Rem loopt even aan na intrappen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rutger
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: TueAug12, 2008 9:17:13 PM
Location: Oosterhout NB

Rem loopt even aan na intrappen

Post by Rutger »

Hallo forummers,
Als ik na het remmen het rempedaal loslaat, dan merk ik dat de rem nog even aanloopt. Lijkt vooral bij warm weer voor te komen. Weten jullie wat dit is? Aanlopende remklauw o.i.d.? Ik rij er al een tijdje mee rond. Kan dit veel kwaad. en laatste vraag, weten jullie nog een specialist of AX liefhebber in de buurt van breda/oosterhout die wagentje kan onderhouden? Alvast dank voor jullie antwoorden.

chieltje
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 244
Joined: ThuJul26, 2007 10:18:25 PM
Location: zoetermeer

Post by chieltje »

Kunnen de remblokken wezen.
Deze kunnen wat zwaar gaan in de remklauwen en licht blijven hangen.
uitelkaar halen,alles schoonmaken en schuren,en met een beetje kopervet weer in elkaar zetten.
LET OP geen kopervet op je voeringen en schijven laten komen, :!: :!:
Werken is heerlijk,laat voldoende over voor je collega's

Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Denk dat remklauw-revisie hier meer op z'n plaats is.
Van aanlopende remmen loopt de boel warm en slijten de remblokjes heel snel.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

Ho ho, niet gelijk van het ergste uit gaan.
Wat chieltje zegt, eerst je voorrem even schoon/gangbaar maken

succes
Groeten van Henk uut Blesdieke

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maar, als je alles loshaalt, check dan wel gewoon je klauw even. Gaat de zuiger niet soepel, klauw toch uit elkaar halen.

En zit t veertje van je blokjes wel goed? Volgens mij, als je die niet goed terug zet, willen de blokjes ook wel blijven hangen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 92
Joined: FriJul04, 2008 9:36:35 PM
Location: Blesdijke

Post by Steenwiekermoat »

Het veertje op de remblokken zit er op om het kantelen van de remblokken tegen te gaan. Als je remt zou het blokje iets met de schijf meedraaien zeg maar. Om dat op te vangen zit het veertje er op. Met achteruit rijden en dan remmen kun je het soms wel horen, dan werkt het veertje dus niet.
Hier blijven de blokken niet door hangen.
Je hebt wel gelijk dat de zuigers gecontroleerd moeten worden, even wat remolie op de remzuiger doen helpt altijd. En goed kijken of de rubber hoesjes nog heel zijn.

ps.
is niet als kritiek bedoelt hoor Grietje, meer als aanvulling ;)
Groeten van Henk uut Blesdieke

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

De veertjes zijn antiklepperveertjes. Die zorgen ervoor dat de remblokken niet vrij kunnen bewegen als je niet remt. (Alsof de roest niet voor voldoende weerstand zorgt :wink: )

Beste wat je kan doe is de klauw gangbaar maken. Zuiger een paar keer helemaal in en uit duwen en wat vet op de geleidestangen van de klauw. 9 van de 10 keer werkt alles dan weer naar behoren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Steenwiekermoat wrote:Het veertje op de remblokken zit er op om het kantelen van de remblokken tegen te gaan. Als je remt zou het blokje iets met de schijf meedraaien zeg maar. Om dat op te vangen zit het veertje er op. Met achteruit rijden en dan remmen kun je het soms wel horen, dan werkt het veertje dus niet.
Hier blijven de blokken niet door hangen.
Je hebt wel gelijk dat de zuigers gecontroleerd moeten worden, even wat remolie op de remzuiger doen helpt altijd. En goed kijken of de rubber hoesjes nog heel zijn.

ps.
is niet als kritiek bedoelt hoor Grietje, meer als aanvulling ;)
Nouja, niet met je eens!

Er was laatst iemand die ook aanlopende remmen had, afentoe, en die had dat veertje verkeerd gedaan, namelijk op de blokjes bij beide uitsteeksels naar binnen.

Het kan dus wel, theorie is ook niet alles!

En jammer dat vrouwen nou afentoe ook gelijk hebben heh ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Sander komt nou eenmaal graag naar Nederland om remcylinders gangbaar te maken :-D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ja je moet blijven oefenen he :music
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply