatste (al ist redelijk aannemelijk dat daar het euvel zit, al zou't met niet verbazen alst wat anders is)
dan moet ik weer het hele huis eraf halen en mn pakking vernieuwen
en dat kost toch wat meer tijd dan andere dingen eerst te checken (kabelbreukjes, resterende sensoren etc.)
verder vind ik het ook een beetje gek dat ie zo spontaan begon met de problemen, een potmeter gaat niet van de ene dag op de andere dermate aftakelen
wat ik vanmiddag eigenlijk even wou doen is de potmeter doormeten onder het opendraaien van de gasklep (weerstand meten)
kwam alleen tot de ontdekking dat m'n krokodilklemmen er niet echt bijkunnen in ingebouwde toestand
(duidelijke scherpe foto hoef je me niet te vertellen, alsof m'n andere foto's onscherp zijn )
edit--
weet niet of ik't al geschreven had maar ik weet van m'n collega dat de potmeter al 2x vervangen is, als ie nu weer stuk is betekent dat dus een gemiddelde leeftijd van 50.000km voor een potmeter, weer een gevalletje misplaatste zuinigheid van Citroën
* Ontsteekmodule
* Bobine
* Hoofdrelais
Overigens gaan gaskleppotmeters zeker wel veel langer mee dan 50.000km hoor (normaal gesproken dan). 't Zou inderdaad wel heel raar zijn als deze nu ook al wer stuk is, maar niets is onmogelijk.
Ook hoef je echt niet elke keer een nieuwe pakking tussen 't injectiehuis en 't inlaatspruitstuk te doen hoor. Die kun je gerust en zonder problemen gewoon nog een (paar) keer gebruiken. De onderdruk die in 't inlaatspruitstuk ontstaat is namelijk lang niet zo krachtig als de druk die in een cylinder ontstaat tijdens de verbrandingsslag. Van koppakkingen wordt dus veel meer sterkte verlangd dan van dat stukje pakking dat onder 't injectiehuis zit.
Over mijn opmerking over duidelijke / scherpe foto's moet je trouwens niet boos zijn hoor. 'k Heb hier al genoeg goed bedoelde foto's voorbij zien komen waar alsnog geen reet op te zien was.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
accu eruit, lucht eruit ...
dan alle stekkers eerst eens nalopen, echt allemaal goor/groen/vies -> wd40
rotor en verdeler bekeken, aardig aan't slijten -> maar eens nieuwe halen
stekker van de gasklep eraf.. zitten er in ene nog maar 3 aan, een van de 2 groene afgebroken direct aant stekkerhuis (tijdelijk noodgelapt/gesoldeerd) -> nieuwe halen (andere groene hangt ook nog maar aan paar draadjes)
nou durf ik niet meer meteen te roepen dat het nu is opgelost, maar lijkt me goed mogelijk, breukje - ziet verkeerde waarde - slaat af
de komende dagen eerst maar eens kijken wat nieuwe stekker, rotor en verdeleer doen (als ik't red tot de winkel)
(waarom heb ik toch altijd van die gammele bakken )
het is trouwens nog steeds zo dat ie als je het gas heel even aantipt dat ie even zakt in toeren (zeg +200rpm?) alsof ie het aantippen wel ziet maar niet snel genoeg kan opvangen of niet weet dat iet moet opvangen met de stappenmotor ? ('gewoon' gas geven reageert wel normaal en vangt ook op met stappenmotor)
de potmeter zelf nog (steeds) niet bekeken, maar dat komt zodra ik weet of het euvel er nog steeds is ... (ik doe liever een voor een, als je alles tegelijk doet weet je de volgende keer nog niet wat t nou was)
dan alle stekkers eerst eens nalopen, echt allemaal goor/groen/vies -> wd40
rotor en verdeler bekeken, aardig aan't slijten -> maar eens nieuwe halen
stekker van de gasklep eraf.. zitten er in ene nog maar 3 aan, een van de 2 groene afgebroken direct aant stekkerhuis (tijdelijk noodgelapt/gesoldeerd) -> nieuwe halen (andere groene hangt ook nog maar aan paar draadjes)
nou durf ik niet meer meteen te roepen dat het nu is opgelost, maar lijkt me goed mogelijk, breukje - ziet verkeerde waarde - slaat af
de komende dagen eerst maar eens kijken wat nieuwe stekker, rotor en verdeleer doen (als ik't red tot de winkel)
(waarom heb ik toch altijd van die gammele bakken )
het is trouwens nog steeds zo dat ie als je het gas heel even aantipt dat ie even zakt in toeren (zeg +200rpm?) alsof ie het aantippen wel ziet maar niet snel genoeg kan opvangen of niet weet dat iet moet opvangen met de stappenmotor ? ('gewoon' gas geven reageert wel normaal en vangt ook op met stappenmotor)
de potmeter zelf nog (steeds) niet bekeken, maar dat komt zodra ik weet of het euvel er nog steeds is ... (ik doe liever een voor een, als je alles tegelijk doet weet je de volgende keer nog niet wat t nou was)
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Bekijk het voordeel van dit gezeur.... Straks heb je elk hoekje van deze auto gezien en slechte dingen vervangen en mankeerd er op dat gebied nooit meer wat aanLosha wrote:
het is trouwens nog steeds zo dat ie als je het gas heel even aantipt dat ie even zakt in toeren (zeg +200rpm?) alsof ie het aantippen wel ziet maar niet snel genoeg kan opvangen of niet weet dat iet moet opvangen met de stappenmotor ? ('gewoon' gas geven reageert wel normaal en vangt ook op met stappenmotor)
WB het gas terug nemen, bedoel je dat ie bij kort aantippen gas, even verhoogd en dan (veel) te veel zakt in toeren voordat ie weer normaal 1000 stationair draait?
Dat is namelijk vrij normaal gedrag voor verdelerkap ontstekingen..... (daarom vind ik ze zo leuk, lekker rauw)
Het blijft trouwens nog steeds wel vaag dat hij na droog starten wel start; ik zou je gas klep en huis wel even gaan bekijken.... Alleen als hij verzuipt valt ie wel anders uit, niet plotseling...dan heb je het gevoel dat je gas kan geven wat je wilt maar de auto gaat steeds lager in zn toeren totdat ie uitvalt.
Pakkingen hoeft niet zo'n probleem te zijn, tussen injectie huis en inlaat kan je ook gewoon een frisdrank pak voor misbruiken en voor andere koop je gewoon een tubje vloeibare pakking...
Ik hoop dat je het snel oplost, niets zo vervelend als een auto die je er niet op vertrouwt dat hij niet blijft lopen...
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
dat is idd wat ik bedoel, doe dat 3, 4 keer vlak achter elkaar en gegarandeerd dat ie stil ligt)grietje wrote: WB het gas terug nemen, bedoel je dat ie bij kort aantippen gas, even verhoogd en dan (veel) te veel zakt in toeren voordat ie weer normaal 1000 stationair draait?
Dat is namelijk vrij normaal gedrag voor verdelerkap ontstekingen..... (daarom vind ik ze zo leuk, lekker rauw)
het was me voorheen nooit opgevallen ...
dat is nou wat ik dus ook niet begrijpHet blijft trouwens nog steeds wel vaag dat hij na droog starten wel start; ik zou je gas klep en huis wel even gaan bekijken.... Alleen als hij verzuipt valt ie wel anders uit, niet plotseling...dan heb je het gevoel dat je gas kan geven wat je wilt maar de auto gaat steeds lager in zn toeren totdat ie uitvalt.
heb het hele injectiehuis er al een keer af gehad en schoongemaakt, niets vreemds tegengekomen
het lijkt er ook steeds dat ij dat alleen heeft als ie nog koud is (iig binnen de eerste 2 km rijden)
als ie warm is is't nog niet gebeurd
maarja, dat zegt nog niet perse iets, kan zelfs n kabelbreuk zijn die door warmte dichter tegenelkaar kruipt, aangekoekte smurrie die zacht wordt en minder blokkeert .. you name it
nou idd, vooral als't zo moelijk troubleshooten is.. gebruik trouwens curil hiervoor, kan tot 180graden hebben, maar ja, je moet wel elke keer de oude zooi eraf schrapen en ontvettenPakkingen hoeft niet zo'n probleem te zijn, tussen injectie huis en inlaat kan je ook gewoon een frisdrank pak voor misbruiken en voor andere koop je gewoon een tubje vloeibare pakking...
Ik hoop dat je het snel oplost, niets zo vervelend als een auto die je er niet op vertrouwt dat hij niet blijft lopen...
als ik met rotor/verdeler/stekker nog niet verder ben gaan alle (lucht)slangen een voor een los
dan blijft er eigenlijk alleen nog bobine/module over dunkt mij
fijn al dat op straat gesleutel, net een of andere pauper/kamper ..
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
uitvallen hoort iig niet. Toch wel grappig, mijn GT heeft dus beetje soortegelijke problemen gehad laatst, alleen die kon ik gewoon (makkelijk) opnieuw starten. Die viel opgegeven moment in de dorpsstraat bij wegrijden 8x achter elkaar uit.... *-)Losha wrote:dat is idd wat ik bedoel, doe dat 3, 4 keer vlak achter elkaar en gegarandeerd dat ie stil ligt)grietje wrote: WB het gas terug nemen, bedoel je dat ie bij kort aantippen gas, even verhoogd en dan (veel) te veel zakt in toeren voordat ie weer normaal 1000 stationair draait?
Dat is namelijk vrij normaal gedrag voor verdelerkap ontstekingen..... (daarom vind ik ze zo leuk, lekker rauw)
het was me voorheen nooit opgevallen ...
maar dat heeft zichzelf wonderbaarlijk opgelost, maar zal ook wel weer terug komen want vorige eigenaresse heeft hem daarom weggedaan (onbetrouwbaar) en zij kon niet echt iets vinden. Ik heb nog niet echt gezocht.
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Heb je de vacuümvervroeger zelf al eens getest?
Dus slangetje van de elektroklep af halen, goed schoonmaken en er dan zelf aan zuigen. Als je dan lucht kunt blijven zuigen, dan is het membraan in de vacuümvervroeger lek en is het ding dus stuk! In dat geval is de ECU niet in staat om bij koude motor de ontsteek-timing te vervroegen, waardoor de motor kan afslaan, o.a. bij snel loslaten van 't gas.
(Door onjuiste ontsteking verzuipt de motor dan.)
Dus slangetje van de elektroklep af halen, goed schoonmaken en er dan zelf aan zuigen. Als je dan lucht kunt blijven zuigen, dan is het membraan in de vacuümvervroeger lek en is het ding dus stuk! In dat geval is de ECU niet in staat om bij koude motor de ontsteek-timing te vervroegen, waardoor de motor kan afslaan, o.a. bij snel loslaten van 't gas.
(Door onjuiste ontsteking verzuipt de motor dan.)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
nou, dat was me de dag weer zeg
vanochten het bekende liedje afslaan voor stoplicht (volgas dan op contact en starten .. viel er eentje bijna van schrik van z'n fiets )
half uurtje eerder van m'n werk gegaan
eerst naar Citroën dealer, even gevraagd hoe uitgebreid hun m kunnen uitlezen (sensor waardes etc.) niet echt dus .. kan ik't net zo goed zelf doen, ik denk anders scheelt het mischien een hoop werk
meteen nieuwe rotor en verdeler meegenomen (voor schappelijke prijs!)
al zal dat het probleem niet zijn, ze zijn wel aan vervanging toe
door naar de sloop, stekker gehaald voor de gasklepsensor, zie ik nog n schoon/goed uitziende gasklep onder zitten, wouden ze 15,- voor met zelf uitbouw.. denk da's mooi ... is een van de 4 torx lam
de hele heen en weer gerij geen enkel probleem gehad, alleen bij de sloop vandaan had ik het idee dat de benzinepomp op contact in ene harder liep (zeg: hogere geluid) maar kan ook m'n verbeelding geweest zijn, had ook het gevoel dat ie daar vandaan even iets aarzelde met het gas.
ik denk onderhand dat ik een elektrisch probleem heb, immers al 3 slechte stekkers gehad (temp-ecu-sensor, gasklepsensor en oliedruk)
ook 'weet' ik dat m'n dynamo een beetje mager is, je ziet het licht heel zwak fluctueren (zal'm nog eens stationair meten)
gasklep gaat er evengoed ook nog een keer af, ga'm alleen (nog) niet meteen openhalen, ga'm eerst met de scope doormeten, kijken of er blind-spot's te zien zijn.
en dan als laatste ...
vacuümvervroeger, dat is die dikke 'gewapende' die op je rembekrachtiger zit ? aan welke kant moet je zuigen
vanochten het bekende liedje afslaan voor stoplicht (volgas dan op contact en starten .. viel er eentje bijna van schrik van z'n fiets )
half uurtje eerder van m'n werk gegaan
eerst naar Citroën dealer, even gevraagd hoe uitgebreid hun m kunnen uitlezen (sensor waardes etc.) niet echt dus .. kan ik't net zo goed zelf doen, ik denk anders scheelt het mischien een hoop werk
meteen nieuwe rotor en verdeler meegenomen (voor schappelijke prijs!)
al zal dat het probleem niet zijn, ze zijn wel aan vervanging toe
door naar de sloop, stekker gehaald voor de gasklepsensor, zie ik nog n schoon/goed uitziende gasklep onder zitten, wouden ze 15,- voor met zelf uitbouw.. denk da's mooi ... is een van de 4 torx lam
de hele heen en weer gerij geen enkel probleem gehad, alleen bij de sloop vandaan had ik het idee dat de benzinepomp op contact in ene harder liep (zeg: hogere geluid) maar kan ook m'n verbeelding geweest zijn, had ook het gevoel dat ie daar vandaan even iets aarzelde met het gas.
ik denk onderhand dat ik een elektrisch probleem heb, immers al 3 slechte stekkers gehad (temp-ecu-sensor, gasklepsensor en oliedruk)
ook 'weet' ik dat m'n dynamo een beetje mager is, je ziet het licht heel zwak fluctueren (zal'm nog eens stationair meten)
gasklep gaat er evengoed ook nog een keer af, ga'm alleen (nog) niet meteen openhalen, ga'm eerst met de scope doormeten, kijken of er blind-spot's te zien zijn.
en dan als laatste ...
vacuümvervroeger, dat is die dikke 'gewapende' die op je rembekrachtiger zit ? aan welke kant moet je zuigen
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Nee, dat is, zoals je zelf al zegt, de rembekrachtiger!Losha wrote:...vacuümvervroeger, dat is die dikke 'gewapende' die op je rembekrachtiger zit ? aan welke kant moet je zuigen
De vacuüvervroeger zit links van de verdeelkap: die "UFO" zeg maar.
Aan de onderkant daarvan zit een tuitje waar een slang op zit.
Die slang loopt helemaal achter het blok langs naar de elektro-klep die tegen de veerpoot aan bestuurderszijde zit.
Nog niet helemaal duidelijk? Hieronder volgen foto's
De complete rotorunit
Losse vacuümvervroeger, gezien vanaf de rotor
Losse vacuümvervroeger, binnenkant
De pijl geeft een metalen stangetje aan dat moet bewegen als je aan de slang zuigt.
Last edited by MNM(tm) on MonAug18, 2008 6:37:00 PM, edited 1 time in total.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
heb in de tussentijd even gekeken, kan maar een ding zeggen
er zit op die 3 connectoren maar een luchtslang (achter) en die gaat naar het gasklephuis, aan het rotorhuis zit ook geen slang, hij ligt ook nergens los.
sterker nog, sinds ik'm heb (okt vorig jaar) heeft daar nooit iets gezeten, heb nog een foto gemaakt toen van alles
er zit op die 3 connectoren maar een luchtslang (achter) en die gaat naar het gasklephuis, aan het rotorhuis zit ook geen slang, hij ligt ook nergens los.
sterker nog, sinds ik'm heb (okt vorig jaar) heeft daar nooit iets gezeten, heb nog een foto gemaakt toen van alles
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Dan heeft de vacuümvervroeger ds sowieso nooit gewerkt als daar geen slang aan vast heeft gezeten!
Maarreh, heb je die foto nog ergens?
Maarreh, heb je die foto nog ergens?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
ik snap totaal niet waarom ik daar vroeger nooit problemen mee had
die foto is 3 weken nadat ik m kreeg, toen nog niets aan de auto gedaan
begint nu langzaamaan iets beter uit te zien onder de kap
die foto is 3 weken nadat ik m kreeg, toen nog niets aan de auto gedaan
begint nu langzaamaan iets beter uit te zien onder de kap
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
dat had ik onderhand dus al begrepen
maakt het nog uit welke van de 2 (zijkant lijkt me makkelijker slang verleggen..) ? of zuigt de pomp op beide .. zoja, moet de andere dan niet afgedopt worden ? anders blijft de pomp zich suf zuigen
maakt het nog uit welke van de 2 (zijkant lijkt me makkelijker slang verleggen..) ? of zuigt de pomp op beide .. zoja, moet de andere dan niet afgedopt worden ? anders blijft de pomp zich suf zuigen
AX 1.1i Image 1990 (sinds 2007 in ons bezit, overgenomen van 1ste eigenaar -beter gezegd van eerste familie)
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
HDZ - Monopoint A2.2, Verdeler
Er is geen pomp.
Het vacuüm wordt gecreëerd in het inlaatspruitstuk.
Vandaar dat er achterop het injectiehuis dus twee slangaansluitingen zitten.
Door middel van de rood omcircelde klep kan de ECU dat vacuüm aan de vacuümvervroeger laten "zuigen".
Het vacuüm wordt gecreëerd in het inlaatspruitstuk.
Vandaar dat er achterop het injectiehuis dus twee slangaansluitingen zitten.
Door middel van de rood omcircelde klep kan de ECU dat vacuüm aan de vacuümvervroeger laten "zuigen".
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!