AX GT houdt soms in!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
xsaracoupe
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunJan29, 2006 4:53:41 PM

AX GT houdt soms in!

Post by xsaracoupe »

hallo,

Ik heb enige tijd geleden een AX GT erbij gekocht voor de fun 8) nu rijd ik daar al enkele weken mee naar mijn werk (scheurmonster :lol:) maar als de motor warm is houd hij soms in. Dit doet hij niet altijd soms bij een koude motor doet hij dit ook.
Als de motor inhoud zakt hij in toeren bij volgas pakt hij hem wel weer op maar niet snel. Zodra ik terug schakel en hoog in de toeren zit gaat het weer goed. Het lijkt wel of de motor op 3 cil. loopt als hij inhoud.

Ook is mij opgevallen dat de vliegpositiesensor niet is aangesloten. Heb ik al wel vaker gezien bij andere auto's (BX, ZX) . Zou dit er mee te maken hebben?

Wel handig dat ik 2 auto's heb, zo kan ik toch nog op mn werk komen.

Herkent iemand dit probleem want het is erg storend!
Alvast bedankt!
ax GT en Citroën c3

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Vlieg sensor, geeft ie door of je vliegen in je auto hebt zitten of?




Sorry:P

Maaruhm, AX GT is (bij mijn weten) niet geleverd met DIS bobine en heeft dus ook geen vliegwielsensor (neem aan dat je die bedoelt)

Er hangt daarintegen wel een bruin 3 polig stekkertje aan je bobine, deze laat wel eens los en dan slingerd ie daar. Maar deze hoort niet aangesloten te zijn.

WB het inhouden,
wat is het verbruik van de auto, stink ie naar benzine?
heb je hem al eens uitgelezen?
Rookt ie?

T kunnen vele dingen zijn, maar dingen die bij mij zo even in me opkomen...
- koppakking lek (roken, mayo onder olie dop, olie en/of kvs verbruik)
- tempsensor (uitlezen)
- lambda sensor (stinkt naar benzine binnen, uitlezen)
- vies injectiehuis (schoonmaken kan nooit kwaad, zie how to)
- vacuum slecht/lek (check al je slangetjes)
- uitlaat (spruitstuk) lek (uitlezen, geeft lambda storing meestal, je kan het ook voelen als je auto loopt...)


Oh ennuh, uit welk jaar issie?
Last edited by grietje on ThuAug14, 2008 8:46:31 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

kijk eerst waarom hij op 3 poten gaat lopen
ontsteking, bougies e.d. controleren.
wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld?
Groeten van Henk uut Blesdieke

xsaracoupe
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunJan29, 2006 4:53:41 PM

Post by xsaracoupe »

Auto stinkt niet naar benzine en rookt ook niet. Wat ik vervangen heb:
1: verdelerkap
2: rotor
3: bougies

Het injectiehuis heb ik schoongemaakt dus daar kan het ook niet aan liggen. Koppakking is nog goed. En het motor management lampje knippert/brand ook niet.
ax GT en Citroën c3

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nieuw brandstoffilter verhielp bij mijn GT vorige week een soortgelijke stotter bij het optrekken.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

xsaracoupe wrote:Auto stinkt niet naar benzine en rookt ook niet. Wat ik vervangen heb:
1: verdelerkap
2: rotor
3: bougies

Het injectiehuis heb ik schoongemaakt dus daar kan het ook niet aan liggen. Koppakking is nog goed. En het motor management lampje knippert/brand ook niet.
En uit welk jaar issie, in de zin van, type 1 of type 2?

Kleppen stellen kan ook nooit kwaad, en benzine filter is idd ook een goede. Als die verstopt zit hapert ie best wel.
Oh en, check inderdaad ook even of ie echt op 3 cilinders loopt of dat dat alleen maar zo lijkt (compressie meten)

Ik zou hem toch proberen uit te lezen, je weet maar nooit, misschien heeft ie gewoon een sensor storing. Tis 5 min werk en kan de oplossing geven!

En uitlaat(spruitstuk) en vacuum toch even checken, moet voor andere dingen ook gewoon dicht zijn.

En reset ook je ECU als je iets veranderd hebt en laat hem rustig inlezen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik zou beginnen met de kleppen te stellen. Zo heb ik de 1.1 terug van 3 naar 4 cylinders doen gaan.

Post Reply